Άγριο «χώσιμο» για το «Βαλς»: Η κακή σαπουνόπερα και η ερμηνεία Οιδίποδα Τυράννου
«Άγρια επίθεση» της τηλεκριτικού Αφροδίτης Γραμμέλη στην νέα σειρά που προβάλλει ο ΑΝΤ1, «Βαλς με 12 Θεούς».
Το σίριαλ αυτό είναι κυπριακής παραγωγής και ανάμεσα στους ηθοποιούς που πρωταγωνιστούν είναι και αρκετοί από την Ελλάδα. Η τηλεκριτικός σε κείμενό της στην εφημερίδα «Το Βήμα» έγραψε χαρακτηριστικά: «Όταν πρωτοακούς τους διαλόγους πιστεύεις πως αυτό που συμβαίνει είναι πλάκα. Στη συνέχεια όμως καταλαβαίνεις πως όχι μόνο πλάκα δεν είναι αλλά κάπως έτσι εξελίσσονται όλα τα επεισόδια. Για παράδειγμα, η βροχή, η οποία αναφέρεται συχνά-πυκνά ως ψυχοβγάλτης στη σειρά, προκαλεί σύμφωνα με τα λεγόμενα μίας εκ των πρωταγωνιστριών «ψυχοπλάκωμα». Και όχι γιατί κρύφτηκε ο ήλιος αλλά γιατί χάλασε το μαλλί. Το «Βαλς με δώδεκα θεούς» που προβάλλει από την περασμένη Δευτέρα ο ΑΝΤ1 στις 17.00, είναι μια σειρά ξεπερασμένης αισθητικής, μια σειρά με ατυχές σενάριο της Μαρίας Γεωργιάδου (βασισμένο στο ομώνυμο βιβλίο της Λένας Μαντά), μια σειρά που κουβαλά όλα τα λάθη της μυθοπλασίας του παρελθόντος. Πομπώδεις ερμηνείες από το σύνολο του καστ, πρόχειρα σκηνικά, υπερβολή σε μεγάλη κλίμακα και παραφωνίες καθώς μοιάζει ασύμβατο στο πλαίσιο ενός σίριαλ να μιλάνε στην ίδια σκηνή την ίδια γλώσσα με δύο ντοπιολαλιές. Η Κάτια Δανδουλάκη, αν και εξαιρετική ερμηνεύτρια, παγιδεύτηκε στο αδύναμο σενάριο και στην «αποπνέουσα σαπουνόπερα» σκηνοθεσία και παρά τις φιλότιμες προσπάθειές της και τη μεγάλη εμπειρία της δεν κατάφερε να δώσει το δικό της στίγμα. Ο Μάνος Παπαγιάννης προκαλεί σχεδόν γέλια, ειδικά σε σκηνές που απαιτούν συναισθήματα λύπης ή όταν κλήθηκε να ερμηνεύσει σκηνή σε κατάσταση μέθης. Στο τελευταίο ειδικά, στο πρώτο επεισόδιο, η ερμηνεία ήταν ξεκαρδιστική. Λυπηρό καθώς ο ίδιος ηθοποιός στη θεατρική παράσταση «Να ζει κανείς ή να μη ζει» είναι τουλάχιστον εξαιρετικός. Ο δε Στράτος Τζώρτζογλου ξεπερνά τη φαντασία. Τι ακριβώς υποδύεται; Με ποια τεχνική; Αδύνατο να καταλάβει κάποιος. Αψυχολόγητα δραματικός παραπέμπει σε ερμηνεία Οιδίποδα Τυράννου σε σχολική παράσταση. Τονίζοντας δε συνεχώς τα δραματικά στοιχεία - θαρρείς και δεν αρκεί ότι «ξεχειλίζουν» από την οθόνη - υιοθετεί εκφράσεις και χειρονομίες που παραπέμπουν σε άλλες εποχές. Συνολικά η σειρά θα μπορούσε να χαρακτηριστεί σαπουνόπερα κακής ποιότητας και φυσικά έρχεται να επιβεβαιώσει αυτό που κατά κόρον γράφτηκε τις τελευταίες ημέρες για την επιλογή του ΑΝΤ1: άλλο φτώχεια και άλλο φτήνια.»