Αστρολογική Εφημερία Σάββατο 29/8
Ο 2ος οίκοςΑπό αυτόν τον οίκο παίρνουμε πληροφορίες όχι μόνο για τις οικονομικές δυνατότητες του ατόμου αλλά πρωταρχικά για τον τρόπο που συμπεριφέρεται στα οικονομικά θέματα.Για παράδειγμα ένας Δίας στο 2ο οίκο δεν δείχνει απαραίτητα οικονομική ευμάρεια αλλά ότι το άτομο ...χαίρεται τα χρήματα και τα αποκτήματα του. Ακολουθεί δηλαδή, μια «χαλαρή» πολιτική, που συχνά έχει σαν αποτέλεσμα την διόγκωση των εξόδων. Η διαχρονική τύχη του πλανήτη ενδέχεται να σπαταλιέται χωρίς τελικά να υπάρξει κάποια συσσώρευση πλούτου. Βέβαια από την άλλη πλευρά, σε φυσιολογικές συνθήκες το άτομο θα μπορεί να βρίσκει πόρους πολύ εύκολα, είτε από καθαρή τύχη, είτε επειδή ακριβώς έχει την τάση να μην υπολογίζει τις ανάγκες των άλλων και να απαιτεί ακόμη κι όταν δεν το δικαιούται.Και όταν κάποιος γίνεται «παρτάκιας», τότε η πολυδιαφημισμένη γενναιοδωρία του Δία πάει ...περίπατο.
Αντίστοιχα ένας Κρόνος στο 2ο οίκο δεν σημαίνει ότι το άτομο θα έχει περιορισμένες οικονομικές δυνατότητες αλλά κυρίως ότι λειτουργεί υπεύθυνα και αγχωμένα σε όλες τις σχετικές δραστηριότητες. Διέπεται από κανόνες και ηθικές αρχές κάτι που τον καθιστά ιδανικό διαχειριστή της περιουσίας άλλων.Όσον αφορά τα δικά του οικονομικά, γνωρίζει ότι όλο και κάποια ατυχία η μια έκτακτη ανάγκη θα προκύψει και γι αυτό φυλάγεται. Ωστόσο συχνά αυτές οι ανάγκες δεν είναι δικές του αλλά βοήθειες που νοιώθει υποχρέωση να προσφέρει σε όσους κρίνει ότι τις χρειάζονται πραγματικά. Πρακτικά μπορεί να δανείσει χρήματα και να μην τα πάρει ποτέ πίσω, ενώ αντίθετα ο Δίας στην ίδια θέση θα δάνειζε μόνον αν είχε εξασφαλισμένο κάποιο κέρδος.Με το πέρασμα του χρόνου το άτομο μαθαίνει από τα λάθη του, θέτει όρια και κανόνες, που αφορούν και τη δική του διασφάλιση και σταδιακά κτίζει μια οικονομική ισορροπία, που είναι δύσκολο να διαταραχθεί.
Τελικά, σε ένα εύρος χρόνου, μπορεί ο Κρόνιος και ο Δίιος τύπος να έχουν συγκεντρώσει ακριβώς το ίδιο ποσόν χρημάτων. Η διαφορά είναι ότι ο πρώτος δεν θα έχει χαρεί τις επιτυχίες και τα αποκτήματα του. Κινούμενος με γνώμονα την ανασφάλεια για το μέλλον του, αμύνεται μόνιμα ενάντια στις «αναποδιές», που ...ξέρει ότι θα έρθουν.
Ο άδειος οίκοςΌταν ο 2ος οίκος είναι άδειος, τότε μπορούμε να ανατρέξουμε στον 8ο, ιδιαίτερα αν κάποιος πλανήτης βρίσκεται κοντά στην ακμή του.Επίσης, μπορούμε να αντλήσουμε στοιχεία για τον τρόπο διαχείρισης των οικονομικών από τη θέση της Αφροδίτης σε ζώδιο και οίκο η από τη θέση (σε οίκο, κυρίως) του Δία και του Κρόνου. Ο πρώτος, όπου και αν βρίσκεται παρέχει υλικά πλεονεκτήματα, ενώ αντίθετα ο δεύτερος σηματοδοτεί ανάγκες που πρέπει να καλυφθούν. Βέβαια, η παραδοσιακή αστρολογική θεώρηση σε ανάλογες περιπτώσεις κάνει χρήση του κυβερνήτη πλανήτη του οίκου, που δεν είναι άλλος από τον πλανήτη που κυβερνά το ζώδιο στο οποίο βρίσκεται η ακμή του οίκου. Για παράδειγμα αν ο 2ος οίκος ξεκινά από τον Κριό, τότε ο Άρης-ο κυβερνήτης του ζωδίου-είναι και ο κυβερνήτης του οίκου. Θεωρητικά, η θέση, όσο και οι όψεις του Άρη μπορούν να μας δώσουν κάποιες πληροφορίες για τις οικονομικές δυνατότητες του ατόμου.
Οι πλανητικές επιρροές της ημέραςΤο τετράγωνο του τροπικού Ήλιου με τον αστρικό Πλούτωνα δημιουργεί όλες τις προϋποθέσεις για «τελειώματα», που βέβαια σε κάποιες περιπτώσεις ενδέχεται να μην είναι και τόσο ευχάριστα.Γενικότερα το «πεπρωμένο» αναμένεται να κάνει αισθητή την παρουσία του, δρομολογώντας η φέρνοντας στην επιφάνεια καταστάσεις, που δεν «σηκώνουν» κανενός είδους διαπραγμάτευση.Στο δημιουργικό κομμάτι, ο Πλούτωνας θα προσφέρει τη δυνατότητα για μια ουσιαστική διερεύνηση των αιτίων που κρύβονται πίσω από θολές η αρχικά ανεξήγητες ενέργειες και βέβαια την ευκαιρία για ένα νέο ξεκίνημα.
ΓενέθλιαΗ Ίνγκριντ Μπέργκμαν γεννήθηκε στις 29/8/1915 (ώρα 3:30) στη Στοκχόλμη της Σουηδίας.Η μεγάλη ηθοποιός που άφησε εποχή με τις ερμηνείες της αλλά και σκανδάλισε το κοινό με τις επιλογές στην προσωπική της ζωή ήταν βέβαια Παρθένος, με τον ωροσκόπο της στο Λέοντα και τη Σελήνη στον Κριό.Μεγάλωσε σε ένα εξαιρετικά ιδιόμορφο οικογενειακό περιβάλλον, με τις θείες και τους θείους να κυριαρχούν αφού έχασε τη μητέρα της σε ηλικία τριών ετών και τον πατέρα της στα δεκατρία.
Οφείλω να ξεκαθαρίσω από την αρχή ότι κατά την προσωπική μου άποψη τίποτε από όλα αυτά, όπως και τα όσα ...ακολούθησαν στην προσωπική της ζωή, δεν φαίνονται άμεσα στο γενέθλιο χάρτη της, τουλάχιστον από τις θέσεις των πλανητών στους οίκους και τις συμβατικές όψεις τους. Κι αυτό παρά το ότι το ωροσκόπιο της είναι αξιολογημένο ως «εξαιρετικά ακριβές» σε σχέση με την ώρα γέννησης της.Αντίθετα οι πλανητικές όψεις της ίδιο-συναστρίας είναι πολύ ...περιγραφικές.
Έκανε το θεατρικό της ντεμπούτο στα 18.Ύστερα από έναν μεγάλο και μάλλον ανεκπλήρωτο έρωτα με τον παντρεμένο πρωταγωνιστή της θεατρικής παράστασης όπου συμμετείχε, παντρεύτηκε τον οδοντίατρο Πέτερ Λίντστρομ με τον οποίο απέκτησε μια κόρη.Το 1939 έφυγε για τις ΗΠΑ, ξεκινώντας ουσιαστικά τη λαμπρή της καριέρα.Ως παντρεμένη είχε αρκετά ειδύλλια με την αφρόκρεμα-πάντα-των ανδρών που συμμετείχαν στις ταινίες της. Τα περισσότερα από αυτά αποκαλύφθηκαν από την ίδια πολύ αργότερα στην αυτοβιογραφία της.Όμως το μεγάλο «μπαμ» έγινε όταν ερωτεύθηκε-ψυχή τε σώματι-το σκηνοθέτη και μέγα καρδιοκατακτητή Ρομπέρτο Ροσελίνι. Υπακούοντας στα κελεύσματα της Σελήνης της, το 1949 παράτησε σύζυγο και παιδί και έφυγε για την Ιταλία με σκοπό έναν ακόμη γάμο. Μάλιστα, το Φεβρουάριο του επόμενου έτους ...πρόλαβε να φέρει στον κόσμο τον γιο τους Ρομπερτίνο δύο χρόνια πριν παντρευτούν. Για τη συντηρητική Αμερική βέβαια όλα αυτά ήταν ...too much. Η Μπέργκμαν χαρακτηρίστηκε περίπου σαν μια ...επικίνδυνη τσούλα και γράφτηκε στα μαύρα κατάστιχα του Χόλυγουντ (αυτό κράτησε μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του 50)Με το Ροσελίνι απέκτησε ακόμη δύο δίδυμες κόρες-η μια είναι η πασίγνωστη Ιζαμπέλα-αλλά σύντομα τα πράγματα άρχισαν να μην πηγαίνουν καλά μεταξύ τους. Ο ρόλος της νοικοκυράς δεν ήταν αυτός ακριβώς που προσδοκούσε η Σουηδή ηθοποιός και οι καβγάδες διαδέχονταν ο ένας τον άλλον. Ο Ιταλός σκηνοθέτης ξεπόρτιζε ...ασυστόλως και το 1957 χώρισαν οριστικά.Η Μπέργκμαν ...αμετανόητη ξαναπαντρεύτηκε τον παραγωγό Λαρς Σμιντ με τον οποίο χώρισε το 1970.Τη δεκαετία του 70 γνώρισε δύο ακόμη μεγάλες διακρίσεις με τους ρόλους της «Φόνος στο Όριεντ Εξπρές» (όπου πήρε το τρίτο της Όσκαρ) και τη «Φθινοπωρινή Σονάτα» του συνονόματου της σκηνοθέτη.Πέθανε το 1982, σε ηλικία 67 ετών από καρκίνο του στήθους
Το ωροσκόπιο τηςΌπως ήδη σημείωσα, οι θέσεις των πλανητών στους οίκους-εκτός ίσως από τη Σελήνη στον 9ο και τη Δήμητρα στο 10ο οίκο- δεν είναι καθόλου αντιπροσωπευτικές της ζωής της μεγάλης ηθοποιού.Κατά τη γνώμη μου η παρουσία του Άρη, του Πλούτωνα και του Κρόνου στον 11ο οίκο δεν συνάδει με την απόκτηση τεσσάρων παιδιών, αντίθετα φαίνεται να σχετίζεται περισσότερο με τα όσα έζησε στα παιδικά της χρόνια. Ακόμη, η θέση του Δία στον 8ο οίκο δείχνει ...άνευ αντικειμένου, ο Ουρανός στον 6ο πολύ ...λίγος για τις ανατροπές της ζωής της, ενώ ούτε ο Ποσειδώνας στο 12ο οίκο είναι ...αντάξιος του μεγαλείου της.Ίσως μια διαφορετική οικοθεσία να έλυνε το πρόβλημα αλλά προς το παρόν θα επικεντρωθώ στις όψεις των τροπικών πλανητών με τους αστρικούς που τουλάχιστον δίνουν κάποιες εξηγήσεις.
Ο αστρικός Ήλιος και η αστρική Αφροδίτη της Μπέργκμαν κάνουν αντίθεση με τον τροπικό Ουρανό, μια αντίθεση που «διευκολύνεται» από τον αστρικό Άρη και τον αστρικό Πλούτωνα. Έτσι το εξάγωνο Αφροδίτης-Άρη αποκτά μια ξεχωριστή δυναμική, αντιπροσωπευτική του ...φλογερού ταπεραμέντου της ηθοποιού, ενώ παράλληλα δίνεται και μια καλή εξήγηση για τους τρεις γάμους της.
Ο αστρικός Ουρανός τετραγωνίζει την τροπική Σελήνη, αυξάνοντας τις πιθανότητες για μια σειρά από ανατροπές στη συναισθηματική της ισορροπία.
Η αστρική Σελήνη τετραγωνίζεται με τον τροπικό Άρη και τον τροπικό Πλούτωνα, περιγράφοντας έτσι καταστάσεις σαν αυτές των παιδικών της χρόνων.
Δεν θα προσμετρήσω τις συνόδους του αστρικού ωροσκόπου με τον Ποσειδώνα και της αστρικής Δήμητρας με το μεσουράνημα της Μπέργ
Ο 2ος οίκος
Από αυτόν τον οίκο παίρνουμε πληροφορίες όχι μόνο για τις οικονομικές δυνατότητες του ατόμου αλλά πρωταρχικά για τον τρόπο που συμπεριφέρεται στα οικονομικά θέματα.
Για παράδειγμα ένας Δίας στο 2ο οίκο δεν δείχνει απαραίτητα οικονομική ευμάρεια αλλά ότι το άτομο ...χαίρεται τα χρήματα και τα αποκτήματα του. Ακολουθεί δηλαδή, μια «χαλαρή» πολιτική, που συχνά έχει σαν αποτέλεσμα την διόγκωση των εξόδων. Η διαχρονική τύχη του πλανήτη ενδέχεται να σπαταλιέται χωρίς τελικά να υπάρξει κάποια συσσώρευση πλούτου.
Βέβαια από την άλλη πλευρά, σε φυσιολογικές συνθήκες το άτομο θα μπορεί να βρίσκει πόρους πολύ εύκολα, είτε από καθαρή τύχη, είτε επειδή ακριβώς έχει την τάση να μην υπολογίζει τις ανάγκες των άλλων και να απαιτεί ακόμη κι όταν δεν το δικαιούται.
Και όταν κάποιος γίνεται «παρτάκιας», τότε η πολυδιαφημισμένη γενναιοδωρία του Δία πάει ...περίπατο.
Αντίστοιχα ένας Κρόνος στο 2ο οίκο δεν σημαίνει ότι το άτομο θα έχει περιορισμένες οικονομικές δυνατότητες αλλά κυρίως ότι λειτουργεί υπεύθυνα και αγχωμένα σε όλες τις σχετικές δραστηριότητες. Διέπεται από κανόνες και ηθικές αρχές κάτι που τον καθιστά ιδανικό διαχειριστή της περιουσίας άλλων.
Όσον αφορά τα δικά του οικονομικά, γνωρίζει ότι όλο και κάποια ατυχία η μια έκτακτη ανάγκη θα προκύψει και γι αυτό φυλάγεται. Ωστόσο συχνά αυτές οι ανάγκες δεν είναι δικές του αλλά βοήθειες που νοιώθει υποχρέωση να προσφέρει σε όσους κρίνει ότι τις χρειάζονται πραγματικά.
Πρακτικά μπορεί να δανείσει χρήματα και να μην τα πάρει ποτέ πίσω, ενώ αντίθετα ο Δίας στην ίδια θέση θα δάνειζε μόνον αν είχε εξασφαλισμένο κάποιο κέρδος.
Με το πέρασμα του χρόνου το άτομο μαθαίνει από τα λάθη του, θέτει όρια και κανόνες, που αφορούν και τη δική του διασφάλιση και σταδιακά κτίζει μια οικονομική ισορροπία, που είναι δύσκολο να διαταραχθεί.
Τελικά, σε ένα εύρος χρόνου, μπορεί ο Κρόνιος και ο Δίιος τύπος να έχουν συγκεντρώσει ακριβώς το ίδιο ποσόν χρημάτων. Η διαφορά είναι ότι ο πρώτος δεν θα έχει χαρεί τις επιτυχίες και τα αποκτήματα του. Κινούμενος με γνώμονα την ανασφάλεια για το μέλλον του, αμύνεται μόνιμα ενάντια στις «αναποδιές», που ...ξέρει ότι θα έρθουν.
Ο άδειος οίκος
Όταν ο 2ος οίκος είναι άδειος, τότε μπορούμε να ανατρέξουμε στον 8ο, ιδιαίτερα αν κάποιος πλανήτης βρίσκεται κοντά στην ακμή του.
Επίσης, μπορούμε να αντλήσουμε στοιχεία για τον τρόπο διαχείρισης των οικονομικών από τη θέση της Αφροδίτης σε ζώδιο και οίκο η από τη θέση (σε οίκο, κυρίως) του Δία και του Κρόνου. Ο πρώτος, όπου και αν βρίσκεται παρέχει υλικά πλεονεκτήματα, ενώ αντίθετα ο δεύτερος σηματοδοτεί ανάγκες που πρέπει να καλυφθούν.
Βέβαια, η παραδοσιακή αστρολογική θεώρηση σε ανάλογες περιπτώσεις κάνει χρήση του κυβερνήτη πλανήτη του οίκου, που δεν είναι άλλος από τον πλανήτη που κυβερνά το ζώδιο στο οποίο βρίσκεται η ακμή του οίκου.
Για παράδειγμα αν ο 2ος οίκος ξεκινά από τον Κριό, τότε ο Άρης-ο κυβερνήτης του ζωδίου-είναι και ο κυβερνήτης του οίκου. Θεωρητικά, η θέση, όσο και οι όψεις του Άρη μπορούν να μας δώσουν κάποιες πληροφορίες για τις οικονομικές δυνατότητες του ατόμου.
Οι πλανητικές επιρροές της ημέρας
Το τετράγωνο του τροπικού Ήλιου με τον αστρικό Πλούτωνα δημιουργεί όλες τις προϋποθέσεις για «τελειώματα», που βέβαια σε κάποιες περιπτώσεις ενδέχεται να μην είναι και τόσο ευχάριστα.
Γενικότερα το «πεπρωμένο» αναμένεται να κάνει αισθητή την παρουσία του, δρομολογώντας η φέρνοντας στην επιφάνεια καταστάσεις, που δεν «σηκώνουν» κανενός είδους διαπραγμάτευση.
Στο δημιουργικό κομμάτι, ο Πλούτωνας θα προσφέρει τη δυνατότητα για μια ουσιαστική διερεύνηση των αιτίων που κρύβονται πίσω από θολές η αρχικά ανεξήγητες ενέργειες και βέβαια την ευκαιρία για ένα νέο ξεκίνημα.
Γενέθλια
Η Ίνγκριντ Μπέργκμαν γεννήθηκε στις 29/8/1915 (ώρα 3:30) στη Στοκχόλμη της Σουηδίας.
Η μεγάλη ηθοποιός που άφησε εποχή με τις ερμηνείες της αλλά και σκανδάλισε το κοινό με τις επιλογές στην προσωπική της ζωή ήταν βέβαια Παρθένος, με τον ωροσκόπο της στο Λέοντα και τη Σελήνη στον Κριό.
Μεγάλωσε σε ένα εξαιρετικά ιδιόμορφο οικογενειακό περιβάλλον, με τις θείες και τους θείους να κυριαρχούν αφού έχασε τη μητέρα της σε ηλικία τριών ετών και τον πατέρα της στα δεκατρία.
Οφείλω να ξεκαθαρίσω από την αρχή ότι κατά την προσωπική μου άποψη τίποτε από όλα αυτά, όπως και τα όσα ...ακολούθησαν στην προσωπική της ζωή, δεν φαίνονται άμεσα στο γενέθλιο χάρτη της, τουλάχιστον από τις θέσεις των πλανητών στους οίκους και τις συμβατικές όψεις τους.
Κι αυτό παρά το ότι το ωροσκόπιο της είναι αξιολογημένο ως «εξαιρετικά ακριβές» σε σχέση με την ώρα γέννησης της.
Αντίθετα οι πλανητικές όψεις της ίδιο-συναστρίας είναι πολύ ...περιγραφικές.
Έκανε το θεατρικό της ντεμπούτο στα 18.
Ύστερα από έναν μεγάλο και μάλλον ανεκπλήρωτο έρωτα με τον παντρεμένο πρωταγωνιστή της θεατρικής παράστασης όπου συμμετείχε, παντρεύτηκε τον οδοντίατρο Πέτερ Λίντστρομ με τον οποίο απέκτησε μια κόρη.
Το 1939 έφυγε για τις ΗΠΑ, ξεκινώντας ουσιαστικά τη λαμπρή της καριέρα.
Ως παντρεμένη είχε αρκετά ειδύλλια με την αφρόκρεμα-πάντα-των ανδρών που συμμετείχαν στις ταινίες της. Τα περισσότερα από αυτά αποκαλύφθηκαν από την ίδια πολύ αργότερα στην αυτοβιογραφία της.
Όμως το μεγάλο «μπαμ» έγινε όταν ερωτεύθηκε-ψυχή τε σώματι-το σκηνοθέτη και μέγα καρδιοκατακτητή Ρομπέρτο Ροσελίνι. Υπακούοντας στα κελεύσματα της Σελήνης της, το 1949 παράτησε σύζυγο και παιδί και έφυγε για την Ιταλία με σκοπό έναν ακόμη γάμο. Μάλιστα, το Φεβρουάριο του επόμενου έτους ...πρόλαβε να φέρει στον κόσμο τον γιο τους Ρομπερτίνο δύο χρόνια πριν παντρευτούν.
Για τη συντηρητική Αμερική βέβαια όλα αυτά ήταν ...too much. Η Μπέργκμαν χαρακτηρίστηκε περίπου σαν μια ...επικίνδυνη τσούλα και γράφτηκε στα μαύρα κατάστιχα του Χόλυγουντ (αυτό κράτησε μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του 50)
Με το Ροσελίνι απέκτησε ακόμη δύο δίδυμες κόρες-η μια είναι η πασίγνωστη Ιζαμπέλα-αλλά σύντομα τα πράγματα άρχισαν να μην πηγαίνουν καλά μεταξύ τους. Ο ρόλος της νοικοκυράς δεν ήταν αυτός ακριβώς που προσδοκούσε η Σουηδή ηθοποιός και οι καβγάδες διαδέχονταν ο ένας τον άλλον.
Ο Ιταλός σκηνοθέτης ξεπόρτιζε ...ασυστόλως και το 1957 χώρισαν οριστικά.
Η Μπέργκμαν ...αμετανόητη ξαναπαντρεύτηκε τον παραγωγό Λαρς Σμιντ με τον οποίο χώρισε το 1970.
Τη δεκαετία του 70 γνώρισε δύο ακόμη μεγάλες διακρίσεις με τους ρόλους της «Φόνος στο Όριεντ Εξπρές» (όπου πήρε το τρίτο της Όσκαρ) και τη «Φθινοπωρινή Σονάτα» του συνονόματου της σκηνοθέτη.
Πέθανε το 1982, σε ηλικία 67 ετών από καρκίνο του στήθους
Το ωροσκόπιο της
Όπως ήδη σημείωσα, οι θέσεις των πλανητών στους οίκους-εκτός ίσως από τη Σελήνη στον 9ο και τη Δήμητρα στο 10ο οίκο- δεν είναι καθόλου αντιπροσωπευτικές της ζωής της μεγάλης ηθοποιού.
Κατά τη γνώμη μου η παρουσία του Άρη, του Πλούτωνα και του Κρόνου στον 11ο οίκο δεν συνάδει με την απόκτηση τεσσάρων παιδιών, αντίθετα φαίνεται να σχετίζεται περισσότερο με τα όσα έζησε στα παιδικά της χρόνια.
Ακόμη, η θέση του Δία στον 8ο οίκο δείχνει ...άνευ αντικειμένου, ο Ουρανός στον 6ο πολύ ...λίγος για τις ανατροπές της ζωής της, ενώ ούτε ο Ποσειδώνας στο 12ο οίκο είναι ...αντάξιος του μεγαλείου της.
Ίσως μια διαφορετική οικοθεσία να έλυνε το πρόβλημα αλλά προς το παρόν θα επικεντρωθώ στις όψεις των τροπικών πλανητών με τους αστρικούς που τουλάχιστον δίνουν κάποιες εξηγήσεις.
Ο αστρικός Ήλιος και η αστρική Αφροδίτη της Μπέργκμαν κάνουν αντίθεση με τον τροπικό Ουρανό, μια αντίθεση που «διευκολύνεται» από τον αστρικό Άρη και τον αστρικό Πλούτωνα. Έτσι το εξάγωνο Αφροδίτης-Άρη αποκτά μια ξεχωριστή δυναμική, αντιπροσωπευτική του ...φλογερού ταπεραμέντου της ηθοποιού, ενώ παράλληλα δίνεται και μια καλή εξήγηση για τους τρεις γάμους της.
Ο αστρικός Ουρανός τετραγωνίζει την τροπική Σελήνη, αυξάνοντας τις πιθανότητες για μια σειρά από ανατροπές στη συναισθηματική της ισορροπία.
Η αστρική Σελήνη τετραγωνίζεται με τον τροπικό Άρη και τον τροπικό Πλούτωνα, περιγράφοντας έτσι καταστάσεις σαν αυτές των παιδικών της χρόνων.
Δεν θα προσμετρήσω τις συνόδους του αστρικού ωροσκόπου με τον Ποσειδώνα και της αστρικής Δήμητρας με το μεσουράνημα της Μπέργκμαν, αφού ισχύουν μόνον με την τρέχουσα οικοθεσία.
Είναι αλήθεια όμως ότι ο Ποσειδώνας έχει όψεις (τετράγωνο με τη Δήμητρα, εξάγωνο με τον Ήλιο και τρίγωνο με τη Σελήνη) μόνον στο ίδιο-συναστριακό μοντέλο. Και βέβαια δεν νοείται καλλιτέχνης χωρίς έντονο Ποσειδώνα, πολύ περισσότερο αν έχει πίσω του και μια διεθνή αναγνώριση...
Γιάννης Ριζόπουλος