Νίκος Κοκλώνης στο gossip-tv: «Αν κάποιος ξεχωρίσει από ένα ριάλιτι γιατί να μην έχει θέση στην TV;»
Μπορεί ο Νίκος Κοκλώνης να μην έχει πορεία δεκαετιών στην ελληνική τηλεόραση, καθώς τον γνωρίσαμε μόλις το 2016 ως παρουσιαστή, όμως σίγουρα έχει πολλούς λόγους να καταθέτει τη δική του άποψη για τη μικρή οθόνη με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Τηλεόρασης.
Μην ξεχνάμε, ότι εν έτη 2023, η εταιρία παραγωγής του Barking Well Media βρίσκεται πίσω από τα μεγαλύτερα τηλεοπτικά πρότζεκτ που παρακολουθούμε, με τον ίδιο φέτος να χαρίζει κέφι και χαρά στο κοινό κάθε Παρασκευή στο live του Fame Story που αποφάσισε να επαναφέρει μέσα από τη συχνότητα του Star.
Ο επιχειρηματίας και παρουσιαστής που κατάφερε να καθιερώσει τη δική του αισθητική στην ελληνική τηλεόραση, μιλάει στο gossip-tv για το πώς θέλει να δει το συγκεκριμένο Μέσο στο μέλλον και ως άνθρωπος που ψάχνει πάντα το καινοτόμο, δείχνει αποφασισμένος να φέρει στη μικρή οθόνη και άλλη νέα πνοή...
Η τηλεόραση είναι πιο στεροτυπική σε σχέση με το παρελθόν;
Δεν νομίζω πως η τηλεόραση μπορεί στην εποχή μας να υπακούσει σε στερεότυπα, δηλαδή σε μια υπεργενικευμένη, προκαθορισμένη και υπεραπλουστευμένη πεποίθηση για το τι μπορεί να σημαίνει η τηλεόραση για έναν τηλεθεατή.
Αν πριν από 50 χρόνια η τηλεόραση ήταν η βασική επιλογή για να περάσεις χρόνο στο σπίτι, μαθαίνοντας τα νέα, βλέποντας μια σειρά, ή παρακολουθώντας μια εκπομπή, σήμερα ο καθένας από εμάς έχει πολύ περισσότερες επιλογές για έχει πρόσβαση στα παραπάνω. Μπορείς να χαζεύεις με τις ώρες φωτογραφίες, στιγμές και απόψεις γνωστών και αγνώστων στα σόσιαλ, να μάθεις απ' τα σάιτ και το τουίτερ όλα τα νέα τη στιγμή που συμβαίνουν -και όχι την ώρα του δελτίου ειδήσεων-, μπορείς να βρεις χιλιάδες σειρές και εκπομπές ακριβώς πάνω στα γούστα σου σε μια συνδρομητική πλατφόρμα. Το να ανοίξεις την τηλεόραση για να δεις ένα πρόγραμμα, όταν έχεις τόσες εναλλακτικές, είναι περισσότερο επιλογή από ποτέ. Κι αυτό είναι πρόκληση και για όλους εμάς που δημιουργούμε τα προγράμματα. Πρέπει να εντοπίζουμε τι είναι αυτό που αναζητά ο τηλεθεατής για να μπει στη διαδικασία να «κλείσει» τηλεοπτικό ραντεβού.
Πρέπει να εντοπίζουμε τι είναι αυτό που αναζητά ο τηλεθεατής για να μπει στη διαδικασία να «κλείσει» τηλεοπτικό ραντεβού
Η επιστροφή εκπομπών του παρελθόντος σημαίνει έλλειψη ιδεών ή φόβος αποτυχίας;
Τίποτα από τα δύο. Οι εκπομπές που έχουν διαγράψει μια μακρά και πετυχημένη πορεία, προφανώς κάτι έκαναν καλά. Είχαν στοιχεία που τις έκαναν αγαπητές στο κοινό και δημιουργούσαν το «engagement» της προ σόσιαλ μίντια εποχής: γίνονταν θέμα συζήτησης και ανταλλαγής απόψεων στην παρέα. Το θέμα είναι αν οι σημερινοί τηλεθεατές εξακολουθούν να αναζητούν αυτά τα στοιχεία των εκπομπών που έκαναν τότε επιτυχία, γιατί στο πέρασμα του χρόνου αλλάζουν και πολλές συνήθειες. Ποιος από εμάς θυμάται πώς ήταν η ζωή χωρίς κινητό και wifi;
Ίσως, λοιπόν, οι εκπομπές του παρελθόντος να δημιουργούν ένα αίσθημα ασφάλειας, με την έννοια πως ό,τι πέτυχε κάποτε είναι δοκιμασμένη συνταγή και μπορεί να ξαναπετύχει. Όμως, χρειάζεται να ξαναγεννηθούν μέσα από νέα ματιά και ιδέες, γιατί για να έχει ένα κόνσεπτ του παρελθόντος ‘’γκελ’’ σήμερα, πρέπει να προσαρμοστεί στις νέες ανάγκες. Εδώ υπάρχουν εκπομπές που πέρυσι πήγαιναν καλά και φέτος δεν πάνε και μπορεί να μην έχουν αλλάξει σε τίποτα -και εκεί να είναι και το λάθος.
Οι ψυχαγωγικές εκπομπές, που είναι ζωντανές και αποτυπώνουν την καθημερινότητα, πρέπει να έχουν και θέματα πιο ανάλαφρα και διασκεδαστικά, αλλά πρέπει να μπορούν να βάλουν στην κουβέντα και δύσκολα γεγονότα που αγγίζουν όλους μας. Διαφορετικά, μια ζωντανή εκπομπή μοιάζει «στην κοσμάρα της»
Γιατί έχουμε έλλειψη talk shows από την τηλεόραση σε σχέση με το παρελθόν;
Για την Ελλάδα που έχει μετρημένους σταρ σε όλους τους χώρους, γιατί είναι μια χώρα 10 εκατομμυρίων και όχι οι ΗΠΑ, δεν έχουμε και λίγα. Φέτος, όντως μειώθηκαν και είναι μόνο δύο στα κανάλια πανελλαδικής εμβέλειας, ο Αρναούτογλου και ο Χατζηνικολάου, αν δεν κάνω λάθος. Αλλά μην ξεχνάς πως προσωπικότητες από όλους τους χώρους και άνθρωποι που απασχολούν την επικαιρότητα, δίνουν καθημερινά συνεντεύξεις και σε όλες τις πρωινές/μεσημεριανές εκπομπές που είναι πάρα πολλές. Παλιότερα, πράγματι ήταν περισσότερα τα «πατροπαράδοτα» talk show. Έκανε ο Θέμος, η Μελέτη, η Πάνια, ο Κωστόπουλος, ο Αθερίδης, ο Χατζής, η Νέγκα και πολλοί άλλοι δημοσιογράφοι. Ακόμα και στην ταξιδιωτική μου εκπομπή, το Celebrity Travel ήταν πολύ σημαντική ενότητα οι τετ α τετ συνεντεύξεις και είχαν και τεράστια αναπαραγωγή γιατί εκεί στο ταξίδι χαλάρωναν οι καλεσμένοι και έκαναν εξομολογήσεις. Συμπερασματικά, λοιπόν, δεν νομίζω πως έχουμε έλλειψη από περιεχόμενο talk show, το αντίστροφο μάλιστα, απλά έχουν λιγοστέψει οι εκπομπές που κάνουν αποκλειστικά αυτό στην παραδοσιακή late night ζώνη.
Δεν νομίζω πως έχουμε έλλειψη από περιεχόμενο talk show, το αντίστροφο μάλιστα, απλά έχουν λιγοστέψει οι εκπομπές που κάνουν αποκλειστικά αυτό στην παραδοσιακή late night ζώνη
Πώς θα θέλατε να είναι η τηλεόραση του μέλλοντος;
Out of the box. Πρέπει να σκεφτούμε δημιουργικά και έξω από στερεότυπα. Άλλωστε, το περιεχόμενό της τηλεόρασης δεν το παρακολουθούμε πια μόνο μέσα από την ίδια τη συσκευή. Διανέμεται σε πολλά άλλα digital κανάλια, γίνεται catch up, τα αγαπημένα σου τηλεοπτικά προγράμματα τα βλέπεις στο κινητό και το τάμπλετ σου. Μέσα στα επόμενα χρόνια θα υπάρξουν πολλές και ραγδαίες αλλαγές.
Το τηλεοπτικό κοινό έχει την τηλεόραση που του αξίζει;
Είναι αντίστοιχη ερώτηση με το αν έχουμε τους πολιτικούς που μας αξίζουν. Σήμερα υπάρχει τεράστια γκάμα επιλογών για να καταναλώσει κάποιος περιεχόμενο, προγράμματα. Αν, λοιπόν, οι τηλεθεατές επιλέγουν να συντονιστούν στην τηλεόραση, προφανώς βρίσκουν κάτι που τους αρέσει και αξίζει για εκείνους να αφιερώσουν εκεί τον χρόνο τους. Αν με ρωτάς τώρα αν είναι καλή η τηλεόραση σήμερα, θα απαντήσω πως ο μεγαλύτερος εχθρός του καλού είναι το καλύτερο. Έτσι, κανάλια και εταιρείες παραγωγής, όλοι γι’ αυτό προσπαθούμε: να αφουγκραζόμαστε σωστά τα «θέλω» του τηλεοπτικού κοινού και να δημιουργούμε περιεχόμενο με μεγαλύτερο ενδιαφέρον και αξία για τους τηλεθεατές.