Βραχνός:«Το ραδιόφωνο είναι γέφυρα που τα ενώνει όλα»-Το gossip-tv στον Μελωδία με τον Δημήτρη Μπάση
Gossip Specials

Βραχνός:«Το ραδιόφωνο είναι γέφυρα που τα ενώνει όλα»-Το gossip-tv στον Μελωδία με τον Δημήτρη Μπάση

Και κάπως έτσι μετά από μια «μελωδική» συζήτηση με τον διευθυντή του «Μελωδία 99.2», Δημήτρη Βραχνό και την επίσης μελωδική διαδρομή με τον Δημήτρη Μπάση που πραγματοποίησε το γύρισμα για τις «κασέτες του Μελωδία», έψαχνα απεγνωσμένα να βρω μια κασέτα για να γυρίσω την ταινία της με το στυλό.

Αυτή την μακριά γυαλιστερή καφέ ταινία που «έγραφε» πάνω της την «ιστορία» ενός τραγουδιού. Μιας μελωδίας μπλεγμένη αριστοτεχνικά με στίχους… λογάκια που ακουμπισμένα πάνω στις νότες είναι πάντα η ανακούφιση σε κάθε σκέψη σου. Η μουσική είναι σαν ένα «μωσαϊκό» κι αν είχες και εσύ την τύχη να περάσεις τη φάση της ενηλικίωσης σου μέσα από τη μουσική γραμμένη σε κασέτες τότε καταλαβαίνεις ακριβώς τη λαχτάρα όταν ακούς και μόνο τη λέξη. Κασέτα…

20240122_172641.jpg

Παλιά συνήθεια που κόπηκε όταν τη θέση της πήραν άλλα μέσα. Ο ραδιοφωνικός σταθμός Μελωδία 99.2 όμως είναι πάντα εδώ και για να θυμίζει το… «πάντα έντεχνα, πάντα Μελωδία» αλλά και για να μας «ταξιδεύει» στις μουσικές εκείνες που όσα χρόνια κι αν περάσουν παραμένουν «στο εδώ και στο τώρα» ανακατεύοντας με μαεστρία στιγμές, εικόνες, φωνές, λόγια και μουσικές που έχουμε αγαπήσει.

20240122_191247.jpg

Ο Δημήτρης Μπάσης στη δική του κασέτα

«Η ιδέα για τις «κασέτες του Μελωδία» ήταν ο καλλιτέχνης να επιλέξει τα τραγούδια που θα έβαζε σε μια κασέτα αν την αφιέρωνε σε εμάς. Όπως παλιά που κάναμε αφιέρωση σε κασέτες. Αυτό ήταν και το σκεπτικό μας. Δηλαδή όταν αποφασίσαμε το όνομα θέλαμε να έχει αυτή την ωραία νοσταλγία. Και ταυτόχρονα να κλείσουμε και το μάτι σε κάποιους νέους που ψάχνουν το παρελθόν και αγαπούν τις κασέτες. Και οι κασέτες σε όλους μας είναι συνδεδεμένες με αναμνήσεις τέτοιου είδους», θα πει ο Δημήτρης Βραχνός για το πώς «γεννήθηκε» αυτή η ιδέα. «Και κάποιοι τυχεροί έχουν τη χαρά να το ζουν από κοντά. Και ο καλλιτέχνης νομίζω τραγουδά με άλλο τρόπο όταν βλέπει το κοινό από κάτω», θα συμπληρώσει.

vraxnos2.jpg

Κι εγώ ήμουν ανάμεσα στους τυχερούς. Σε ένα στούντιο με ατμόσφαιρα που θύμιζε κλειστό συναυλιακό χώρο ο Δημήτρης Μπάσης πρόσφατα «γύρισε» τη δική του κασέτα με τραγούδια της επιλογής του και δεκάδες θεατές να περιμένουν με λαχτάρα να τον ακούσουν σε ένα ξεχωριστό live. Και πώς θα μπορούσε να είναι αλλιώς, αφού ο ίδιος ο Δημήτρης Μπάσης είναι πάντα ξεχωριστός! Η θέρμη στη φωνή του, η επαφή με το κοινό του, το καθάριο άγγιγμα του στη μουσική και φυσικά η προσέγγιση του σε κάθε μελωδικό ταξίδι που στέκεται ικανή να "γεννήσει" εικόνες που σιωπηλά κατοικούν σε κάθε ξεχωριστή στιγμή της ζωής σου.

20240122_180103.jpg

Το gossip-tv στις κάσετες του Μελωδία 99.2

Πάρτε μια μικρή γεύση από το γύρισμα!

Πριν κατέβουμε στο στούντιο όμως είχα την τιμή και τη χαρά να ζήσω όλο το backstage αυτή της «κασέτας» με τον διευθυντή του σταθμού, Δημήτρη Βραχνό. Ο τόνος της φωνής του, αυτό το ηχόχρωμα εξέπεμπε μια αδιανόητη ηρεμία που μπορεί κανείς να τον ακούει για ώρες. Αυτό άλλωστε είναι και το μυστικό του αφού για χρόνια έχει στο πλευρό του φανατικούς και αμετακίνητους ακροατές.

Η κουβέντα μαζί του με αφορμή με αφορμή την παγκόσμια ημέρα ραδιοφώνου (13-02) απλά… απολαυστική!

«Ο Φοίβος Δεληβοριάς ήταν ο πρώτος καλλιτέχνης που δέχτηκε να κάνει την κασέτα για μας. Τη δική του κασέτα. Εμείς θέλαμε να κάνουμε τέτοιες συναυλίες για τους ακροατές και να τις βιντεοσκοπούμε. Θέλαμε να έχουμε και τους ακροατές μας μαζί. Να υπάρχει αυτή η ατμόσφαιρα της συναυλίας. Και για να καταγράφουμε αυτήν την ωραία στιγμή όταν ένας καλλιτέχνης τραγουδά για εμάς, για τους ακροατές μας. Οπότε να το κρατάμε έτσι»

Αν εσύ έβαζες ένα τίτλο σε αυτές τις κασέτες ποιος θα ήταν;

«Θα έβαζα τον τίτλο ‘έντεχνα αγαπημένα’».

Η επιλογή του καλλιτέχνη πώς γίνεται;

«Συνήθως το συζητάμε. Λέμε ποιον θα θέλαμε. Και έτσι με τον Δημήτρη Μπάση βρεθήκαμε στο Ηρώδειο στο αφιέρωμα που είχαμε κάνει στον Μπιθικώτση και μετά τη συναυλία είπαμε από κοινού «καλά πώς δεν έχουμε κάνει ακόμα κασέτα, πάμε να κάνουμε μια» Αυτό, έτσι έγινε. Οπότε το συζητήσαμε, το οργανώσαμε και σήμερα είναι το γύρισμα»

Υπάρχουν καλλιτέχνες που έχουν αρνηθεί την κασέτα;

«Δεν υπάρχει κάποιος που θα αρνηθεί, μπορεί να υπάρχει κάποιος που μπορεί να πει ευγενικά, δεν μπορώ τώρα, ίσως μπορώ λίγο αργότερα. Αλλά δεν έχουμε νιώσει κάτι τέτοιο από τους καλλιτέχνες. Πολύ συχνά οι καλλιτέχνες μπορεί να μην θέλουν να κάνουν κάτι τέτοιο, γιατί ετοιμάζουν ένα άλμπουμ ή επειδή έχουν άλλες υποχρεώσεις»

H σχέση ακροατή – ραδιοφωνικού παραγωγού έχει αλλάξει πια, όμως εξακολουθούν και υπάρχουν ακροατές που απολαμβάνουν τη μαγεία του ραδιοφώνου γιατί απολαμβάνουν τον ήχο που σου επιτρέπει να φαντάζεσαι πράγματα

Εγώ θα την χαρακτήριζα ερωτική…

«Ναι, γιατί ο ήχος είναι παντοδύναμος. Και η προσωπικότητα που συνδέει τα τραγούδια, που ακούγεται ανάμεσα στα τραγούδια προσφέρει σίγουρα μια πολύ διαφορετική εμπειρία από το να ακούς απλά τα αγαπημένα σου τραγούδια στη σειρά χωρίς κανέναν να μιλάει»

«Με τη Ματούλα έχουμε βρει τον δρόμο του να κάνουμε εκπομπή. Δηλαδή μας αρέσει να το κάνουμε. Και είμαστε απολύτως ο εαυτός. Αυτός είναι και ο δικός μας κύκλος κάθε πρωί. Αυτό που κι εσύ εισπράττεις είναι αυτό που και εμείς προσωπικά θέλουμε να βιώνουμε από τη δική μας πλευρά. Όχι μόνο στο πλαίσιο της εκπομπής»

Και όταν η μέρα είναι κακή και κάπως πρέπει να ξεκινήσεις;

«Είσαι ειλικρινής και λες η μέρα δεν ξεκίνησε καλά. Η μεγαλύτερη αξία σε αυτά τα πράγματα είναι να είσαι ειλικρινής και να έχεις το θάρρος να μοιράζεσαι με τους ακροατές αυτό που συμβαίνει. Στο ραδιόφωνο αρχικά είναι η εγγύτητα με τον παρουσιαστή και τα τραγούδια που αγαπάς»

Στο στούντιο της «κασέτας» θα μπορούσε να μπει κι ένας καλλιτέχνης από άλλο ρεπερτόριο;

«Μόνο αν υπήρχε κάποιος λόγος ή κάποια σύνδεση με το ρεπερτόριό μας. Ο καλλιτέχνης χρειάζεται να είναι κοντά στον ήχο μας. Αυτή είναι η βασική προϋπόθεση. Οπότε, όποιος ο καλλιτέχνης έρθει κοντά στον ήχο μας, εδώ είμαστε και το συζητάμε»

Δημήτρης Βραχνός

Τι σημαίνει «έντεχνο»;

«Αυτός ο όρος μας βοηθά να διαφοροποιήσουμε, να διαχωρίσουμε τα τραγούδια που «υπακούν» σε μια συγκεκριμένη αισθητική, με βάση την ενορχήστρωση, το στίχο και την ερμηνευτική προσέγγιση, από κάποια άλλα που ανήκουν σε ένα άλλο είδος, σεβαστό, το οποίο είναι το είδος της πίστας ή του λαϊκού τραγουδιού άλλου τύπου, του ποπ λαϊκού. Είναι άλλα είδη. Αλλά χρειαζόμαστε μια λέξη να τα διαφοροποιήσουμε, να τα ξεχωρίζουμε όλα αυτά. Το έντεχνο έχει μια ιστορία πολύ σημαντική, που έχει να κάνει με μεγάλα τραγούδια, με μεγάλους δημιουργούς, με συγκεκριμένες ενορχηστρώσεις, με μελοποιημένη ποίηση, με πάρα πολλά πράγματα, που δεν έχουν ως πρωταρχικό στόχο το να δημιουργήσουν μια επιτυχία που θα μοιάζει σαν πυροτέχνημα και μετά από έξι μήνες θα πρέπει να έρθει μια άλλη επιτυχία»

Εγώ θα έλεγα ότι εμπεριέχει πολύ και το στοιχείο του πολιτισμού

«Ναι, αλλά επειδή είναι πολύ δύσκολο να οριστεί τι είναι πολιτισμός βάζω έναν διαχωρισμό τέτοιο. Αυτός ο όρος χρησιμοποιήθηκε για να εκφράσει μια πολύ συγκεκριμένη αισθητική στα τραγούδια»

Το ραδιόφωνο ανέκαθεν είχε μια καθάρια ελευθερία έκφρασης. Με το political correctness τώρα τι γίνεται, που έχει γίνει πολύ λόγος και κάπως λίγο μπαίνει σε στεγανά;

«Αυτή είναι μια συζήτηση που έχει ξεκινήσει εδώ και πλέον αρκετά χρόνια κυρίως στις ΗΠΑ και σε κάποιες άλλες χώρες και έρχεται και στην Ελλάδα σιγά σιγά. Υπάρχει ένας μεγάλος κίνδυνος να αλλάξει η υφή της κωμωδίας ή του ελεύθερου λόγου στο ραδιόφωνο, του ελεύθερου δημόσιου λόγου. Όμως, πιστεύω ότι ζούμε σε μια μεταβατική περίοδο που χρειάζεται απλά να αναδιαμορφώσουμε το λεξιλόγιο μας και τις έννοιες που χρησιμοποιούμε και ότι σε λίγο καιρό θα επιστρέψουμε κατά κάποιον τρόπο στο χιούμορ απλά με άλλους όρους γιατί είναι πιο σημαντικό κατά τη γνώμη μου να εκπαιδεύσουμε τον εγκέφαλό μας να σέβεται κάποιες έννοιες από ένα αστείο στην παρούσα φάση. Και νομίζω στο μέλλον θα επιστρέψουμε στα αστεία απλά με άλλους όρους»

Θα άλλαζες κάτι στο ραδιόφωνο της πόλης;

«Δεν θέλω να αλλάξω κάτι, θέλω απλά το ραδιόφωνο πάντα να ακολουθεί τις εξελίξεις και να εξακολουθεί να επιβιώνει. Τώρα τα 20χρονα παιδιά δεν έχουν καν τη συσκευή του ραδιοφώνου, αλλά μπορούν να μας βρουν μέσα από μια εφαρμογή. Οπότε το ζητούμενο είναι πάντα να αναδεικνύεται ο άνθρωπος ως προσωπικότητα, ως φωνή. Εννοώ να μην παρουσιάζει απλά τα τραγούδια. Και στην εποχή που πλέον το να βρεις ένα τραγούδι που θέλεις είναι κάτι πολύ πιο εύκολο, τα ραδιόφωνα ξέρουν να φτιάχνουν το δικό τους μωσαϊκό. Και πάντα το κομμάτι του online θα μας επιτρέπει να κάνουμε τα όνειρα μας σημαντικότερα, ακόμα περισσότερο, ακόμα πιο εύκολα και on demand»

Ραδιόφωνο είναι...

«Το ραδιόφωνο όχι απλά επιβιώνει μέσα στη νέα εποχή, αλλά είναι από τα Μέσα που αντέχουν πάρα πολύ, δηλαδή αυτό που προσφέρει δεν το βρίσκεις εύκολα κάπου αλλού. Την αμεσότητα του λόγου, την αμεσότητα του τι συμβαίνει τώρα και μπορείς να μιλήσεις... να το περιγράψεις και στο ότι μπορεί να είναι μια πολύ καλή γέφυρα ανάμεσα σε τραγούδια, ζωντανό ραδιόφωνο, podcast, μουσική, ήχος, τα πάντα. Το ραδιόφωνο είναι μια γέφυρα που τα ενώνει όλα. Αυτός είναι και ο νέος του ρόλος σήμερα»

Καλημέρα Μελωδία!

Ματούλα Κουστένη & Δημήτρης Βραχνός, 07:00-10:00

6156fe5cd3765.png

Ματούλα Κουστένη & Δημήτρης Βραχνός, 07:00-10:00


Η Ματούλα Κουστένη γεννήθηκε στην Αθήνα. Ξεκίνησε να σπουδάζει Μεταφραστικά αλλά τα παράτησε, όταν μια μέρα του 1995 επισκέφτηκε το Πολιτιστικό Τμήμα της Ελευθεροτυπίας. Από τότε εργάστηκε εκεί μέχρι και την τελευταία ημέρα της εφημερίδας. Σήμερα ανήκει στο καλλιτεχνικό ρεπορτάζ της ΕΦ.ΣΥΝ και της Lifo. Από τον Σεπτέμβριο του 2021 παρουσιάζει το Νέο Πρωινό του Μελωδία. Αν δεν την συναντήσετε σε κάποια συναυλία, αίθουσα τέχνης ή θεατρική σκηνή, σίγουρα βρίσκεται κάτω από την επιφάνεια του νερού ως καταδύτρια. Για τη Ματούλα τέχνη, ταξίδια και γλυκά, ειδικά όταν συνδυάζονται, περιγράφουν την ιδανική ζωή.

Ο Δημήτρης Βραχνός γεννήθηκε στην Αυστραλία από Έλληνες μετανάστες. Σπούδασε Επικοινωνία και ΜΜΕ στο Πανεπιστήμιο Αθηνών. Έκανε την πρώτη του εκπομπή σ' έναν μάλλον πειρατικό συνοικιακό ραδιοφωνικό σταθμό σε ηλικία 16 ετών. Το 1996 ξεκίνησε να εργάζεται επαγγελματικά στον «Σταθμό 101,3», όπως λεγόταν τότε. Το 2006 ξεκίνησε τις εκπομπές του στον Μελωδία. Από το 2015 έχει αναλάβει τη Διεύθυνση Προγράμματος του σταθμού. Μένει στα νότια προάστια. Αγαπά παθολογικά τους ξηρούς καρπούς.

Δες backstage φωτογραφίες από τη βραδιά

DPG NETWORK

©2010-2024 Gossip-tv.gr - All rights reserved