Βαμβακάρης- Γιαννούτσος στο gossip-tv: «Από το σημερινό ραδιόφωνο λείπουν οι ακροατές»
Gossip Specials

Βαμβακάρης- Γιαννούτσος στο gossip-tv: «Από το σημερινό ραδιόφωνο λείπουν οι ακροατές»

Ο Θοδωρής Βαμβακάρης και ο Τάκης Γιαννούτσος κλείνουν φέτος 24 χρόνια στο ραδιόφωνο.

Είναι από τις πιο χαρακτηριστικές φωνές του ραδιοφώνου. Ο Θοδωρής Βαμβακάρης και ο Τάκης Γιαννούτσος βρίσκονται πίσω από ένα μικρόφωνο από τότε που θυμούνται τους εαυτούς τους. Το κοινό τους μεγάλο και πιστό, τούς ακολουθεί όλα αυτά τα χρόνια της πορείας τους. Το ραδιόφωνο είναι για εκείνους αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής τους και εκείνοι αντίστοιχα, αναπόσπαστο κομμάτι των ακροατών τους.

204424043_4132920393458248_52215826878490943_n.jpg

Ο Θοδωρής Βαμβακάρης και ο Τάκης Γιαννούτσος, το επιτυχημένο ραδιοφωνικό δίδυμο της πρωινής ζώνης του Pepper 96.6 βρίσκεται στο στούντιο του σταθμού καθημερινά, από τις 07.00 έως τις 10.00 και μίλησε στο gossip-tv για την Παγκόσμια Ημέρα Ραδιοφώνου, για το πόσο έχει αλλάξει το ραδιόφωνο αλλά και για την πιο συγκινητική και αμήχανη στιγμή τους on air.

BAMBAKARHS1.jpg

Θοδωρής Βαμβακάρης

Πόσο άλλαξε το ραδιόφωνο η playlist και με τι κριτήρια φτιάχνεται;

Θοδωρής Βαμβακάρης: Το μουσικό ραδιόφωνο στηριζόταν ανέκαθεν στις λίστες των τραγουδιών οι οποίες είχαν πάντα ως κριτήριο δημιουργίας τους το να προσελκύσουν περισσότερους ακροατές. Συνεπώς, τόσο ο παραγωγός όσο και ο υπεύθυνος της playlist έχουν τον ίδιο στόχο. Να φτιάξουν ένα μουσικό πρόγραμμα ελκυστικό για τον ακροατή. Και μάλιστα αυτό που κάνει ο υπεύθυνος της playlist, ο οποίος έχει μια συνολική εικόνα του ημερήσιου προγράμματος ενός ραδιοφώνου, είναι να οργανώνει καλύτερα τα τραγούδια που παίζονται (και ακούγονται) στη διάρκεια της ημέρας. Με αυτή την έννοια, αυτό που άλλαξαν οι playlists στο ραδιόφωνο είναι ότι το οργάνωσαν καλύτερα.

Τάκης Γιαννούτσος: Δεν είναι μόνο οι playlists που άλλαξαν το ραδιόφωνο. Είναι και οι συνήθειες του κόσμου, της νέας γενιάς κ.λ.π. Σίγουρα, με τις playlists χάθηκε η μαγεία της εξερεύνησης των νέων κυκλοφοριών, των νέων καλλιτεχνών, της νέας μουσικής. Όλα έχουν αντικατασταθεί από τις πλατφόρμες (YouTube, Spotify κ.λ.π.) που και εκεί οι νέες προτάσεις πάλι βρίσκουν το δρόμο τους. Οι νέες προτάσεις όμως σ' αυτές τις πλατφόρμες δεν συνοδεύονται από τις πληροφορίες που μπορεί να δώσει ο εκάστοτε παραγωγός, οπότε χάνεται και μια μεγάλη, σημαντική πληροφορία της δημιουργίας. Από την άλλη, οι νέες γενιές γυρίζουν την πλάτη στο ραδιόφωνο γιατί, όπως φαίνεται, προτιμούν με άλλους τρόπους να πάρουν την πληροφορία που θέλουν, απ’ το να ακούσουν τον παραγωγό να μιλάει για ιστορίες, συνεργασίες, νέες τάσεις κ.λ.π. Σημεία των καιρών και της εποχής της γρήγορης ταχύτητας κατανάλωσης. Δεν ανησυχώ με αυτές τις αλλαγές γιατί στον ορίζοντα φαίνεται πάλι η ανάγκη της προσωπικότητας στο ραδιόφωνο, οπότε πάλι, πιστεύω, θα υπάρξουν αλλαγές.

GIANNOUTSOS-(1).jpg

Τάκης Γιαννούτσος

Το ραδιόφωνο κάνει την επιτυχία ή η επιτυχία το ραδιόφωνο;

Θ. Β: Στις παλαιότερες εποχές η βασική πηγή για να ακούσει κάποιος ένα καινούργιο τραγούδι ήταν το ραδιόφωνο. Οπότε είναι πολύ λογικό πολύ μεγάλα τραγούδια του παρελθόντος να οφείλουν την επιτυχία στο ραδιόφωνο. Σήμερα όπου οι πηγές ακρόασης είναι περισσότερες, είναι λογικό να υπάρχουν και τραγούδια που αναδεικνύονται εκτός ραδιοφώνου, ωστόσο, όταν ενταχθούν στα προγράμματα των ραδιοφώνων η ακρόαση τους και κατά συνέπεια, η επιτυχία τους, εκτοξεύεται.

Τ. Γ: Αυτή τη στιγμή που μιλάμε, η επιτυχία κάνει το ραδιόφωνο. Αλλά όλα αλλάζουν, ανάλογα με τις ανάγκες της εποχής.

Παλαιότερα, οι ραδιοφωνικοί παραγωγοί ανακάλυπταν επιτυχίες. Τώρα έχουν μόνο σχολιαστικό ρόλο. Αυτή η αλλαγή κατά πόσο έκανε καλό στη μουσική;

Θ. Β: Το ραδιόφωνο εξ ορισμού κάνει καλό στη μουσική και οι παραγωγοί είναι δομικό στοιχείο του ραδιοφώνου, με πολύ ουσιαστικό ρόλο. Ο ακροατής ακούει έναν σταθμό για τη μουσική του αλλά και για την προσωπικότητα των παραγωγών του. Σε καμία περίπτωση οι παραγωγοί δεν είναι τα γρανάζια ενός μηχανισμού όπου απλώς σχολιάζουν. Μιλώντας προσωπικά, στα πολλά χρόνια που κάνω ραδιόφωνο, δεν έχω σχολιάσει ποτέ ένα τραγούδι που δεν μου άρεσε.

Τ.Γ: Δεν πιστεύω ότι έχουν μόνο σχολιαστικό ρόλο. Ακόμα και σε ένα μικρό χρονικό διάστημα, πιστεύω ότι ο ραδιοφωνικός παραγωγός μπορεί να ξεδιπλώσει τις γνώσεις, τα πιστεύω του και την όποια πληροφορία θέλει να μεταδώσει. Η μουσική, ιδιαίτερα η καλή μουσική, θα τον βρει τον δρόμο της.

1707481629355-407513332-8ODWRHS_BAMBAKARHS_-_TAKHS_GIANNOYTSOS.jpg

Βαμβακάρης- Γιαννούτσος

Το ιντερνετικό ραδιόφωνο θα «ρουφήξει» τα «ερτζιανά» στο μέλλον;

Θ.Β: Το ιντερνετικό ραδιόφωνο υπάρχει αρκετά χρόνια και δεν έχει καταφέρει να ανταγωνιστεί τα ερτζιανά. Το καθένα έχει τη θέση του και φυσικά παίζουν ρόλο και τα μέσα ακρόασης. Δεν βλέπω το web radio να «απειλεί» το ραδιόφωνο τουλάχιστον μέσα στην επόμενη δεκαετία.

Τ.Γ: Όπως και με τα podcasts, η ανάγκη να ακούσεις κάποιον που γνωρίζεις και εκτιμάς, σε κάνει να τον ακολουθείς, έτσι και στο ραδιόφωνο, είτε φυσικό είτε ιντερνετικό, πάλι σε αυτή την ανάγκη σε οδηγεί. Πιστεύω ότι θα υπάρξουν και τα δύο παράλληλα. Τη διαφορά την εντοπίζω μόνο στην on demand ακρόαση. Στο μεν παραδοσιακό ραδιόφωνο πρέπει να είσαι εσύ εκεί όταν παίζει η αγαπημένη σου εκπομπή, στο δε ιντερνετικό ραδιόφωνο έχεις την επιλογή να την ακούσεις όποτε εσύ θέλεις.

1707472294984-848569925-VAMVAKARIS.png

Τι λείπει από το σημερινό ραδιόφωνο;

Θ.Β: Να έχει τη θέση που του αξίζει όσον αφορά στα διαφημιστικά του έσοδα. Πρέπει να το πιστέψουν περισσότερο διαφημιστές και διαφημιζόμενοι. Και είναι βέβαιο ότι το ραδιόφωνο θα ανταποκριθεί στις προσδοκίες τους.

Τ.Γ: Οι ακροατές…

Πώς θα είναι το ραδιόφωνο του μέλλοντος;

Θ.Β: Τεχνικά, δεν βλέπω να έχει πολλές διαφορές. Ουσιαστικά, ελπίζω να διατηρήσει τη μαγεία του.

Τ.Γ: Πάνω κάτω, πιστεύω, ότι θα ναι πάντα το ίδιο. Θα λες ότι ακούω τον τάδε σταθμό και αγαπώ τον τάδε παραγωγό.

58763400_2206158842801089_7514847614307663872_n.jpg

Τάκης Γιαννούτσος

Ποια ήταν η πιο συγκινητική στιγμή σας on air και ποια η πιο αμήχανη;

Θ.Β: Η πιο συγκινητική ήταν όταν είπα από τον αέρα της εκπομπής το «αντίο» στον πατέρα μου πριν 2 χρόνια περίπου και η πιο αμήχανη ήταν όταν έγινε ένας μεγάλος σεισμός την ώρα της εκπομπής. Αλλά ήταν αμήχανη μόνο για δευτερόλεπτα.

Τ.Γ: Η πιο συγκινητική στιγμή ήταν όταν σε ένα σοβαρό χειρουργείο που έκανα, ο γιατρός που με χειρούργησε μου είπε ότι με μια συγκεκριμένη μου εκπομπή των αρχών της δεκαετίας του ‘90, τα «Βαρέα Ανθυγιεινά», ξενυχτούσε μαζί μου διαβάζοντας για να περάσει Ιατρική. Η πιο αμήχανη και άβολη ήταν όταν μια μητέρα ενός παιδιού με πρόβλημα υγείας μου είπε ότι συχνά χρησιμοποιώ τη συγκεκριμένη ασθένεια του παιδιού του για να περιγράψω κάποιον που φέρθηκε ανόητα. Ήθελα να ανοίξει η γη και να με καταπιεί.

DPG NETWORK

©2010-2024 Gossip-tv.gr - All rights reserved