Πέτρος Κουμπλής στο gossip-tv: «Η καλή μουσική πάντοτε βρίσκει τρόπους να ταξιδέψει»
Gossip Specials

Πέτρος Κουμπλής στο gossip-tv: «Η καλή μουσική πάντοτε βρίσκει τρόπους να ταξιδέψει»

Ο Πέτρος Κουμπλής βρίσκεται πίσω από τα μικρόφωνα στα ραδιοφωνικά στούντιο εδώ και πολλά χρόνια.

Διευθυντής περιεχομένου των μουσικών ραδιοφώνων του Ομίλου ΣΚΑΙ- αλλά και Ραδιοφωνικός Παραγωγός του ΜΕΝΤΑ 88, ο Πέτρος Κουμπλής μας κρατάει συντροφιά καθημερινά από τις 4 το μεσημέρι μέχρι τις 6 το απόγευμα.

PETROS-KOYMPLHS.jpg

Ο Πέτρος Κουμπλής μίλησε με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ραδιοφώνου, στο gossip-tv, με τη διπλή ιδιότητά του, για το μέλλον των ραδιοφώνων, για την καλή μουσική αλλά και για το όραμα και το πάθος που λείπει από το σημερινό ραδιόφωνο. Γνώστης της ελληνικής -και όχι μόνο- μουσικής, νιώθει αισιόδοξος και έτοιμος να αντιμετωπίσει το μέλλον.

Πόσο άλλαξε το ραδιόφωνο η playlist και με τι κριτήρια φτιάχνεται;

Το ραδιόφωνο έχει το μεγάλο πλεονέκτημα να μεταμορφώνεται συνεχώς, να παίρνει το σχήμα των αναγκών του ακροατή – σε κάθε εποχή. Όπως εμείς οι ίδιοι (στην καθημερινότητά μας, στον τρόπο σκέψης και δράσης μας) αλλάζουμε μέσα στα χρόνια, έτσι και το ραδιόφωνο καταφέρνει – μ’ έναν σχεδόν μαγικό τρόπο – να προσαρμόζεται στις αλλαγές. Όταν, πλέον, σήμερα όλοι δημιουργούμε αμέτρητες λίστες, κινούμαστε ανάμεσα σε ακατανόητους αλγόριθμους και αυστηρά ψηφιακά σχήματα, το ραδιόφωνο καλείται να κινηθεί κι εκείνο σ’ ένα ακόμα πιο σύνθετο περιβάλλον και να γίνει η παρέα, η συναισθηματική όαση, η νηφάλια όψη του ανυπόμονου και διαρκώς στρεσαρισμένου εαυτού μας. Επομένως, μια γενικόλογη κουβέντα περί playlist είναι εκ των πραγμάτων παρωχημένη, μιας και υπάρχουν πολλών και διαφορετικών ειδών λίστες, υπάρχουν πλέον ποικίλα formats (που υπηρετούν κι αντίστοιχες πολύπλοκες ανάγκες του ραδιοφωνικού κοινού) και δε μοιάζουν μεταξύ τους, ούτε στα κριτήρια, ούτε στον τρόπο δημιουργίας τους.

KOUBLIS.jpg

Πολλοί τραγουδιστές έχουν καταγγείλει τον αποκλεισμό τους από το ραδιόφωνο επειδή αρνήθηκαν να πληρώσουν για να παίξουν τα τραγούδια τους. Είναι ενδεικτικό αυτό του πώς δημιουργούνται σήμερα οι playlists; Και αν όχι πώς αιτιολογείτε το γεγονός ότι κάποια τραγούδια έγιναν επιτυχία χωρίς να τα παίζει το ραδιόφωνο;

Θα πρέπει να σας πω, σχεδόν εξομολογητικά, πως μέχρι σήμερα είχα το προνόμιο και την τύχη να εργάζομαι σε κορυφαία ραδιόφωνα, σε σημαντικά brands, που υποστηρίζουν την ποιότητα στη μουσική, στον λόγο και στις αξίες που πρεσβεύουν και στα δικά μου μάτια θα έμοιαζε αδιανόητο να πρέπει ένα μέσο υψηλού επιπέδου να μεταδώσει τραγούδια και μηνύματα που δεν υποστηρίζει πραγματικά, αλλά είναι προϊόντα κάποιων διαφορετικών διαδικασιών. Θα ήταν καταστροφικό, αφενός για τη στρατηγική του μέσου, αλλά κυρίως για τη σχέση του με τον ακροατή. Το ραδιόφωνο παραμένει σταθερά το πρώτο μέσο σε αξιοπιστία ακριβώς επειδή βασίζεται στην αλήθεια αυτής της σχέσης. Δε το λέω ούτε ρομαντικά, ούτε ποιητικά, όμως αν γίνει κανόνας να διαταράσσεται αυτή η «αλήθεια», τότε το ραδιόφωνο θα μετατραπεί σ’ ένα διαδικαστικό ηχητικό κενό. Η καλή μουσική, βεβαίως, πάντοτε βρίσκει τρόπους να ταξιδέψει. Ένας από τους τρόπους είναι το ραδιόφωνο. Αλλά δεν είναι ο μοναδικός. Πλέον δεν είναι ούτε κι ο πιο γρήγορος. Απλώς μέχρι σήμερα είναι εκείνος που καταφέρνει να δημιουργεί τους πιο ισχυρούς δεσμούς με τους αποδέκτες του καλλιτεχνικού έργου.

Όσο η ανθρώπινη διάνοια και το συναίσθημά μας θα γίνονται λέξεις, νότες κι ιστορίες, τόσο θα έχει λόγο ύπαρξης το ραδιόφωνο

Το ραδιόφωνο κάνει την επιτυχία ή η επιτυχία το ραδιόφωνο;

Η αναπνοή κάνει τη ζωή ή η ζωή την αναπνοή;

PETROS-KOYMPLHS-(1).jpg

Παλαιότερα οι ραδιοφωνικοί παραγωγοί ανακάλυπταν επιτυχίες. Τώρα έχουν μόνο σχολιαστικό ρόλο. Αυτή η αλλαγή κατά πόσο έκανε καλό στη μουσική;

Υπήρχαν, υπάρχουν (και θα υπάρχουν;) ραδιοφωνικά formats όπου οι παρουσιαστές προτείνουν καλλιτέχνες και τραγούδια κι άλλα formats, όπου κυριαρχεί ο σχολιασμός ή οι απλές, συνοδευτικές εκφωνήσεις ανάμεσα στη μουσική. Σήμερα, στην κυριαρχία των social media και στη δεδομένη παραγωγή επιτυχιών μέσα στο αχανές ψηφιακό περιβάλλον, εκείνοι οι ακροατές που θέλουν να εμβαθύνουν, αναζητούν τις ραδιοφωνικές προσωπικότητες, που θα σταχυολογήσουν και θα προτείνουν συγκεκριμένα πρόσωπα και μουσικά έργα. Θα σας πρότεινα, με πολλή αγάπη και σεβασμό, ν’ ακούσετε ένα από τα ραδιόφωνά μας, τον Pepper 96.6 και πως η μουσική πρόταση, βρίσκεται στον πυρήνα ενός τέτοιου πετυχημένου ραδιοφώνου. Πώς, για παράδειγμα, η «Ανισόπεδη Ντίσκο» του υπέροχου Pan Pan, γίνεται το τραγούδι που λατρεύεται σε κάθε γωνιά της Ελλάδας. Πώς παράλληλα με τις καθημερινές εκπομπές κορυφαίων παρουσιαστών και djs, τρέχουν τα Pepper Church Sessions, οι ατμοσφαιρικές συναυλίες μας στην Αγγλικανική Εκκλησία του Αγίου Παύλου, στο κέντρο της Αθήνας, εκεί όπου – εκτός από κορυφαία ονόματα της παγκόσμιας κι εγχώριας μουσικής σκηνής- φιλοξενούμε local bands, δημιουργούς από την ελληνική περιφέρεια και νέους καλλιτέχνες που κάνουν την πρώτη τους εμφάνισή στο ευρύ κοινό. Μέσα κι από αυτή τη διαδικασία αναδεικνύονται συνεχώς καινούργιες δυνάμεις της σύγχρονης μουσικής.

Σήμερα, στην κυριαρχία των social media και στη δεδομένη παραγωγή επιτυχιών μέσα στο αχανές ψηφιακό περιβάλλον, εκείνοι οι ακροατές που θέλουν να εμβαθύνουν, αναζητούν τις ραδιοφωνικές προσωπικότητες, που θα σταχυολογήσουν και θα προτείνουν συγκεκριμένα πρόσωπα και μουσικά έργα

Το ιντερνετικό ραδιόφωνο θα «ρουφήξει» τα «ερτζιανά» στο μέλλον;

Το ζητούμενο δεν είναι μόνο ο τρόπος διάδοσης του ηχητικού σύμπαντος μιας εκπομπής, ενός ραδιοφωνικού storytelling, της ακουστικής δημιουργίας/podcast ενός audio creator. Το αν η μουσική κι ο λόγος θα είναι στα fm, στο κινητό, σ’ ένα καινούργιο gadget (που ακόμα δε μπορούμε να φανταστούμε) ή σ’ ένα ολόγραμμα, που θ’ αφηγείται και θα παίζει μουσική, μένει να το συναντήσουμε στο (άμεσο) μέλλον. Αυτό που έχει σημασία είναι το περιεχόμενο. Τι έχουμε, αλήθεια, να πούμε; Τι έχουμε να μοιραστούμε, να επικοινωνήσουμε; Όσο η ανθρώπινη διάνοια και το συναίσθημά μας θα γίνονται λέξεις, νότες κι ιστορίες, τόσο θα έχει λόγο ύπαρξης το ραδιόφωνο (ή όπως θα λέγεται/ είναι στο μέλλον).

koublis-petros.jpg

Τι λείπει από το σημερινό ραδιόφωνο;

Το όραμα. Το πάθος. Η δημιουργική εμμονή.

Πώς θα είναι το ραδιόφωνο του μέλλοντος;

Όπως ακριβώς θα είναι κι ο ακροατής του μέλλοντος.

DPG NETWORK

©2010-2024 Gossip-tv.gr - All rights reserved