Η Μαργαρίτα Μάτσα μιλάει για τον Παντελή Παντελίδη και συγκινεί: «Ήταν προφητικά τα τραγούδια του»
Η Μαργαρίτα Μάτσα, managing director της δισκογραφικής εταιρείας, MINOS EMI, σε μία από τις σπάνιες συνεντεύξεις της, μιλάει στο gossip-tv για τον Παντελή Παντελίδη, 8 χρόνια μετά το θάνατό του. Η Μαργαρία Μάτσα ήταν εκείνη που πίστεψε στον Παντελή και του έδωσε τη μεγάλη ευκαιρία στη δισκογραφία, ανοίγοντάς του διάπλατα την πόρτα και την αγκαλιά των συνεργατών της MINOS EMΙ.
Η Μαργαρίτα Μάτσα θυμάται την πρώτη της γνωριμία με τον Παντελή Παντελίδη, τι ήταν εκείνο που τον έκανε να αγαπηθεί τόσο από τον κόσμο αλλά και την μαύρη εκείνη ημέρα, της 18ης Φεβρουαρίου, που ο Παντελής έφυγε, τόσο ξαφνικά από τη ζωή, στα 33 του χρόνια. «Πάγωσε ο χρόνος», μάς λέει η Μαργαρίτα Μάτσα.
Η σιδηρά κυρία της δισκογραφίας, μαζί με τον Νεκτάριο Κόκκινο, (Head of A&R, της ΜΙΝΟΣ-ΕΜΙ/Universal Music Group) μιλάνε για τον Παντελή και συγκινούν.
Θυμάστε την πρώτη σας συνάντηση; Την πρώτη φορά που πέρασε την πόρτα της δισκογραφικής εταιρείας αλλά και τις μετέπειτα συναντήσεις σας για τη δουλειά του;
Θυμάμαι πού ακριβώς καθόταν στο τραπέζι του γραφείου την πρώτη φορά που με επισκέφθηκε. Το ραντεβού το είχε κλείσει ο στενός μου συνεργάτης και παραγωγός του Παντελή, Νεκτάριος Κόκκινος.Θυμάμαι να τον ρωτάω τι πιστεύει ότι έχει ως καλλιτέχνης διαφορετικό ή ξεχωριστό; Και η απάντηση του ήταν ότι γράφει τραγούδια με τεράστια ευκολία. Δηλαδή; τον ρωτάω. Δώσε μου μια λέξη και θα στην κάνω τραγούδι. Να εάν θέλεις να σου γράψω για το μπουκάλι ένα τραγούδι (και έδειξε ένα μπουκάλι με νερό) σε πέντε λεπτά θα το έχεις και βάζω στοίχημα, θα σε συγκινήσει κιόλας …(γέλια)
Ήταν το παιδί της διπλανής πόρτας που έμεινε πιστός στους παιδικούς φίλους της γειτονιάς του
Έχετε γνωρίσει πολλούς και μεγάλους καλλιτέχνες. Τι ήταν εκείνο που έκανε τον Παντελή Παντελίδη να αγαπηθεί τόσο δυνατά από τον κόσμο;
Η αμεσότητα του. Μιλούσε με ειλικρίνεια ακόμα και για αυτά που κάποιος θα ντρεπόταν να πει. Ήταν το παιδί της διπλανής πόρτας που έμεινε πιστός στους παιδικούς φίλους της γειτονιάς του.
Πότε ήταν η τελευταία φορά που τον συναντήσατε και τι θυμάστε από εκείνη τη συνάντηση;
Ήταν όταν είχαν βγει «Τα Σχοινιά σου» και συζητάγαμε εάν θα έπρεπε να βγει νέο τραγούδι. Θα ηγείτο του σχήματος στο νυχτερινό κέντρο Φαντασία και σκεφτόταν ότι, ίσως, έπρεπε να βγάλει ένα πιο γρήγορο τραγούδι. Ήθελε να βγάλει ένα διπλό άλμπουμ και του επιμέναμε όλοι ότι είναι λάθος να βγάλει διπλό άλμπουμ γιατί τότε το Spotify στην Ελλάδα δεν ήταν ακόμα τόσο διαδεδομένο και προσπαθούσαμε να “κάνουμε οικονομία” στα τραγούδια. Τελικά, νίκησε πάλι η επιμονή του, σαν να διαισθανόταν ότι ήθελε να προλάβει τον χρόνο. Διαίσθηση. Άλλωστε και τα περισσότερα τραγούδια ήταν προφητικά.
Τι ετοιμάζατε μαζί του δισκογραφικά και δεν προλάβατε να το πραγματοποιήσετε;
Έγραφε στο στούντιο το νέο του άλμπουμ . Ήταν αυτό που βγήκε αργότερα.
Έφερε δύο εικονίτσες της Παναγίας και τις έβαλε στο studio, όπου υπάρχουν ακόμη και σήμερα.
Ήταν ένα παιδί που ξεκίνησε με μία κιθάρα από το σπίτι του και έκανε επιτυχία. Πώς ήταν η πρώτη του φορά στο στούντιο;
Αυτό θα προτιμούσα να σας το απαντήσει ο παραγωγός του Νεκτάριος Κόκκινος:
«Στην πρώτη μας συνάντηση που είχαμε με τον Παντελή Παντελίδη στο studio ODEON και ακούγαμε τα τραγούδια του μαζί με τον Ηλία Λάκκα μηχανικό ήχο, μου έκανε εντύπωση που έφερε δύο εικονίτσες της Παναγίας και τις έβαλε στο studio, όπου υπάρχουν ακόμη και σήμερα. Από την πρώτη μας συνάντηση ένιωσα πως φώτισε το στούντιο με την ύπαρξη και χαρισματικότητα του. Μου είχε κάνει πραγματικά μεγάλη εντύπωση όταν ακούγαμε τα τραγούδια, είχε γραμμένα μόνο το πρώτο κουπλέ και το ρεφρέν. Του λέω Παντελή, μας λείπουν τα δεύτερα κουπλέ και μου έλεγε Νεκτάριε μην ανησυχείς τα έχω όλα στο μυαλό μου. Επί τόπου έκανε κάτι που συνάντησα για πρώτη φορά, έγραφε το δεύτερο κουπλέ, επαναλαμβάνοντας το πρώτο και αλλάζοντας μόνο 2 λέξεις. Ακόμη είχα μεγάλη αγωνία πως θα ακουγόνταν η φωνή του στο στούντιο γιατί μέχρι τότε είχα πάει και τον είχα δει σε 2 live που είχε κάνει στο Απλά Ελληνικά αλλά εκεί δεν μπορούσες να τα ακούσεις αλλά εκεί, δεν μπορούσες καλά -καλά να τον ακούσει γιατί τραγουδούσε ο κόσμος τα κομμάτια του, πριν ακόμη καν κυκλοφορήσουν επίσημα. Πραγματικά όταν τον ακούσαμε με τον Ηλία Λάκκα στο στούντιο, εντυπωσιαστήκαμε με την χροιά και τον ψυχισμό της φωνής του. Τραγουδούσε και μας ταξίδευε αφού οι ερμηνείες του είχαν έντονο συναίσθημα και ειλικρίνεια. Ζούσε για να τραγουδάει αυτό που ένιωθε.»
Γιατί δεν ήθελε να δίνει συνεντεύξεις;
Προτιμούσε ότι είχε να πει να το λέει με τα τραγούδια του.
Ζούσε για να τραγουδάει αυτό που ένιωθε
Εκείνες τις ημέρες είχατε να διαχειριστείτε και το δικό σας σοκ και πένθος αλλά και εμάς τους δημοσιογράφους που ζητούσαμε περισσότερα για το ρεπορτάζ. Πώς ηταν αυτή η διαχείριση συναισθημάτων;
Τα πιο έντονα συναισθήματα ήταν σοκ και θυμός που εναλλάσσονταν
Υπάρχει σκέψη να κάνετε μία συναυλία/ εκδήλωση στην μνήμη του;
Αυτό είναι κάτι που πρώτο λόγο έχει η οικογένεια του Παντελή ….