Σία Κοσιώνη στο gossip-tv: «Ο ρόλος της παραδοσιακής δημοσιογραφίας μεταβάλλεται, πλέον, ριζικά»
Gossip Specials

Σία Κοσιώνη στο gossip-tv: «Ο ρόλος της παραδοσιακής δημοσιογραφίας μεταβάλλεται, πλέον, ριζικά»

Σία Κοσιώνη: Μία γυναίκα που έχει μάθει να δίνει τις μάχες της και να βγαίνει νικήτρια. Η Σία Κοσιώνη είναι το πρόσωπο εκείνο που όταν βγήκε για πρώτη φορά στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του ΣΚΑΪ, έγινε talk of the town και όχι άδικα. 

Η ζωή της άλλαξε ένα βράδυ του Σεπτεμβρίου του 2006 όταν ο τηλεοπτικός σταθμός ΣΚΑΪ, στον οποίο εργαζόταν κάνοντας ρεπορτάζ για την τηλεόραση και το ραδιόφωνο, είδε σε εκείνη τη νέα κεντρική παρουσιάστρια του δελτίου ειδήσεών του.

Στην ηλικία των 26 μόλις χρόνων, βρέθηκε, φορώντας το κοστούμι της παρουσίασης στο πιο ισχυρό ειδησεογραφικό πόστο ενός καναλιού, δίνοντας μάχη απέναντι σε μεγαθήρια της δημοσιογραφίας. Ένα φορτίο βαρύ στην πλάτη της, το οποίο, όμως, έφερε με μεγάλη επιτυχία εις πέρας. Τα αφοπλιστικά έντονα γαλάζια μάτια της δεν ήταν το μοναδικό ατού της. Οι γνώσεις της, τα αντανακλαστικά της σε δύσκολες καταστάσεις, η ετοιμολογία και η σκληρή δουλειά έκαναν τη Σία Κοσιώνη μία από τις πιο ισχυρές γυναίκες της ελληνικής τηλεόρασης.

Μία δυναμική προσωπικότητα, που δε σταματάει ποτέ να εφησυχάζει και να ενημερώνεται, να αντιδρά σε οτιδήποτε την αδικεί.

kosioni-(5).jpg

Η Σία Κοσιώνη, σε μία από τις σπάνιες συνεντεύξεις της, μίλησε στο gossip-tv, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Τηλεόρασης, για τα νούμερα τηλεθέασης, έθεσε τον προβληματισμό της για το μέλλον της τηλεόρασης και απάντησε σε όλους εκείνους που θεωρούν ότι μία παρουσιάστρια πηγαίνει στο κανάλι λίγο πριν ξεκινήσει το δελτίο ειδήσεων.

Υπάρχει όριο στην ενημέρωση του κοινού και στο πώς προβάλλεται μία είδηση;

Όρια υπάρχουν στα πάντα. Έτσι και στην προβολή μιας είδησης, τα όρια είναι απαραίτητα, κυρίως για να είμαστε εναρμονισμένοι με τη δημοσιογραφική δεοντολογία που δυστυχώς συχνά βλέπουμε να καταπατιέται με τρόπο βάναυσο. Υπάρχουν πτυχές κάποιων ειδήσεων που, για μία σειρά από λόγους, χρειάζονται προσοχή ή ειδική ευαισθησία στη μετάδοση, για λόγους σεβασμού προσωπικών δεδομένων ή για λόγους προστασίας ευαίσθητων κοινωνικών ομάδων ή για λόγους δημοσίου συμφέροντος.

Τα όρια είναι απαραίτητα, κυρίως για να είμαστε εναρμονισμένοι με τη δημοσιογραφική δεοντολογία που δυστυχώς συχνά βλέπουμε να καταπατιέται με τρόπο βάναυσο

Τα δελτία ειδήσεων πρέπει να παρασύρονται από τη σκληρότητα των εικόνων που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο και στα σόσιαλ μίντια ή πρέπει να τραβούν κόκκινη γραμμή;

Αλίμονο. Ειδικά στην εποχή των social media όπου κάθε τι δημοσιοποιείται άκριτα και ανυπόγραφα – και ως εκ τούτου χωρίς κανείς να αναλαμβάνει την ευθύνη του εκάστοτε περιεχομένου, η δική μας ευθύνη, των δημοσιογράφων, ως προς το φιλτράρισμα και τη διασταύρωση της είδησης, είναι ακόμη πιο μεγάλη.

SIA-KOSIWNH.jpg

Οι περισσότεροι τηλεθεατές πιστεύουν ότι ο ρόλος ενός/μίας παρουσιαστή/στριας κεντρικού δελτίου ειδήσεων είναι διεκπεραιωτικός. Πόσο σημαντικός είναι ο λόγος και η άποψή του/της στην επιλογή της καθημερινής είδησης;

Μου το λένε συχνά αυτό! ''Αχ, τι ωραία που πηγαίνετε εκεί, σας βάφουν, σας φτιάχνουν και βγαίνετε και τα λέτε''! Μακάρι να ήταν έτσι! Το να παρουσιάζεις ένα κεντρικό δελτίο ειδήσεων σημαίνει ότι δεν ησυχάζεις ποτέ. Ότι οι κεραίες σου εκπέμπουν και λαμβάνουν 24 ώρες το 24ωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα. Ο τηλεθεατής στην οθόνη του βλέπει το αποτέλεσμα πολλών ωρών εργασίας, πολλών ανθρώπων. Ένα δελτίο ειδήσεων είναι προϊόν συνδιαμόρφωσης από όλη τη δημοσιογραφική ομάδα, μέρος της οποίας είναι και οι παρουσιαστές. Έχει να κάνει και με τον τρόπο που δουλεύει κανείς. Προσωπικά εμπλέκομαι άμεσα αφού θεωρώ αδιανόητο να παρουσιάσω κάτι που δεν τυγχάνει της αποδοχής μου και επιπλέον γιατί ευθύνη μου, μεταξύ των υπολοίπων, είναι και να διαμορφώνω και το μήνυμα με ένα τέτοιο τρόπο ώστε να είναι κατανοητό και εύληπτο από το κοινό.

Μου το λένε συχνά αυτό! ''Αχ τι ωραία που πηγαίνετε εκεί, σας βάφουν, σας φτιάχνουν και βγαίνετε και τα λέτε''! Μακάρι να ήταν έτσι!

Οι νέοι έχουν γυρίσει την πλάτη στην ενημέρωση; Και αν ναι, ποια είναι η λύση σε αυτό;

Οι νέοι γυρίζουν την πλάτη στα παραδοσιακά media και όχι στην ενημέρωση. Με τόσα μέσα που διαθέτουν οι γενιές αυτές, είναι από τις πιο ενημερωμένες γενιές που έχουν υπάρξει ποτέ. Είναι ευθύνη δική μας, ως ενήλικες, να κάνουμε δύο πράγματα. Πρώτον να εκπαιδεύσουμε τα παιδιά μας να μπαίνουν σε περισσότερο βάθος και να μην αρκούνται στην επιφάνεια και, δεύτερον, να τα μάθουμε να ελέγχουν από περισσότερες από μία πηγές την πληροφόρηση που λαμβάνουν, για να μην πέφτουν θύματα των fake news. Ειδικά τα παιδιά που θα ζήσουν τις επόμενες δεκαετίες, στην εποχή του deep fake, θα πρέπει να μάθουν να σκέφτονται καλά πριν «αγοράσουν» την οποιαδήποτε «αδέσποτη» είδηση, ακόμη κι αν μοιάζει τρομερά αληθοφανής.

Πόσο επικίνδυνη μπορεί να γίνει η ενημέρωση από τα social media;

Δυστυχώς, τα social media μπορεί να γίνουν πολύ επικίνδυνα γιατί δεν υπάρχει κάποιος έλεγχος σχετικά με τη διαχείριση των ειδήσεων και ως προς το πόσο σχετικός είναι ο κάθε ένας που διοχετεύει ειδήσεις. Για αυτό πιστεύω βαθιά ότι ο ρόλος της παραδοσιακής δημοσιογραφίας και των εκπροσώπων της μεταβάλλεται, πλέον, ριζικά. Η μεγάλη μας ευθύνη δεν είναι πλέον να μεταδίδουμε την πληροφορία και να τη μεταδίδουμε έγκαιρα, αλλά να επιλέγουμε ποιες από τις χιλιάδες πληροφορίες που διακινούνται, συνιστούν είδηση που αξίζει να γνωρίζει το κοινό μας. Να περιορίζουμε το «θόρυβο» και να φιλτράρουμε την επικοινωνιακή πλημμύρα με την οποία είναι ο κόσμος αντιμέτωπος κάθε μέρα. Προϋπόθεση, βεβαίως, για να δουλέψει αυτό, είναι να είμαστε απολύτως αξιόπιστοι και να υπάρχει μία ισχυρή σχέση εμπιστοσύνης με το κοινό. Εδώ ανοίγει προφανώς μία άλλη μεγάλη συζήτηση.

kosioni-sia.jpg

Σας προβληματίζουν τα νούμερα τηλεθέασης των δελτίων ειδήσεων;

Πάντα τα λαμβάνω υπόψη μου. Θα πρέπει, ωστόσο, πλέον να έχουμε πλήρη συναίσθηση ότι ο τρόπος μέτρησης των τηλεοπτικών προγραμμάτων δεν είναι τίποτα άλλο από ένα εργαλείο που έχουμε συναποδεχθεί, προκειμένου να υπάρχει μία αγορά που να λειτουργεί με κοινά στάνταρτς. Κατά τα άλλα, ειδικά τα ενημερωτικά τηλεοπτικά προγράμματα, έχουν πολύ ευρύτερη επιρροή λόγω της διασποράς τους και μέσα από τις ιστοσελίδες, το youtube, άλλες ψηφιακές/υβριδικες πλατφόρμες και τα social media.

Πιστεύω βαθιά ότι ο ρόλος της παραδοσιακής δημοσιογραφίας και των εκπροσώπων μεταβάλλεται πλέον ριζικά

«Μου ανατέθηκε να κάνω ένα κεντρικό δελτίο ειδήσεων στα 26 μου και σίγουρα σκλήρυνα, δημιούργησα ισχυρές άμυνες, ίσως έβαλα ένα πολύ πιο στενό “κουστούμι” απ' ό,τι έπρεπε να φοράει μια κοπέλα στην ηλικία αυτή», είχατε δηλώσει σε συνέντευξή σας. Αν είχατε την ευκαιρία, με την εμπειρία που έχετε τώρα, να γυρίσετε τον χρόνο πίσω, τι θα συμβουλεύατε την 26χρονη Σία Κοσιώνη όταν βρέθηκε στην καρέκλα της κεντρικής παρουσίασης του δελτίου ειδήσεων;

Μου κάνουν συχνά τέτοιες ερωτήσεις, αλλά ειλικρινά δεν ξέρω τι να πω. Ό,τι μα ό,τι και να μπορούσα να πω στον 26χρονο εαυτό μου, αυτός θα έκανε ακριβώς τα ίδια! Ίσως με τόσο σκληρή δουλειά να τον επιβράβευα λίγο παραπάνω!

Είστε εδώ και 18 χρόνια στην πρώτη γραμμή της ενημέρωσης στον ΣΚΑΪ. Ποια είναι η στιγμή εκείνη που δε θα ξεχάσετε;

Αμέτρητες… Δεν ξέρω τι να πιάσω και τι να αφήσω. Το Μάτι; Τα Τέμπη; Το δημοψήφισμα; Πολέμους; Ειλικρινά είναι τόσα πολλά…

DPG NETWORK

©2010-2024 Gossip-tv.gr - All rights reserved