Η Μαρία Νικόλτσιου στο gossip-tv: «Υπήρξε στιγμή που λύγισα. Καταστροφές, τραγωδίες όπως το Μάτι...»
Εδώ και πάνω από 32 χρόνια, η Μαρία Νικόλτσιου έχει γράψει πολλά χιλιόμετρα στο κοντέρ της δημοσιογραφικής της πορείας και ίσως να είναι από τις λίγες επαγγελματίες του χώρου που δεν μπήκε στη διαδικασία των τηλεοπτικών μεταγραφών. Έμεινε πιστή, όλα αυτά τα χρόνια στον Alpha, το κανάλι που νιώθει σαν δεύτερο σπίτι της!
Με μία τέτοια συνθήκη να τη συντροφεύει στην καριέρα της, η οποία και αποδεικνύει πόσο πιστή είναι και στις επιλογές αλλά και τα ιδανικά της, η newscaster του κεντρικού δελτίου ειδήσεων του Alpha τα μεσημέρια, έχει όλα τα εχέγγυα για να είναι ένα από τα πλέον αγαπητά πρόσωπα της τηλεόρασης, στον τομέα της ενημέρωσης, η οποία όπως όλοι γνωρίζουμε, συνήθως δεν είναι καθόλου ευχάριστη!
Η Μαρία Νικόλτσιου, με σπουδές στην κοινωνιολογία στο Πάντειο, έχοντας ξεκινήσει την καριέρα της από το ρεπορτάζ του πεζοδρομίου όπως συνηθίζουν να το αποκαλούν οι σκληραγωγημένοι δημοσιογράφοι που βρίσκονται μόνιμα στην αναζήτηση της είδησης και της αλήθειας, δείχνει να είναι ταγμένη στον τομέα της ενημέρωσης και όπως λέει, δεν θα μπορούσε και με μεγάλη ευκολία να μεταπηδήσει σε εκείνον της ψυχαγωγίας γιατί πολύ απλά δεν γνωρίζει το συγκεκριμένο ρεπορτάζ!
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρας Τηλεόρασης, η γνωστή δημοσιογράφος και παρουσιάστρια ειδήσεων μιλάει για τις δυσκολίες που μπορεί να έχει ο τομέας της ενημέρωσης του τηλεοπτικού κοινού, αποκαλύπτει τις στιγμές που την έκαναν να λυγίσει τόσο on όσο και off air, δηλώνει «εργαζόμενη μητέρα» χωρίς να διαχωρίζει τη θέση της από τις υπόλοιπες μανούλες του κόσμου που πρέπει καθημερινά να βρίσκονται σε έναν διαρκή αγώνα με τον χρόνο ώστε να τα προλάβουν όλα και μιλάει για τον ανταγωνισμό της μικρής οθόνης, πίσω από τις κάμερες...
Η καθημερινή ενημέρωση δεν είναι εύκολη. Θέλει πολλή δουλειά
Υπήρξε στιγμή που «λυγίσατε» συναισθηματικά on air και αν ναι, ποια ήταν αυτή;
Και on air και off air. Πόλεμοι, καταστροφές, τραγωδίες όπως το Μάτι αλλά και πολλές προσωπικές ιστορίες ανθρώπων, σε κάνουν και λυγίζεις.
Μεγάλη μερίδα τηλεθεατών υποστηρίζει ότι αποφεύγει να δει ειδήσεις γιατί ως επί το πλείστο είναι δυσάρεστες και συνοδεύονται από σκληρές, συνήθως, εικόνες. Θεωρείτε ότι δικαίως νιώθουν έτσι;
Περισσότερα δυσάρεστα συμβαίνουν γύρω μας που αποτελούν είδηση. Οι ειδήσεις δεν είναι ψυχαγωγία, είναι ένα παράθυρο στον κόσμο και ό,τι συμβαίνει σε αυτόν. Τα παιδιά δυστυχώς σκοτώνονται στη Γάζα, ναι… Το γιατί δεν θέλει κάποιος να το δει, αυτό είναι θέμα πιο βαθιάς κοινωνιολογικής ανάλυσης.
Όποιος δουλεύει στην τηλεόραση και λέει ότι δεν τον απασχολούν τα νούμερα τηλεθέασης, λέει ψέματα
Είστε μητέρα δύο παιδιών. Χρειάστηκε να θυσιάσετε την προσωπική σας ζωή ή να κλέβετε συνεχώς χρόνο από τους δικούς σας ανθρώπους για να διατηρήσετε τη διαχρονικότητά σας στον χώρο;
Όλες οι εργαζόμενες μητέρες, με τον έναν ή τον άλλο τρόπο, κάνουν κάποιες θυσίες, δεν έχω κάνει κάτι λιγότερο ή περισσότερο «ηρωικό» από κάθε μητέρα που εργάζεται και μεγαλώνει παιδιά. Μάλλον ήμουν τυχερή καθώς πάντα είχα ένα σύστημα υποστήριξης από την οικογένειά μου και τους γονείς μου.
Όλοι γνωρίζουμε ότι ο κόσμος της τηλεόρασης είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστικός. Εσείς πώς τον βιώσατε;
Ξέρεις κανένα επάγγελμα που δεν είναι ανταγωνιστικό; Απλά στην τηλεόραση φαίνεται ο ανταγωνισμός γιατί αφορά σε πρόσωπα τα οποία είναι γνωστά στο ευρύ κοινό. Η συμβουλή στα νέα παιδιά που θέλουν να γίνουν δημοσιογράφοι και θέλουν να σταθούν σε έναν τόσο δύσκολο και ανταγωνιστικό χώρο είναι… να διαβάζουν! Εάν έχεις σφαιρική ενημέρωση, γνώση, κατανόηση του κόσμου και πειθαρχία, μιλάς ξένες γλώσσες, έχεις πολύ λιγότερες πιθανότητες να αποτύχεις. Η γνώση είναι δύναμη! Προφανώς παίζει ρολό η τύχη, η συγκύρια, η εικόνα και χίλιοι δυο άλλοι παράγοντες, όμως εάν δείχνεις ότι ξέρεις, ότι το κατέχεις αυτό που λες, τότε και ο τηλεθεατής θα κάτσει να σε ακούσει.
Είναι και ευθύνη του τηλεθεατή από πού επιλέγει να ενημερωθεί.
Πιστεύετε ότι έχουμε την ενημέρωση που μας αξίζει;
Πλέον η ενημέρωση, η είδηση είναι παντού. Από εκεί και πέρα είναι και ευθύνη του τηλεθεατή από πού επιλέγει να ενημερωθεί.
Ποιο πιστεύετε ότι θα είναι το μέλλον στα δελτία ειδήσεων με την άφιξη του Α.Ι. (artificial intelligence);
Το μέλλον το διαμορφώνουμε. Το ΑΙ δίνει εργαλεία στη δημοσιογραφία να γίνει ακόμη καλύτερη.
O κόσμος ενημερώνεται περισσότερο από τα social media (instagram, facebook, twitter, tik tok κ.α.) ή από τα δελτία ειδήσεων των καναλιών;
Άλλο το ένα, άλλο το άλλο. Διαφορετική ενημέρωση έχεις από τα social media, διαφορετική από το δελτίο ενός καναλιού. Πιστεύω όμως ότι είναι συμπληρωματικά μέσα.