G-Business

Εκτιμήσεις για ανάκαμψη της διαφημιστικής αγοράς

Σε θετική αναθεώρηση των εκτιμήσεών τους σχετικά με την πορεία της διαφημιστικής δαπάνης στα ΜΜΕ σε παγκόσμια κλίμακα, προχώρησαν  η ZenithOptimedia και η GroupM, αφού και οι δυο εταιρείες προβλέπουν πλέον αύξηση του μεγέθους το 2010, έναντι μείωσης που προέβλεπαν, λίγους μήνες πριν.

Πρόκειται για τα πρώτα «καλά νέα», ύστερα από αρκετούς μήνες.Ειδικότερα το GroupM πλέον αναμένει αύξηση της διαφημιστικής δαπάνης της τάξης του 0,8% το 2010, με το συνολικό ποσό να κινείται περί τα 448 δισεκατομμύρια δολάρια.Αντίστοιχα η ZenithOptimedia κάνει λόγο για αύξηση της τάξης του 0,9%, ενώ επισημαίνεται ότι αυτή είναι η πρώτη θετική εκτίμηση που κάνει τους τελευταίους 6 μήνες η εταιρεία, για την πορεία της διαφημιστικής δαπάνης κατά το 2010.Πρόκειται για εκτιμήσεις οι οποίες υποδεικνύουν σαφώς ότι η ανάκαμψη των διαφημιστικών αγορών βρίσκεται πλέον «προ των πυλών», ύστερα από μια μακρά δύσκολη περίοδο, της οποίας τα αποτελέσματα θα αποτυπωθούν στο τέλος του τρέχοντος έτους. Ειδικότερα για την πορεία της ανάκαμψης αυτής και οι δύο εταιρείες εκτιμούν ότι θα έλθει από τις χώρες της Ασίας κατά κύριο λόγο, ενώ διεύρυνση μεγεθών αναμένεται και για την Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη, καθώς και για τη Λατινική Αμερική. Με πιο αργούς ρυθμούς θα κινηθούν οι μεγάλες διαφημιστικές αγορές (γι' αυτό και το ποσοστό αύξησης στη δαπάνη το 2010 είναι ακόμα σε χαμηλά επίπεδα), αφού τόσο η Βόρεια Αμερική, όσο και η Δυτική Ευρώπη, εκτιμάται ότι θα εισέλθουν πλήρως στην πορεία ανάκαμψης το 2011. Ειδικότερα η ZenithOptimedia αναμένει ότι η διαφημιστική δαπάνη στη Βόρεια Αμερική θα διαμορφωθεί το 2010, περί τα 153,3 δισεκατομμύρια δολάρια, ενώ για τη Δυτική Ευρώπη αναμένει αντίστοιχα να κινηθεί στο ποσό των 106,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Σε ανάλογα ποσά με απόκλιση εκατομμυρίων κινούνται και οι εκτιμήσεις του GroupM. Σε ό,τι αφορά τα ΜΜΕ (TV, radio, εφημερίδες, περιοδικά, outdoor και cinema), η τηλεόραση εκτιμάται ότι θα πάρει και την επόμενη χρονιά τη μερίδα του λέοντος με μερίδιο 39,7%, αυξημένο σε σχέση με το 39,2% που αναμένεται για φέτος, λίγες μόνο ημέρες πριν από το κλείσιμο του έτους. Η διαφημιστική δαπάνη στην τηλεόραση για το 2009 αναμένεται να φτάσει στα 171,6 δισεκατομμύρια δολάρια. Και οι δυο εταιρείες δημοσιοποίησαν τις τελικές τους εκτιμήσεις για τη διαφημιστική δαπάνη, στις οποίες αποτυπώνεται η ύφεση που έπληξε τις διεθνείς αγορές και κατ' επέκταση τα Μέσα. Το GroupM κάνει λόγο για κάμψη 6,6% σε σχέση με το 2008, με το συνολικό ποσό να διαμορφώνεται στα 445 δισεκατομμύρια δολάρια. Ειδικότερα όσον αφορά τις ΗΠΑ, τη μεγαλύτερη διαφημιστική αγορά παγκοσμίως, αναμένεται κάμψη 8%, ενώ στη Δυτική Ευρώπη 12,8%. Θετικό πρόσημο αναμένεται να παρουσιάσει η ετήσια ποσοστιαία μεταβολή της διαφημιστικής δαπάνης στη Λατινική Αμερική, κατά 7%. Αντίστοιχα η ZenithOptimedia αναμένει κάμψη της διαφημιστικής δαπάνης σε παγκόσμια κλίμακα της τάξης του 10,2% για το 2009.

(ΠΗΓΗ ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ)

© 2010-2024 Gossip-tv.gr - All rights reserved