Αβύθιστη πλωτή «γέφυρα» μεταξύ Ελλάδας και Κίνας
“Κλειδί” αποτελεί η ελληνική ναυτιλία για την σύσφιξη των κινεζικών επιχειρηματικών σχέσεων σε όλα τα επίπεδα.
Οι Έλληνες εφοπλιστές έχουν το 30% των παραγγελιών ναυπηγήσεων στις κινεζικές γιάρδες, ενώ τα πλοία τους μεταφέρουν ένα πολύ μεγάλο ποσοστό των πρώτων υλών που εισάγει η μεγάλη χώρα της Άπω Ανατολής, αλλά και των προϊόντων που εξάγει.
Τις τελευταίες δεκαετίες η σχέση αυτή αναπτύσσεται όλο και περισσότερο και περνάει σταδιακά και στις επιχειρηματικές σχέσεις στο ναυτιλιακό cluster (πλέγμα ναυτιλιακών δραστηριοτήτων) στην Ελλάδα, αλλά και στις επιχειρήσεις στην «ξηρά».
Με την παραχώρηση του προβλήτα ΙΙ του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων του Νέου Ικονίου στον όμιλο Cosco, η συνεργασία ανάμεσα στις δύο πλευρές εντείνεται το τελευταίο διάστημα.
Όπως ανακοίνωσε ήδη η Cosco Shipyards κατάθεσε πρόταση στον Οργανισμό Λιμένος Πειραιά για την απόκτηση πλωτής δεξαμενής μεγέθους Panamax που θα τοποθετηθεί στο Πέραμα για να ενισχύσει τις εργασίες ναυπηγοεπισκευής και τον κλάδο. Σύμφωνα με πληροφορίες η προσφορά είναι περίπου 40 εκατ. δολάρια.