Περισσότερο ελκυστικές τώρα οι τιμές των παλαιότερων πλοίων για τους Έλληνες εφοπλιστές
G-Business

Περισσότερο ελκυστικές τώρα οι τιμές των παλαιότερων πλοίων για τους Έλληνες εφοπλιστές

Όσο φτάνουμε προς το τέλος του τρέχοντος χρόνου, δεν θα είναι καθόλου περίεργο εάν σιγά σιγά διαπιστώνουμε ότι οι τιμές των πλοίων από τσουχτερές θα μετατρέπονται σε αρκετά προσιτές λόγου του ότι μέσα στον επόμενο χρόνο, αναμένεται να κάνουν την εμφάνιση τους πολλά νεότευκτα πλοία τα οποία θα επηρεάσουν τόσο την αγορά στο σύνολο της όσο και τις τιμές των υπαρχόντων , και πιο συγκεκριμένα τα πλοία της δεκαετίας του 80.

Αυτό επισημαίνει η Cotzias Shipping Consultants εξηγώντας πως πρόκειται για το γνωστό overcapacity που ακούμε όλο και πιο έντονα τους τελευταίους μήνες, που τείνει να γίνει ο χειρότερος εφιάλτης όλης της ναυτιλιακής βιομηχανίας αφού η προσφορά σε πλοία ενδέχεται να υπερκαλύψει την ζήτηση για φορτία. Κάτι που προς το παρόν φαίνεται να είναι αναπόφευκτο, αφού τα παλιότερα πλοία δεν οδεύουν προς την παραλία για διάλυση. «Ακόμα και αν επιταχυνθούν οι ρυθμοί απορρόφησης να ανεβάσουν ταχύτητα τα διαλυτήρια πιστεύουμε ότι το shipbreaking industry έχει φθάσει σε κάποια ανώτατο ταβάνι και με το Μπαγκλαντές να είναι απών μάλλον μιλάμε για αδυναμία να βρεθεί η λύση από τις διαλύσεις» τονίζουν στην Cotzias.

Λύση μπορεί να προέλθει από τις ακυρώσεις παραγγελιών αλλά «και εδώ ένα fine blend από επιμήκυνση και από αναδιάρθρωση, δύο λέξεις που μας είναι ιδιαίτερα επίκαιρες στην καθημερινότητα στην Ελλάδα, θα μπορούσαν απλά να παρατείνουν την χρονική περίοδο παράδοσης των νέων πλοίων και να μεταβάλουν τον χρονικό ορίζοντα υλοποίησης της σταδιακής αλλά σίγουρης υπερπροσφοράς νέας μεταφορικής ικανότητας του παγκόσμιου στόλου».

Άξιον σχολιασμού είναι το γεγονός ότι εντοπίζονται στην αγορά κάποια πλοία χτισμένα προς το τέλος της δεκαετίας του 1970, τα οποία αντί να αναζητούν μια καλή προσφορά από τον χώρο του Demolition, αναζητούν further trading buyers (αγοραστές για περαιτέρω εμπορική εκμετάλλευση του πλοίου) προσδοκώντας οι ιδιοκτήτες τους μια τιμή που πολλές φορές είναι 20% πάνω από τα demo levels. Το θετικό είναι ότι έπειτα από κάποιο χρονικό διάστημα, οι ιδιοκτήτες τους αντιλαμβάνονται ότι είναι δύσκολο έως ακατόρθωτο να βρεθεί κάποιος που θα δώσει αυτό το ποσόν.

Πηγή: www.newscode.gr

http://www.newscode.gr/nautilia/story/perissotero-elkustikes-tora-oi-times-ton-palaioteron-ploion-gia-tous-elline

©2010-2024 Gossip-tv.gr - All rights reserved