Στο 50% η πτώση των ναύλων για τα ποντοπόρα φορτηγά στο 6μηνο
Κόκκινη κάρτα στα μεγάλα πλοία, πράσινη κάρτα εργασίας στα μικρά! Με αυτά τα χαρακτηριστικά λόγια ο Γιάννης Κοτζιάς της N. COTZIAS SHIPPING CONSULTANTS περιγράφει την εικόνα στις αγορές.
Για μια ακόμα εβδομάδα βιώνουμε ανάμικτα συναισθήματα χωρίς να μπορούμε να εντοπίσουμε κάποια συγκεκριμένη τάση στις ναυλαγορές των ποντοπόρων φορτηγών . Αξιοσημείωτο ότι τα Capes είχαν μια μικρή άνοδο προς το τέλος της περασμένης εβδομάδας αλλά και η εβδομάδα αυτή έκλεισε αρνητικά καθώς μετράμε 3 πτωτικές συνεχόμενες με ολική απώλεια -8.5%. Επιπλέον έκδηλη ήταν η αστάθεια και ασάφεια των Panamax που μετέβαλαν την εβδομαδιαία τους ταλάντωση σε καθημερινή, Θετικό το γεγονός ότι τα Supramax μετά από 29 αρνητικές συνεδρίες μετράνε 14 συνεχόμενες θετικές και μέσα σε 3 εβδομάδες έχουν ανακτήσει το 23% των απωλειών τους. Στα μικρότερα σκέλη των υποδεικτών του Baltic Exchange τα Handies παρουσιάζονται να έχουν και αυτά γυρίσει και για 13 συνεχόμενες μέρες να μας είναι θετικά.
Σε επίπεδο εβδομαδιαίων μεταβολών των δεικτών ξηρού φορτίου του Baltic Exchange, με τιμές κλεισίματος Παρασκευής 10 Δεκεμβρίου 2010 όλα τα μεγάλα μεγέθη πλοίων είναι πτωτικά και ο γενικός δείκτης υπέκυψε στην πίεση του μεγάλου όγκου που αποτελούν τα δύο μεγάλα, τα Capes και τα Panamax. Αυτό που είναι αξιοσημείωτο είναι ότι και οι 5 δείκτες παρουσιάζουν μια όμοια τάση που έχει ενδιαφέρον. Όλοι οι δείκτες παρουσίασαν την κορύφωση τους, το υψηλότερο της χρονιάς μέσα στο 15νθήμερο από 19/5 έως 2/6 και από εκεί και μετά συγκρίνοντας τα σημερινά κλεισίματα και τα νούμερα που αποτυπώνονται στους πίνακες μας, οι απώλειες είναι όλες μεταξύ -50% έως -46% δηλαδή όμοια μείωση του κάθε δείκτη που άσχετα με το νούμερο του και την δυναμική που διαφέρει από μέγεθος σε μέγεθος παρουσιάζουν την ίδια πτωτική ποσοστιαία απώλεια. Πηγή:www.newscode.gr
http://www.newscode.gr/nautilia/story/sto-50-i-ptosi-ton-naulon-gia-ta-pontopora-fortiga-sto-6mino