Όλα τα πρόσωπα της Martini
Η λαμπερή ιστορία των «πρεσβευτών» του διάσημου ιταλικού βερμούτ, από τον Τζορτζ Κλούνεϊ και την Σαρλίζ Θερόν μέχρι την επόμενη κοπέλα που θα επιλεγεί μέσω Facebook και μπορεί να είναι μια Ελληνίδα!
Από τον Παναγιώτη Χριστόπουλο
«Luck is an attitude»: Αυτό είναι το μότο του πιο διάσημου ιταλικού βερμούτ. «Η τύχη είναι μια στάση ζωής», ή –όπως θα λέγαμε εμείς στην Ελλάδα- «Πάρε την τύχη στα χέρια σου». Και μπορεί να είναι μόλις η δεύτερη φορά που η Martini θα επιλέξει το νέο της «πρόσωπο» μέσω ενός διαγωνισμού όπου μπορούν να ψηφίσουν όλοι (οπότε, παίρνοντας την τύχη στα χέρια μας, θα προσπαθήσουμε κι εμείς να αναδείξουμε μια Ελληνίδα -δείτε πώς εδώ-, ωστόσο όλα τα μοντέλα, όλοι οι ηθοποιοί, όλες οι προσωπικότητες που έχουν παίξει στο παρελθόν αυτόν τον ρόλο για την ιταλική εταιρεία, έχουν επιλεγεί με αυτήν ακριβώς την φιλοσοφία.
Τι εννοούμε; Επειδή οι Αλεσαντέρο Μαρτίνι και Λουίτζι Ρόσι, οι δύο ιδρυτές της εταιρείας, τις συνταγές τους τις έβγαζαν με λίγη τύχη και με αρκετό πειραματισμό, πέρασαν στις οικογένειές τους την νοοτροπία του να μην είναι όλα απολύτως ελεγχόμενα. Δηλαδή, έλεγαν «ναι» στην πολλή δουλειά, αλλά δεν έλεγαν και «όχι» και στη μοίρα. Το αυθόρμητο ήταν ένα στοιχείο που το ενθάρρυναν έντονα. Ακόμη και στην επικοινωνία του προϊόντος του. Φτιαγμένο ως επί το πλείστον για την καλή κοινωνία, φρόντισαν να το διαφημίσουν με τρόπους αντισυμβατικούς: Μέσα από τη μουσική και τα σπορ. Ήδη από το 1934 η Martini ήταν χορηγός αγώνων ταχύτητας. Σε ένα ράλι τίποτε δεν μπορεί να είναι ελεγχόμενο. Ο καλύτερος έχει περισσότερες πιθανότητες να κερδίσει, αλλά η τύχη –ή η ατυχία- παίζει πάντα ρόλο!
Ποπ κουλτούρα και διασημότητες
Την δεκαετία του '50, η μακρά παράδοση στις διαφημίσεις της Martini και τη σχέση τους με την τέχνη, συνεχίζεται με τον πιο αυθόρμητο, τον πιο απρόβλεπτο τρόπο: Από τον Άντι Γουόρχολ και τον Αρμάντο Τέστα. Τον ορισμό, δηλαδή, των αντισυμβατικών καλλιτεχνών.
Και όταν, την επόμενη δεκαετία, ίδρυσε τα Martini Terraza, μια σειρά από κοσμοπολίτικα μπαρ στις πιο μεγάλες μητροπόλεις του κόσμου, τότε άρχισε να σχηματίζεται στο μυαλό των ανθρώπων της και η ιδέα του πρεσβευτή. Ακόμη κι αυτό, όμως, έγινε κάπως κατά τύχη. Όταν στα Martini Terraza άρχισαν να εμφανίζονται όλο και πιο συχνά διάσημοι, όπως ο Σων Κόνερι, η Σοφία Λώρεν, ο Πωλ Νιούμαν, ο Πελέ, ο Λουτσιάνο Παβαρότι και ο Φεντερίκο Φελίνι, άνθρωποι που από μόνοι τους ένιωθαν την επιθυμία να συνδεθούν με την φιλοσοφία της Martini, τότε η ιταλική εταιρεία αποφάσισε ότι θα μπορούσε να προσλάβει «πρεσβευτές» της εικόνας της.
Για τα επόμενα χρόνια, αυτόν τον ρόλο τον έπαιξαν οι κορυφαίοι οδηγοί ράλι, Formula 1 και μηχανών, αφού η Martini –όπως προαναφέραμε- είχε χτίσει μια μακρά παράδοση στους αγώνες ταχύτητας. Από την δεκαετία του '90 και μετά, όμως, άρχισαν να μπαίνουν στο παιχνίδι και πρόσωπα του Χόλιγουντ ή της μόδας. Ο Τζωρτζ Κλούνεϊ, η Σάρον Στόουν και η Ναόμι Κάμπελ είναι μερικοί από τους πιο διάσημους πρεσβευτές της φίρμας. Και, βέβαια, η Σαρλίζ Θερόν. Πανέμορφο μοντέλο μέχρι τη στιγμή που η φούστα της πιανόταν κάπου κι άρχισε να ξηλώνει, για χάρη του διαφημιστικού της Martini, «πήρε την τύχη στα χέρια της» στη συνέχεια και έγινε μια από τις πιο δημοφιλείς ηθοποιούς της εποχής μας.
Οι διαγωνισμοί στο Internet
Eκεί όμως που το μότο της εταιρείας «Luck is an attitude» φτάνει στο απώγειό του είναι ο νέος τρόπος με τον οποίον η Martini πλέον επιλέγει το «πρόσωπό» της. Με τον διαγωνισμό Kisser Casting πέρσι, που ανέδειξε το μοντέλο Γιούρι Μπούτσι ανάμεσα σε χιλιάδες άλλους άντρες που μετείχαν. Και με το φετινό Royale Casting που θα αναδείξει το νέο θηλυκό πρόσωπο της εταιρείας. Θα είναι, άραγε, μια Ελληνίδα; Η Τέτη Καλαφάτη (ηθοποιός) και η Χριστιάνα Μούση (μοντέλο) έχουν ήδη επιλεγεί ανάμεσα σε 3.500 κοπέλες που έκαναν αιτήσεις και βρίσκονται μέσα στις 26 φιναλίστ. Την ώρα που γράφονταν αυτές οι γραμμές ήταν αμφότερες μέσα στην πρώτη πεντάδα από πλευράς ψήφων. Με λίγη τύχη κάποια από τις δύο μπορεί να γίνει το νέο πρόσωπο της Martini. Με λίγη τύχη και αρκετή προσπάθεια από εμάς. Εξ άλλου, όπως λέει και η ίδια η Martini: «Η τύχη είναι μια στάση ζωής»! Διαβάστε περισσότερα στο newsbomb.gr