Empty Rooms now for Gary Moore
Ίσως να μην είμαι ο πιο κατάλληλος να μιλήσω γι’ αυτόν μουσικά. Τον γνώρισα άλλωστε αρκετά αργά, τη δεκαετία του ’80. Με τραγούδια όμως όπως το Empty Rooms έκανε συντροφιά σε ανθρώπους της ηλικίας μου στις πρώτες νεανικές απογοητεύσεις. Ενώ τη δεκαετία του ’90 έγινε γνωστός ευρύτερα με το I Still Got the Blues (for You)….
O Gary Moore, λοιπόν, πρώην μέλος του συγκροτήματος των Thin Lizzy αλλά περισσότερο γνωστός για τη σόλο καριέρα του μετά το 1973, έφυγε - ήσυχα ελπίζουμε αλλά σίγουρα πρόωρα - στον ύπνο του στις διακοπές που έκανε στην Ισπανία.
Μόλις 59 ετών, δείχνει κι αυτός όπως και πολύ καλλιτέχνες να ανάλωσε τη φλόγα του κεριού του γρήγορα και με μεγάλη φούρια. Ιρλανδικής καταγωγής από το Μπέλφαστ της Βόρειας Ιρλανδίας, ταξίδεψε μουσικά στη ζωή του σε πολλά είδη μουσικής, από τζαζ μέχρι heavy metal, έγινε όμως γνωστός στον κόσμο κυρίως για τις μπαλάντες του και για την ικανότητα του ως κιθαρίστας.
Επηρεάστηκε ιδιαίτερα από τον Peter Green των Fleedwood Mac με τον οποίο τους ένωνε ο ομοζωδιακός Άρης στο Σκορπιό αλλά και η σύνοδος Κρόνου-Πλούτωνα του «δάσκαλου» Green στο Λέοντα, εκεί δηλαδή όπου ο Μουρ είχε τη Σελήνη του.
Από πού να πρωτοξεκινήσει κανείς στο χάρτη του. Ήλιος, Ερμής κάτω μία πραγματική βροχή όψεων. Σύνοδος με Δία, τετράγωνα με Χείρωνα (επιτακτική εσωτερική ανάγκη έκφρασης), αντίθεση τόσο με Κρόνο (δυσκολίες και περιορισμοί) όσο και με Ποσειδώνα (καλλιτεχνική χροιά και φαντασία), τρίγωνο με Πλούτωνα (βάθος στην έκφραση και την αντίληψη) και τετράγωνο με Ουρανό (πρωτοτυπία και μοναχικοί δρόμοι αλλά και βάδισμα αντίθετα στο ρεύμα, καθώς κατάφερε αν και αριστερόχειρας να γίνει από τους καλύτερους κιθαρίστες (οι κιθάρες δυστυχώς είναι κατασκευασμένες ως επί το πλείστον για δεξιόχειρες) αλλά και επέλεξε μετά το 1997 παρά την επιτυχία του στα μπλουζ να ασχοληθεί με την dance (!) μουσική).
Αν μιλήσουμε δε για τα Μεσοδιαστήματα, θα χάσουμε ίσως τη σειρά μας, καθώς είναι τόσα πολλά. Ποσειδώνας=Ερμής/Δίας ίσως το σημαντικότερο, αλλά και Ερμής=Κρόνος/Ποσειδώνας.
Δεν υπάρχει ούτε ένας πλανήτης μετά τον Άρη που να μην κάνει όψη με αυτή τη σύνοδο Ήλιου/Ερμή στο χάρτη του. Ήλιος/Ερμής που είχε να συναγωνιστεί τις άλλες τέσσερις γωνίες ενός μεγάλου σταυρού, τον Ουρανό, τον Κρόνο και τον Χείρωνα.
Με Ήλιο στον Κριό πάντως σίγουρα η ενέργεια αυτή δε θα τον έριχνε στην κατάθλιψη. Ήδη από 16 ετών έφυγε από την πατρίδα του για να πάει στο Δουβλίνο και να αρχίσει να παίζει σε συγκροτήματα. Από την άλλη δεν μπορούμε παρά να πιθανολογήσουμε και την συμμετοχή της Σελήνης του στο Λέοντα στο σχήμα, πιθανότατα σε θέση διευκόλυνσης της βασικής αντίθεσης του χάρτη του, αλλά και τριγώνου με το Χείρωνα για διευκόλυνση της έκφρασης του πόνου.
Η Σελήνη, που από τη θέση της στο Λέοντα τον έκανε να νιώθει στη σκηνή σα στο σπίτι του αλλά και έδινε συναίσθημα στον Ερμή του για να γράψει στίχους. Τον ανέβασε επίσης γρήγορα στο προσκήνιο, δίνοντας του ευκαιρίες να μοιραστεί από νεαρός τη σκηνή με γίγαντες της τζαζ και των μπλουζ όπως ο BB King, αλλά και αργότερα να δουλέψει με άλλους διάσημους καλλιτέχνες όπως ο George Harrison των Beatles αλλά και ο Ozzy Osborn.
Η προσωπική του ζωή πάντως έχει μείνει μακριά από τη δημοσιότητα, καθώς ελάχιστα πράγματα μπορεί να βρει κανείς να έχουν ειπωθεί γι’ αυτήν. Ένας γάμος (1985-93) με δύο αγόρια και μια ακόμη κόρη που γεννήθηκε το 1999 συγκροτούν τα εντελώς ...στοιχειώδη.
Από τις σημαντικότερες στιγμές της ζωής του θα πρέπει να πούμε ότι ήταν η χρονιά του 1990 που έκανε ίσως και τη μεγαλύτερη επιτυχία του. Το I still got the blues for you.
Τη χρονιά αυτή (στο χάρτη έχουμε σχηματικά εμφανίσει τις διελεύσεις για τη μέρα της ηλιακής του επιστροφής) είχε τον Ποσειδώνα σε θέση τετραγώνου προς τον Ήλιο του αλλά και τον Πλούτωνα σε διέλευση από τον Άρη, γεγονότα που του έδωσαν μεγάλη δύναμη αλλαγής αλλά και μεγάλη δημοσιότητα.
Παράλληλα ο Ουρανός έκανε τετράγωνο με τον Κρόνο, διαλύοντας τις προηγούμενες καταστάσεις (σε σημαντικές καμπές ζωής, συχνά απαντώνται ταυτόχρονα όψεις που δυσκολεύουν τον Κρόνο και ενισχύουν άλλους πλανήτες, ώστε το άτομο, να έχει μειωμένες αντιστάσεις στην αλλαγή) αλλά και ετοιμαζόταν το 1991 να κάνει τη μεγάλη αντίθεση με τη γενέθλια θέση του. Τετραγώνιζε ακόμη την προοδευτική του Αφροδίτη, υπονοώντας ίσως ότι, αν και δεν έχουμε σχετικές πληροφορίες, ότι κάποιος χωρισμός αποτέλεσε το έναυσμα γι’ αυτή τη μεγάλη καλλιτεχνική επιτυχία.
Αν πάρουμε το χάρτη αυτής της ημέρας και σαν χάρτη ηλιακής επιστροφής, δεν μπορούμε επιπλέον να μην παρατηρήσουμε τη σύνοδο της Αφροδίτης από επιστροφή με το γενέθλιο Βόρειο Δεσμό, που σχετίζεται κι αυτή με την επιτυχία και που βιώνεται από τον ίδιο τον άνθρωπο ως μία «μεγάλη ευκαιρία» για να ενταχθεί σε ένα κύκλο ανθρώπων που μέχρι τότε ίσως κατά βάθος μόνο θαύμαζε.
Ίσως αν οι πηγές μας ήταν καλύτερες να βρίσκαμε ότι στη μεγάλη επιτυχία αυτή είχε συμμετοχή κι ο Δίας από διέλευση, καθώς μας γεννά τέτοιες υποψίες. Αυτό όμως θα το αφήσουμε για περαιτέρω μελέτη σε όσους καταφέρουν να εντοπίσουν και το μήνα κυκλοφορίας του άλμπουμ.
Το σίγουρο είναι ότι η ζωή του Gary δεν ήταν μία ζωή μονότονη, μία ζωή για τους πολλούς. Ήταν μία ζωή λάμψης και πρωτοτυπίας αλλά πρωτοπορίας και ατομικής έκφρασης. Κι η ζωή του τελείωσε νωρίτερα από ότι ίσως θα έπρεπε, ίσως η Σελήνη του βοήθησε ώστε να τελειώσει τη ζωή του όπως αυτές οι Σελήνες συνήθως ονειρεύονται. Στον ύπνο τους μέσα στα σατέν σεντόνια ενός πολυτελούς ξενοδοχείου.
Πηγή: astrology.gr