Μια πιστή (;) αντιγραφή της Scala του Μιλάνου, στη Σύρο
Σκάνδαλο του νεοσύστατου ελληνικού κράτους, όχι τόσο πιστή αντιγραφή της Scala του Μιλάνου, καύχημα των Συριανών, πυρήνας σήμερα του σημαντικού Διεθνές Φεστιβάλ Αιγαίου.
Το υπέροχο θέατρο Απόλλων της Σύρου, που ανακαινίστηκε πλήρως μόλις το 2000, έχει γραφτεί με χρυσά γράμματα ως ένα από τα πρώτα σκάνδαλα της μετα-επαναστατικής Ελλάδας. Όχι, μην πάει ο νους σου σε μίζες και μεσάζοντες. Απλώς, το 1860 που αποφασίστηκε η ανέγερσή του υπήρχαν φωνές που εναντιώνονταν στο κόστος των 60.000 δραχμών που απαιτούνταν. Τελικά, οι πεφωτισμένοι νόες που γνώριζαν καλά πως μια δραστήρια, εμπορική πόλη 25.000 (τότε) κατοίκων χρειάζεται –για το φόβο των Ιουδαίων και το διεθνές αντίκρυσμά της- ένα πρώτης τάξης πολιτιστικό έρεισμα εισακούστηκαν και το 1864 η «Μικρή Scala», όπως είθισται, να αποκαλείται υποδεχόταν την ελίτ του νησιού με τέσσερις, παρακαλώ, ιταλικές όπερες. Λίγο μετά τα θυρανοίξια άρχισαν και οι απανωτές ανακαινίσεις –αθάνατο ελληνικό δαιμόνιο. Από τα βελούδινα καθίσματά του οι Συριανοί –και όχι μόνο, αφού το θέατρο γρήγορα εξελίχθηκε σε πόλο έλξης για τους Ιταλούς- παρακολούθησαν σημαντικές παραστάσεις όπερας, αλλά και τα αποκαλούμενα « ιερά τέρατα» του ελληνικού θεάτρου –από την Κυβέλη και την Κοτοπούλη ως τον Μάνο Κατράκη. Διαβάστε περισσότερα στο queen.gr