Hurriyet: «Η Τουρκία θησαυρίζει πουλώντας σίριαλ στο εξωτερικό»
Τα τούρκικα σίριαλ «σαρώνουν» σε τηλεθέαση σε ολόκληρο τον κόσμο. Άρθρο της εφημερίδας Hurriyet αναφέρεται στο θέμα, λέγοντας ότι η τουρκική οικονομία γνωρίζει μεγάλες δόξες λόγω της εξαγωγής τουρκικών σειρών σε χώρες του εξωτερικού.
Μόνο αυτή τη χρονιά η Τουρκία κέρδισε 60 εκατομμύρια δολάρια από την εξαγωγή τουρκικών σειρών.
«Φέτος κάναμε το μεγάλο άνοιγμα στα Βαλκάνια» δήλωσε ο Fırat Gülgen, διευθύνων σύμβουλος της Calinos Holding, υπ’ αριθμόν ένα εταιρείας διανομής των υπερ-παραγωγών της γειτονικής χώρας. Σύμφωνα με το τουρκικό πρακτορείο ειδήσεων Ανατολή, η Calinos ευθύνεται για το 80% που εξάγονται από την Τουρκία προς το εξωτερικό. Πελάτες της; Η Σερβία, η Κροατία, η Τσεχία, η Ρουμανία, η Πολωνία η Ουγγαρία και φυσικά η Ελλάδα. Όμως οι Τούρκοι πωλούν σήριαλ ακόμη και σε χώρες της Απω Ανατολής, όπως η Σινγκαπούρη, η Μαλαισία, η Ταϋλάνδη, η Ινδονησία, η Ταϊβάν, ακόμη και η Ιαπωνία!
Ο κος Gülgen δήλωσε στην συγκεκριμένη εφημερίδα ότι η τιμή αγοράς ενός επεισοδίου τουρκικού σίριαλ ξεκινά από 500 δολάρια και φθάνει τα 15.000 δολάρια. Μάλιστα, ιαπωνικό τηλεοπτικό δίκτυο ήδη ετοιμάζει ντοκυμαντέρ αφιερωμένο στις τουρκικές σαπουνόπερες, συνδέοντας το θέμα με τις επιπτώσεις που έχει κάτι τέτοιο ακόμη και στον τουρισμό. Μάλιστα, τα επίσημα στοιχεία αναφέρουν ότι χιλιάδες τουρίστες βρέθηκαν στην χώρα αφότου είδαν κάποια τουρκική σειρά ή άκουσαν κάτι για κάποιοι σίριαλ.
Σε πρόσφατο δημοσίευμά του, το περιοδικό Time ανέφερε ότι οι τουρκικές σειρές έχουν καταστεί ο άσος στο μανίκι του Τούρκου πρωθυπουργού Ρετζέπ Νταγίπ Ερντογάν, εξαιτίας των κερδών που αποφέρουν στην τουρκική οικονομία. Το θέμα έγινε ακόμη και μελέτη στο πανεπιστήμιο του Bahçeşehir, όπου κοινωνιολόγοι έχουν αναγάγει τα σίριαλ στην ήρεμη δύναμη της τουρκικής οικονομίας.
Πέρυσι, 85 εκατομμύρια τηλεθεατές, από την Συρία μέχρι το Μαρόκο, είδαν το τελευταίο επεισόδιο του Noor, μιας από τις γνωστότερες τηλεοπτικές σειρές της Τουρκίας. Παρόμοια είναι τα νούμερα και για το «χίλιες και μία νύχτες» που παιζόταν και στην ελληνική τηλεόραση, αλλά και τα υπόλοιπα που προβάλλονται φέτος. Οι υπεύθυνοι των παραγωγών αναφέρουν ότι ο συνδυασμός της παρουσίασης του σύγχρονου τρόπου ζωής στην Τουρκία με την ίντριγκα, το πάθος και τον έρωτα και φυσικά με τον πιο… φθηνό τρόπο τα έχει καταστήσει νούμερο ένα εξαγώγιμο προϊόν της χώρας. Πηγή:star