Η Αφροδίτη Γραμμέλη και το… «σουρεαλιστικό» σπίτι
Την κριτική της για την σειρά του Mega, «Πίσω στο σπίτι» έκανε μέσα από την εφημερίδα στην οποία αρθρογραφεί η Αφροδίτη Γραμμέλη.
Η τηλεκριτικός έγραψε χαρακτηριστικά: «Αισιόδοξο να στήνονται ελληνικές παραγωγές σε καιρό πενίας. Να γίνονται σειρές, να δουλεύουν ηθοποιοί και να πάρει και πάλι μπρος η μηχανή της μυθοπλασίας. Θα πρέπει όμως να τηρούνται και κάποιοι όροι, αν τουλάχιστον αυτό που γίνεται ακολουθεί και υπηρετεί τη λογική της ανάπτυξης. Δηλαδή, να στήνονται παραγωγές με ποιότητα που θα υπερτερούν των ανταγωνιστικών ξενόφερτων και θα καταφέρνουν φυσικά να ταυτιστούν με τις επιθυμίες και το περιβάλλον του τηλεοπτικού κοινού.
Η περίπτωση της σειράς «Πίσω στο σπίτι», η οποία προβάλλεται για δεύτερη σεζόν από το Mega, είναι ιδιάζουσα. Πατώντας πάνω σε ένα αληθινό πρόβλημα της ελληνικής κοινωνίας που είναι η οικονομική κρίση και για την ακρίβεια η κατάρρευση, η σειρά προσπάθησε και συνεχίζει να επιχειρεί με όρους μυθοπλασίας να δώσει μια άλλη διάσταση στη χρεοκοπία μιας οικογένειας. Μόνο που σχεδόν το πρόβλημα προσπερνάται και το σενάριο εστιάζει στη σουρεαλιστική προέκταση μιας κατάστασης που φαίνεται πλέον να ξεφεύγει από τον έλεγχο. Η ιστορία δεν έχει αρχή, μέση και τέλος, κάτι που αντικατοπτρίζεται στους διαλόγους, τα μοτίβα αναμασώνται και οι χαρακτήρες πλέον θυμίζουν κατοίκους του πλανήτη Άρη. Ακόμη και σε συνθήκες πενίας η συγκεκριμένη οικογένεια στερείται συναισθηματικών δεσμών αλλά όχι πολυτελούς εστίας. Σαν να δαιμονοποιείται το μεσοαστικό σπίτι, να ξορκίζεται η μετάβαση σε συνθήκη φτώχειας. Επιπλέον οι χαρακτήρες μιλούν, μιλούν, μιλούν αλλά δεν λένε κάτι ουσιαστικό. Έχεις την αίσθηση παρακολουθώντας τη σειρά ότι η αγωνία είναι να γεμίσει ο χρόνος ξεχειλώνοντας το θέμα.
Σε ό,τι αφορά τις ερμηνείες, η Μαρία Καβογιάννη έχει γερή κωμική στόφα αλλά μοιάζει να ψάχνει ένα σημείο να «πατήσει». Ο Θοδωρής Αθερίδης, ανάλαφρος, ευχάριστος αλλά ενίοτε βαριεστημένος. Ο Θανάσης Τσαλταμπάσης «μυρίζει» ταλέντο αλλά δεν τον βοηθά ο ρόλος. Η Τζένη Θεωνά παίζει για μία ακόμη φορά, άχαρα εν προκειμένω, την ωραία των Αθηνών και περιχώρων, ενώ ο Αποστόλης Τότσικας κάνει φιλότιμες προσπάθειες να πετάξει τον τίτλο του ζεν πρεμιέ. Χάρμα οφθαλμών η Τζένη Μπότση.»