Αισιόδοξα μηνύματα...στην διαφημιστική δαπάνη των ΜΜΕ
Με θετικά μηνύματα για τις εφημερίδες «έκλεισε» η διαφημιστική δαπάνη το πρώτο τρίμηνο του 2010.
Ειδικότερα τα στοιχεία της εταιρείας Media Services καταγράφουν αύξηση της διαφημιστικής δαπάνης στα ημερήσια και εβδομαδιαία φύλλα, κατά 2,63% σε αντίθεση με τα άλλα τρία μέσα (τηλεόραση, περιοδικά και ραδιόφωνο) στα οποία το πρόσημο της μεταβολής σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό πρώτο τρίμηνο παραμένει αρνητικό. Επίσης σημαντικά αυξημένο εμφανίζεται και το μερίδιο αγοράς των εφημερίδων στο διάστημα Ιανουάριος - Μάρτιος 2010, αφού εκτινάχθηκε στο 20,45% έναντι του περσινού 18,95%. Σε ότι αφορά τις εφημερίδες, η τεκμαρτή διαφημιστική δαπάνη, στο πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, ανήλθε στο ποσό των 94,68 εκατ. ευρώ, ενώ το συνολικό ποσό στα τέσσερα υπό εξέταση ΜΜΕ, διαμορφώθηκε στα 463 εκατ. ευρώ, μειωμένο κατά 4,89%. Αξίζει να επισημανθεί πάντως ότι η μείωση του συνολικού ποσού, τόσο σε επίπεδο 3μήνου, όσο και σε επίπεδο μηνός Μαρτίου είναι σημαντικά χαμηλότερη, από τα προηγούμενα αντίστοιχα διαστήματα, πράγμα που δημιουργεί βάσιμες ελπίδες για βελτίωση της κατάστασης στο διαφημιστικό χώρο που εδώ και περίπου ένα χρόνο βρίσκεται υπό διαρκή πίεση, ως άμεση συνέπεια της ευρύτερης οικονομικής κατάστασης. Για τα άλλα τρία ΜΜΕ στο τρίμηνο καταγράφεται κάμψη κατά 1,47% στην τηλεόραση, κατά 8,89% στα περιοδικά και κατά 17,77% στο ραδιόφωνο.
Ο μήνας Μάρτιος
Σημαντικά καλύτερη σε σχέση με προηγούμενους μήνες είναι η κατάσταση που εμφανίζεται στα τρία από τα τέσσερα μέσα. Ειδικότερα στις εφημερίδες, εμφανίζεται κάμψη της τάξεως του 1,03%, τα περιοδικά δείχνουν να επανακάμπτουν με οριακή κάμψη 0,37% ενώ και στην τηλεόραση η κάμψη κυμαίνεται στο 1,51%. Αντίθετα στο ραδιόφωνο η μείωση που καταγράφεται ανέρχεται στο 15,91%, διαμορφώνοντας το συνολικό ποσοστό κάμψης σε επίπεδο μηνός για τα τέσσερα ΜΜΕ στο 2,15%. Υπενθυμίζεται ότι τόσο τον Φεβρουάριο, όσο και τον Ιανουάριο του 2010, η συνολική κάμψη που εμφανίσθηκε σε μηνιαίο επίπεδο, ξεπερνούσε αρκετά το 2%. Πρέπει να αναφερθεί βέβαια ότι τα αποτελέσματα του μηνός Μαρτίου και κατ επέκταση και εκείνα του τριμήνου, επηρεάζονται σημαντικά από την εορταστική περίοδο του Πάσχα, η οποία παραδοσιακά δίνει ώθηση στη διαφήμιση.Επίσης διευκρινίζεται ότι τα πραγματικά διαφημιστικά έσοδα των Μέσων είναι κατά περίπου 10% με 20% χαμηλότερα από το ποσό της διαφημιστικής δαπάνης.
ΠΗΓΗ "Ναυτεμπορική"