Είναι η «Εκδρομή» το νέο «Ρετιρέ»;
Ότι αρχίζει ωραίο τελειώνει με πόνο, ή αν θέλετε κάθε δημιούργημα, είτε στην υψηλή, είτε στην μαζική του μορφή (βλέπε τηλεόραση) ξεκινάει με τις καλύτερες προοπτικές.
Τώρα αν θα βγει στην πορεία, καλό, κακό, φαιδρό ή αδιάφορο είναι κάτι που ουδείς το γνωρίζει από την αρχή.
Από πέρυσι είχαν αρχίσει τα δημοσιεύματα για την «Εκδρομή», την φετινή σειρά του ΑΝΤ1. Μάλιστα είχε πλασαριστεί ως το πρώτο ψυχολογικό θρίλερ στην ελληνική τηλεόραση. Με μια λογική του «για την Ελλάδα είναι καλό και πρωτότυπο».
Κατά πρώτον οι υποψιασμένοι μπορούσαν να ...μαντέψουν ότι πρόκειται για ένα συγκερασμό του Lost και του παλιού θεατρικού της Αγκάθα Κρίστι «10 μικροί νέγροι». Σίγουρα πλέον είναι δυσεύρετα τα πρωτότυπα θέματα, αφού ζούμε την retrospective της θεματολογίας του 20ου αιώνα με σημερινές πινελιές.
Αυτό όμως που βλέπουν οι λιγοστοί –όπως αποδείχτηκε, από τα ποσοστά τηλεθέασης, που η σειρά επέστρεψε- είναι πέρα από περιγραφή.
Η περιβόητη κλειστοφοβική ατμόσφαιρα , δεν λειτουργεί με τίποτα, ενώ η χρήση μιας παλιομοδίτικης μουσικής –και καλά έντασης- φλερτάρει με την αθέλητη παρωδία.
Τεχνικά η σειρά έχει ξεφύγει εντελώς με τα εξωτερικά πλάνα να μοιάζουν χάρτινα, ψεύτικα και εντελώς αλλού. Φτήνια της παραγωγής; Ναι, αλλά δεν είναι μόνο αυτό. Το μοντάζ ορισμένες φορές μοιάζει να είναι αλλού για αλλού, τα δε εφέ φέρνουν γέλια με την παιδικότητά τους.
Εκεί όμως που η σειρά θα έπρεπε να διδάσκεται στις σχολές ως παράδειγμα προς αποφυγήν, είναι στις ερμηνείες. Οι ηθοποιοί, μοιάζουν σαν να έχουν μόλις μάθει τα λόγια τους και αυτό με σκονάκι. Παίζουν –ή μάλλον καθοδηγούνται σκηνοθετικά- σε χαμηλούς υποκριτικούς τόνους , που μπορεί κανείς να στοιχηματίσει πότε θα τους πάρει on air και ο ύπνος. Άλλο το υπερ-παίξιμο, άλλο το αποστασιοποιημένο παίξιμο που οδηγεί στην απαξίωση.
Όσο για την πρωταγωνίστρια Λίνα Σακκά ; Εδώ τα λόγια είναι περιττά, ιδιαίτερα τις στιγμές που προσπαθεί να δείξει ότι είναι σε ένταση, φτάνει σε κωμικά επίπεδα. Σε σημείο να πιστεύει κανείς ότι αυτό που βλέπει είναι παρωδία. Βάλτε και τις αμαρτίες του παλιού ελληνικού κινηματογράφου, όπως το ότι όσα και να τραβάει η πρωταγωνίστρια , πρέπει να είναι πάνω απ όλα καλοχτενισμένη και θα καταλάβει κανείς, γιατί η σειρά είναι μακράν από τις πιο μεγάλες αποτυχίες της σεζόν. Και δικαιολογημένα.