Ζημίες 300 εκατ. ευρώ από την επιστροφή του ειδικού φόρου τηλεόρασης
Φόβο ότι ο ειδικός φόρος θα οδηγήσει τελικά σε απώλειες 300 εκατ. ευρώ και όχι σε έσοδα εκφράζουν οι άνθρωποι της αγοράς σχολιάζοντας την τελευταία κυβερνητική απόφαση, σύμφωνα με την οποία από 1η Ιουλίου 2010 επανέρχεται ο ειδικός φόρος τηλεόρασης 20% για κάθε διαφήμιση που μεταδίδεται.
Οι ιδιοκτήτες των τηλεοπτικών σταθμών θεωρούν ότι αυτή η απόφαση βλάπτει όχι μόνο τον κλάδο της τηλεόρασης αλλά συνολικά την οικονομία, καθώς η κατανάλωση εξαρτάται από τη διαφημιστική δαπάνη, και εκτιμούν ότι τα δημόσια έσοδα θα μειωθούν τελικά κατά 300 εκατ. ευρώ. Πιο αναλυτικά, υπάρχει η εκτίμηση ότι η μείωση της διαφημιστικής δαπάνης σε όλα τα Μέσα, που υπολογίζεται σε 9% βάσει του μεριδίου της τηλεόρασης (52%), θα οδηγήσει στη μείωση της κατανάλωσης κατά περίπου 1%, ή 1,2 δισ. ευρώ, και στην αντίστοιχη του ΑΕΠ κατά 0,5%. Εφαρμόζοντας έναν συντηρητικό μέσο συντελεστή φορολόγησης 25% (ΦΠΑ 23% και φόρος εισοδήματος), η δημοσιονομική απώλεια του κράτους από τη μείωση αυτήν της κατανάλωσης εκτιμάται στα 300 εκατ. ευρώ με τους πιο μετριοπαθείς υπολογισμούς. Δηλαδή, η επαναφορά του ειδικού φόρου θα οδηγήσει, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των ιδιοκτητών, μέσω της μείωσης της καθαρής διαφημιστικής δαπάνης σε πολλαπλάσια μείωση των φορολογικών εσόδων ως αποτέλεσμα της μείωσης της κατανάλωσης. Ταυτόχρονα, ο κίνδυνος της οικονομικής βιωσιμότητας των Μέσων θα προκαλέσει και νέες απολύσεις -περισσότερες απ' όσες σχεδιάζονταν- τόσο στον κλάδο των ΜΜΕ όσο και των διαφημιζομένων επιχειρήσεων, αφού η διαφήμιση αποτελεί βασικό μέσο για την προώθηση και την ανάπτυξη των προϊόντων και των υπηρεσιών τους.
ΠΗΓΗ "Παρόν"