Ποιος μιλάει για «αυτοκτονική τάση των καναλιών»;
Αποκαλύψεις από γνωστό πρόσωπο της τηλεόρασης. Μιλάει για «αυτοκτονική τάση των καναλιών»…
«Μιλούσα με ένα σημαντικό στέλεχος μεγάλου τηλεοπτικού σταθμού για την κατάσταση που επικρατεί στα κανάλια εν όψει της νέας σεζόν. Και πραγματικά με άφησε άφωνό με τη διαπίστωση του για μια «αυτοκτονική», όπως εγώ χαρακτηρίζω τάση, που φαίνεται να έχουν οι σταθμοί για τους επόμενους μήνες. Και τι εννοώ...
Έπειτα από αρκετά χρόνια -από την αρχή της οικονομικής κρίσης και μετά- τουλάχιστον τρεις τηλεοπτικοί σταθμοί διαφημίζουν ήδη πολυδάπανα shows και concepts που ετοιμάζουν. Ήδη ο ΑΝΤ1 παίζει «τρέιλερ» για το «Rising Star», ενώ στήνει και την παραγωγή του επετειακού «All Star Dancing». Την ίδια στιγμή προαναγγέλλεται η συνέχεια του «Χ-Factor», πριν καλά καλά ολοκληρωθεί ο κύκλος του προηγούμενου.
Υπάρχει και το Star, που θέλει να βγάλει στον αέρα δύο ριάλιτι, το «Voice» και το «Shopping monsters», ενώ πήρε και τα δικαιώματα του «Survivor». Στο ίδιο κανάλι θα προστεθεί και το «Voice Kids», ενώ συνεχίζεται το καθημερινό ριάλιτι μαγειρικής με τον Δημήτρη Σκαρμούτσο. Δηλαδή, μέσα σε μία σεζόν, που δεν ξεπερνά συνολικά τους εννέα μήνες, θα έχουμε σχεδόν σίγουρα έξι με επτά υπερπαραγωγές.
Ακόμη κι αν ζούσαμε στην εποχή των παχιών αγελάδων, για να στηριχθούν αυτές οι παραγωγές διαφημιστικά, θα έπρεπε να «πέσουν» στην αγορά κυριολεκτικά κάποια εκατομμύρια ευρώ. Είναι χαρακτηριστικό ότι ακόμη και στην ακμή των ριάλιτι αλλά και των εσόδων της ελληνικής τηλεόρασης δεν είχαμε ταυτόχρονα πάνω από τρεις μεγάλες ανάλογες παραγωγές. Και δεν βάζω μέσα και τα σίριαλ που ετοιμάζονται.
Τι συμβαίνει, λοιπόν; Και για ποιους λόγους δημιουργείται ξαφνικά αυτός ο ανταγωνισμός, που δεν θα ωφελήσει κανέναν; Μήπως δημιουργείται όντως μια νέα «φούσκα» στην τηλεοπτική αγορά, που αν θα σκάσει, θα συμπαρασύρει «κόσμο και κοσμάκη»; Και πώς αντιδρούν τουλάχιστον οι μεγάλες εταιρείες παραγωγής στο ενδεχόμενο της ταυτόχρονης μετάδοσης πανάκριβων προγραμμάτων σε μια αγορά που αυτή τη στιγμή δεν γνωρίζει καν ποιοι θα είναι τελικά οι παίκτες της; Τελικά, όντως, η τηλεόραση είναι ο καθρέφτης της (παράλογης) κοινωνίας...» έγραψε στην Freddo ο Θέμης Μάλλης.