Δώρα Αναγνωστοπούλου: «Mega πρόκληση η παρουσίαση του κεντρικού δελτίου ειδήσεων»
Δώρα Αναγνωστοπούλου: Η παρουσιάστρια του κεντρικού δελτίου ειδήσεων του MEGA, είναι διακριτική, χαρακτηρίζεται για την ευγένεια και το ήθος της, την εμπειρία της και την επαγγελματική επάρκειά της.
Η Δώρα Αναγνωστοπούλου, επί δεκαέξι χρόνια ήταν η παρουσιάστρια του κεντρικού δελτίου ειδήσεων της ΕΡΤ. Καθώς στο Μεγάλο Κανάλι οι ειδήσεις ήταν παραδοσιακά το ισχυρό χαρτί του, για την ίδια η παρουσίαση του κεντρίκού δελτίου είναι και προσωπικό στοίχημα.
Δελεαστικό το νέο επαγγελματικό σας βήμα;
Οτιδήποτε μπορεί να σου δώσει την αίσθηση της πρόκλησης στη δουλειά σου, μπορεί να σε δελεάσει. Από αυτήν την άποψη, ναι, το δελτίο ειδήσεων του MEGA ήταν μια πρόκληση για μένα και, όπως ακριβώς το είπατε, ένα δέλεαρ. Όχι μόνο γιατί κάθε νέο ξεκίνημα έχει εξ ορισμού το στοιχείο της πρόκλησης, αλλά κι επειδή, όπως όλοι ξέρουμε, το κανάλι αυτό κουβαλάει μια πολύ βαριά κληρονομιά»
Η δημόσια τηλεόραση μπορεί να δουλέψει χωρίς παρεμβάσεις και επαφές... τρίτου τύπου;
Γιατί να μην μπορεί; Έχει δώσει θαυμάσια δείγματα αντικειμενικής ενημέρωσης στο παρελθόν και νομίζω πως μπορεί αυτή η “χωρίς παρεμβάσεις" δουλειά, που λέτε, να γίνει ο κανόνας. Θα επιμείνω σε κάτι εδώ: Το πρόβλημα δεν ήταν ποτέ της δημόσιας τηλεόρασης. Ήταν πάντα εκείνων των κυβερνήσεων που είχαν μια εντελώς λανθασμένη αντίληψη για το ρόλο της. Η αντίληψη αυτή έχει πια ξεπεραστεί από την εποχή και την εξέλιξη».
Πώς θα χαρακτηρίζατε ένα πλήρες δελτίο ειδήσεων;
Πλήρες είναι ένα δελτίο ειδήσεων που προσφέρει ενημέρωση ασφαλώς, αλλά έχει και στίγμα. Ο τηλεθεατής δεν ξέρει τι θα ακούσει, πρέπει όμως να ξέρει πως ό,τι ακούσει θα φτάσει στ’ αυτιά του με έναν τρόπο οικείο και αναγνωρίσιμο για εκείνον. Η πληρότητα ενός δελτίου δεν εξαρτάται πια από τον όγκο της πληροφορίας, αυτός είναι άφθονος πια. Εξαρτάται από τη διαχείριση αυτού του όγκου
Δίνει το στίγμα του στο δελτίο ένας παρουσιαστής;
Η τηλεόραση είναι εικόνα και η εικόνα είναι και τα πρόσωπά της. Δεν παρουσιάζουμε τα δελτία με μάσκα, ούτε μηχανικά. Επομένως, η προσωπική σφραγίδα του παρουσιαστή παίζει πολύ μεγάλο ρόλο στο στίγμα του δελτίου και είναι απολύτως λογικό. Είμαστε διαμεσολαβητές της είδησης, αλλά δεν είμαστε ρομπότ.
Γιατί στα πάνελ πάντα ρωτούν την εργαζόμενη μητέρα για πιθανές ενοχές που έχει ως προς το χρόνο που δίνει στα παιδιά της και ποτέ έναν πατέρα;
Η ανατροφή των παιδιών θεωρείται ακόμη βασική υποχρέωση της μητέρας. Ο πατέρας είναι ακόμη ο “κυνηγός” της προϊστορικής περιόδου, αυτός που έφερνε το φαγητό στο σπίτι. Το αστείο είναι πως η αντίληψη αυτή δεν αντιστοιχίζεται στην πραγματικότητα. Ξέρω πολλούς πατεράδες που μοιράζονται τα βάρη του σπιτιού.
Η εργαζόμενη μητέρα, σύζυγος εν τέλει, είναι η σούπερ ηρωίδα;
Σούπερ ηρωίδα είναι η γυναίκα που σηκώνει ένα δυσανάλογο βάρος σε σχέση με το άλλο της μισό. Που υποχρεώνεται να συμβιώνει σε ένα αρχαϊκό μοντέλο καταμερισμού των ευθυνών. Ξέρω πολλούς πατεράδες που συμμετέχουν, όπως σας είπα παραπάνω. Αλλά όλοι ξέρουμε και πολλές “Μαίρη Παναγιωταρά».
Με τι αρχές μεγαλώνετε τους γιους σας;
Η βασική αρχή στο σπίτι μας είναι να γίνουν ανεξάρτητες προσωπικότητες. Νομίζω πως, σε ό,τι με αφορά, τα καταφέρνω με φυσικό τρόπο, επειδή δεν είμαι ένας άνθρωπος που πέφτει πάνω από τον άλλον, ούτε μου αρέσει να χειραγωγώ. Προτιμώ τη συζήτηση από την επιβολή της άποψης, ειδικά τώρα που οι γιοι μου έχουν διαμορφώσει έναν κώδικα αρχών και αξιών.
Πώς διαχειρίζεστε με τα παιδιά το «Μένουμε σπίτι»;
Με ελαστικοποίηση των κανόνων σε ό,τι αφορά το παιχνίδι. Αν είναι να γίνει το σπίτι παιδική χαρά, ας γίνει τώρα. Δεν θα ήθελα να δω τα παιδιά να νιώσουν εγκλωβισμένα στο σπίτι και αν σε αυτό βοηθά η επικοινωνία που έχουν με τους φίλους τους μέσα από τα online παιχνίδια ή τα social media, τότε ας παίξουν και ας ασχοληθούν με το κινητό παραπάνω.
Πηγή: Τηλεθεατής