Νίκος Μάνεσης: «Η Ελεονώρα είναι ένα πλάσμα ταλαντούχο κι έμπειρο»
Ο Νίκος Μάνεσης είναι από τους τηλεοπτικούς νικητές και πρωταγωνιστές, εδώ και χρόνια, καθώς καταφέρνει, με αυθεντικότητα και καινοτόμες ιδέες, να ξεχωρίζει και να σκαρφαλώνει ψηλά στους πίνακες τηλεθέασης.
Η φετινή σεζόν βρίσκει τον έμπειρο δημοσιογράφο με διπλό ρόλο, εκείνον του παρουσιαστή αλλά και του «coach» πίσω από τις κάμερες στην εκπομπή της Ελεονώρας Μελέτη, Ώρα για Μελέτη που ήδη γνωρίζει μεγάλη επιτυχία, από την πρώτη κιόλας εβδομάδα προβολής της.
Ο ίδιος αποκάλυψε πώς νιώθει, αλλά και για το μυστικό της επιτυχίας.
Η φετινή σεζόν σε βρίσκει με διπλό ρόλο, εκείνον του παρουσιαστή αλλά και του «coach» πίσω από τις κάμερες στην εκπομπή της Ελεονώρας Μελέτη. Πώς νιώθεις;
«Αυτός στην εκπομπή της Ελεονώρας είναι ένας νέος ρόλος, ο οποίος μου ζητήθηκε ευγενικά από τη διοίκηση του ΑLΡΗΑ και τον ανέλαβα, θα συντονίζω εγώ την εκπομπή, θα είμαι σαν προπονητής και πρέπει να στήσω μία ποδοσφαιρική ομάδα που όλοι θα δίνουμε την μπάλα στην Ελεονώρα για να βάλει γκολ. Νομίζω ότι θα τα καταφέρουμε, η Ελεονώρα είναι ένα πλάσμα ταλαντούχο κι έμπειρο κι εμείς ξέρουμε πολύ καλά το μοντέλο της εναλλακτικής ενημέρωσης και όλα όσα χρειάζονται για να είναι ο κόσμος ενημερωμένος και χαμογελαστός».
Ποιες ήταν οι πρώτες σκέψεις μετά την εν λόγω πρόταση; Έκρυβε ένα ρίσκο για σένα;
«Δεν μπορώ να εργαστώ από μικρός αν δεν υπάρχει ρίσκο στη δουλειά, αλλιώς θα γινόμουν δημόσιος υπάλληλος, θα δούλευα στο γραφείο ενός πολιτικού και θα ήμουν ήσυχος. Οταν υπηρετείς τη δημοσιογραφία, οφείλεις να ρισκάρεις. Για μένα το ρίσκο είναι γόνιμο. Αν ανατρέξω πίσω, όταν καθιερώθηκε το «Στούντιο με θέα», το άφησα, το ίδιο και με το «60' Ελλάδα». Μετά βρέθηκα στο Σαββατοκύριακο παραλαμβάνοντας μία ζώνη με χαμηλά ποσοστά και, τις τελευταίες σεζόν, την ζωντάνεψα». |
Ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας, λοιπόν;
«Εχω αναπτύξει μία δική μου σχέση με το κοινό. Έχω καταλάβει ότι για να κάνεις σωστή τηλεόραση πρέπει να έχεις μάτια και αφτιά ανοιχτά. Πρέπει να βρεις τη χρυσή τομή: να δώσεις στον τηλεθεατή αυτό που θέλει χωρίς να πας κόντρα στα δικά σου θέλω ως επαγγελματίας. Και όλα αυτά όντας ο εαυτός σου και όχι δήθεν. Αν αρέσουμε, αρέσουμε στην τηλεόραση».
Στον βωμό της τηλεθέασης, όμως, όλα αυτά δεν γίνονται πιο δύσκολα;
«Ξεκίνησα με μονοψήφια νούμερα, ία πήγα διψήφια και πηγαίνουμε πλέον πολύ καλά στη ζώνη του Σαββατοκύριακου. Βγάζω τα δικά μου θέλω και τα συνδυάζω με τα θέλω του κόσμου, θα μπορούσα τόσο στη δική μου εκπομπή όσο και στης Ελεονώρας να κάνω copy paste κάποιων επιτυχημένων φορμάτ... Οχι, δεν το κάνω. Διαφοροποιούμαστε, κάνουμε τις δικές μας εκπομπές. Μπαίνουμε με την Ελεονώρα στη δυσκολότερη ζώνη της τηλεόρασης, την πρωινή. Πολλά πρόσωπα, πολλές εκπομπές, πέφτουν δυνατά στα τα κανάλια. Ξέρουμε ότι πρέπει να δημιουργήσουμε ζώνη για τον ΑLΡΗΑ, ξεκινάμε από χαμηλά. Αν με ρωτάς, έχω εντρυφήσει στο να δημιουργώ ζώνες, late night, πρωινή το Σαββατοκύριακο, τώρα καλούμαι να κάνω το ίδιο τις καθημερινές. Πίστεψε με, θα τα καταφέρουμε».
Αναφορικά με τη ζώνη του Σαββατοκύριακου τι αλλαγές θα δούμε;
«Δεν θα δεις κάποια μεγάλη αλλαγή. Οταν σχεδιάζω μία εκπομπή, έχω πολλές εναλλακτικές. Ανάλογα με τις συνθήκες κινούμαστε. Το Σαββαατοκύριακο το πιάνουμε από εκεί που το αφήσαμε. Ο κορονοϊός μας δημιουργεί προβλήματα, η εκπομπή δεν μπορεί να έχει εξωστρέφεια, δεν μπορούμε να αρχίσουμε να ταξιδεύουμε γιατί μετά πρέπει να κάνουμε συνεχώς τεστ για τον ιό. Σκόπευα να παίρνω μία μηχανή να πηγαίνω στο σπίτι ενός τηλεθεατή που μου έστειλε ένα μήνυμα και με συγκίνησε. Οπότε αυτά που είχα σχεδιάσει, δεν γίνονται. Πάμε βήμα το βήμα. σταθερά. Οταν το επιτρέψουν οι συνθήκες, βλέπουμε».
Πώς βλέπεις τη φετινή σεζόν, που ήρθε πολύ νωρίτερα;
«Νωρίτερα ξεκινήσαμε λόγω ανταγωνισμού, σε λίγο θα ξεκινάμε από Αύγουστο. Ο άλλος λόγος, βέβαια, είναι η δραματική απώλεια εσόδων. Προσπαθούμε να διευρύνουμε τη διαφημιστική σεζόν. 10 χρόνια κρίσης και το κερασάκι με τον ιό δημιουργούν καταστάσεις δύσκολες και μη προβλέψιμες. Τα κανάλια συντηρούνται από τα διαφημιστικά έσοδα. Πρέπει να δίνουμε ποιοτικό πρόγραμμα με ένα λογικό μπάτζετ και να εισπράττουμε έσοδα από τις διαφημίσεις. Η σεζόν, λοιπόν, είναι απρόβλεπτη», είπε στο Τύπος TV.