Καταλειφός: Επέστρεψε στο ραδιοφωνικό θέατρο που προκάλεσε ο κορονοϊός!
Ο ξεχωριστός ηθοποιός και σκηνοθέτης, Δημήτρης Καταλειφός, μίλησε για την επιστροφή του στο ραδιοφωνικό θέατρο που προκάλεσε ο κορονοϊός και κάνει πρόταση στο Υπουργείο Πολιτισμού για ένα νέο επίδομα.
O Δημήτρης Καταλειφός καλλιτεχνικά δεν εφησυχάζει ποτέ, ούτε αυτόν τον καιρό, που είναι κλειστά τα θέατρα. Κάνει διαδικτυακές πρόβες μέσω skype για ένα νέο project του Φεστιβάλ Αθηνών, που αφορά παρουσίαση παραστάσεων μέσω ραδιοφώνου.
Το πρόγραμμα των Radio Plays το οποίο θα ξεκινήσει τον Δεκέμβριο μέσα από την ιστοσελίδα του Φεστιβάλ Αθηνών, είναι μια νέα πρωτοβουλία της καλλιτεχνικής διευθύντριας του, Κατερίνας Ευαγγελάτου, και θα .αποτελείται από πέντε αστυνομικά διηγήματα Ελλήνων συγγραφέων, που θα τα διασκεδάσουν για το ραδιόφωνο πέντε ξεχωριστοί δημιουργοί: ο Γιάννης Χουβαρδάς, ο Δημήτρης Καταλειφός, ο Αργύρης Ξάφης, η Μαρία Μαγκανάρη και ο Γιώργος Κουτλής.
«Πρώτη φορά κάνω ραδιοφωνική σκηνοθεσία. Διασκευάζω με πολλή χαρά ένα διήγημα του Φίλιππου Φιλίππου, που λέγεται "Οι κορυδαλλοί της Πλ. Αμερικής". Είναι μια ιστορία που εκτυλίσσεται στην Αθήνα της κρίσης και συγκεκριμένα στην Πλατεία Αμερικής, με τους πολλούς μετανάστες», λέει στη στήλη. «Εκεί γίνονται δύο φόνοι και διαδραματίζονται καταστάσεις γύρω από έναν αφηγητή (τον οποίο υποδύομαι εγώ), που ψάχνει να βρει τον ένοχο. Το έργο είναι ταυτόχρονα μια ωραία ερωτική ιστορία. Η δυνατότητα του Φεστιβάλ είναι να έχουμε εφτά ηθοποιούς το ανώτερο και κάποιοι από αυτούς να παίζουν διπλούς ρόλους για να βγει το έργο. Είναι οι Γ. Ντα-λιανής, Δ. Ημμελος, Α. Απδίνη, Μ. Καλλιμάνη, Στ. Κρούσκα και Γ. Τσορτέκπς.
Ο Δ. Καταλειφός αντιμετωπίζει την πρωτόγνωρη αυτή κρίση της πανδημίας με πολύ διάβασμα, γράψιμο και ζωγραφική. Περιμένει όμως και το κράτος να σταθεί δίπλα στον καλλιτεχνικό κόσμο με περισσότερη ζέση. «Το υπουργείο Πολιτισμού έχει χάνει κάποια πράγματα, αλλά όχι με πραγματική θέρμη. Με το ζόρι μας βοηθάει. Από την αρχή της πανδημίας μέχρι και σήμερα υπάρχει μια νωθρότητα στο ΥΠ.ΠΟ.
Γίνονται κάποιες προσπάθειες, αλλά χρειαζόμαστε μια μεγαλύτερη αγκαλιά». Ο ίδιος θεωρεί πως το μέτρο με την πληρότητα κατά 30% ίων θέσεων είναι αρκετά σωστό και για να μπορούν να έρθουν στο θέατρο κάποιοι που το έχουν ανάγκη, αλλά και για να δουλεύουν οι ηθοποιοί, που πραγματικά περνούν πολύ δύσκολα οικονομικά. Ωστόσο, έχει κάτι άλλο να προτείνει: «Να δίνεται ένα επίδομα με μια σταθερότητα σε όλους τους εργαζόμενους του χώρου χωρίς αυτήν την άπειρη γραφειοκρατία που ζητάνε. Όχι να περνάμε από 60 συμπληγάδες νια να κάνουμε μια αίτηση, η οποία ίσως εγκριθεί», σύμφωνα με το Secret.