Eνιαίοι όροι για τηλεόραση και Διαδίκτυο
Όρους δραστηριοποίησης ανάλογους με εκείνους του διαδικτύου, ζητούν οι τηλεοπτικές επιχειρήσεις σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, προκειμένου να αντεπεξέλθουν στην νέα πραγματικότητα που δημιουργείται στην αγορά.
Την ίδια στιγμή ο κλάδος, εισέρχεται σε νέα περίοδο ανάπτυξης και επανεξετάζει συνολικά το επιχειρηματικό μοντέλο δραστηριοποίησής του, στη βάση του ότι, «η δωρεάν παροχή υπηρεσίας, δεν δημιουργεί έσοδα».
Ειδικότερα και όπως επισημάνθηκε από τον Φιλίπ Ντελισίν, πρόεδρο της ACT (της Ευρωπαϊκής Ένωσης Ιδιωτικών Τηλεοπτικών επιχειρήσεων) κατά την ετήσια συνάντηση των μελών της, ζητείται τόσο κεντρικά σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης, όσο και σε εθνικό επίπεδο, η χαλάρωση των περιοριστικών κανόνων που σήμερα τίθενται από τους νόμους για το χώρο των τηλεοπτικών εκπομπών.
Συγκεκριμένα η παροχή της τηλεοπτικής υπηρεσίας στην παρούσα φάση, δεν γίνεται με τους ίδιους όρους από όλους τους διαύλους, αφού στην μεν εναέρια και την καλωδιακή εκπομπή υπάρχουν αυστηροί κανόνες, για τη διαφήμιση, τα δικαιώματα, το αθλητικό περιεχόμενο και το πρόγραμμα γενικότερα, ενώ στο διαδίκτυο δεν υπάρχει κανένας περιορισμός. Στο πλαίσιο αυτό και δεδομένου ότι ήδη υπάρχει παράλληλη παροχή του ίδιου περιεχομένου στο διαδίκτυο, οι τηλεοπτικές επιχειρήσεις ζητούν ανάλογη μεταχείριση.
Αξίζει να επισημανθεί ότι ειδικότερα όσον αφορά τη χώρα μας, η κυβέρνηση βρίσκεται αυτή την περίοδο, στη φάση διαμόρφωσης πλαισίου κανόνων για το διαδίκτυο, ανάλογου με εκείνο που υπάρχει και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, προκειμένου να διασφαλιστεί ο υγιής ανταγωνισμός και η προβολή προϊόντων και υπηρεσιών με ίσους όρους, όσον αφορά την παροχή ραδιοτηλεοπτικών υπηρεσιών.
Θετικές προοπτικές
Ιδιαίτερα θετικές είναι οι προοπτικές που ανοίγονται για την τηλεοπτική βιομηχανία, τα επόμενα χρόνια, επισήμανε ο κ Ντελισίν, αφού ο τομέας κατάφερε να αντεπεξέλθει καλύτερα από οποιονδήποτε άλλο στην κρίση των προηγουμένων ετών. Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με τα στοιχεία του European Audiovisual [ADVr.AT] Observatory, τα έσοδα των μεγαλύτερων επιχειρήσεων του κλάδου σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, έχουν ήδη επανέλθει στα προ κρίσης επίπεδα, ενώ ο συνολικός μέσος χρόνος τηλεθέασης έχει φτάσει σε επίπεδα ρεκόρ με 222 λεπτά ημερησίως κατά μέσο όρο.
Παράλληλα, η Ε.Ε., κινεί τις διαδικασίες για τη διασφάλιση του ανταγωνισμού στην τηλεοπτική αγορά, βάζοντας περιορισμούς στις δημόσιες χρηματοδοτήσεις των κρατικών τηλεοπτικών φορέων, ενώ την ίδια ώρα οι συνδρομές, αναδεικνύονται, ως το κυρίαρχο επιχειρηματικό μοντέλο άντλησης εσόδων και στην Ευρώπη.
naftemporiki