Μαρία Χατζηστεφανή: «Έτσι βρέθηκα στo Dragons’ Den»
Dragons’ Den: Παρότι μιλάμε για τη δημιουργό και επικεφαλής της εταιρείας καλλυντικών Rodial, ενός brand δηλαδή με οικουμενική επιτυχία, αλλά και για μια γυναίκα που διαθέτει 845.000 followers στο Instagram, η Μαρία Χατζηστεφανή έχει αποκλείσει την καθημερινότητά της από τους περισπασμούς των ειδοποιήσεων που είθισται να έρχονται μαζεμένες, σαν τις πληγές του Φαραώ
Ισως ένα από τα συστατικά της επιτυχίας της να είναι το γεγονός ότι επιλέγει συνειδητά να εστιάζει στη στιγμή.
Η ίδια βέβαια πιστεύει πως δεν υπάρχουν τυφλοσούρτες για την επιτυχία. Το μόνο που έκανε σωστά η επιχειρηματίας που ξεκίνησε ένα ουρανομήκες success story με τις προσωπικές αποταμιεύσεις της, που αθροίζονταν τότε σε 20.000 λίρες, και την οποία γνωρίζουμε καλύτερα μέσα από το «Dragons’ Den» του ΑΝΤ1 ήταν ότι τα τελευταία 22 χρόνια δεν τα παράτησε ποτέ.
Γιατί στο «Dragons’ Den» και μάλιστα στο ελληνικό;
«Πριν από δύο χρόνια είχα κάνει οντισιόν για το «Dragons’ Den» της Αγγλίας και δεν σου κρύβω ότι με ενδιέφερε να το κάνω. Αλλά μετά ήρθε η πανδημία. Εν τω μεταξύ με προσέγγισαν από την Ελλάδα ο Μιχάλης Ισκάς και ο Σάκης Τανιμανίδης, λέγοντάς μου ότι θα γυριστεί η ελληνική εκδοχή. Οπότε, ως Ελληνίδα, επέλεξα να στηρίξω τους Έλληνες επιχειρηματίες και την ελληνική επιχειρηματικότητα. Αυτή είναι μια περίληψη της ιστορίας για το πώς βρέθηκα στο σόου του ΑΝΤ1».
Και τι ακριβώς κάνει μια Dragon;
«Καταρχάς μιλάμε για δέκα επεισόδια. Σε κάθε επεισόδιο βλέπουμε περίπου επτά επιχειρηματίες. Μπορεί να έχει μια ιδέα πολύ καινούρια που δεν έχει υλοποιηθεί ακόμα, μπορεί να μιλάμε για μια ιδέα που έχει ξεκινήσει να παίρνει σάρκα και οστά ή για μια εταιρεία που λειτουργεί π.χ. 15 χρόνια. Μιλάμε λοιπόν για ανθρώπους που βρίσκονται σε διαφορετικά στάδια εξέλιξης. Μας παρουσιάζουν την ιδέα κι εμείς τους κάνουμε κάποιες ερωτήσεις για να καταλάβουμε λίγο βαθύτερα την εταιρεία. Οπως καταλαβαίνεις, κάθε επιχειρηματίας θα μιλήσει με τα καλύτερα λόγια για τη δική του. Το δεύτερο στοιχείο στο οποίο εστιάζουμε είναι εάν υπάρχει χημεία ανάμεσα στον υποψήφιο και στον Dragon. Στο τέλος κάθε περίπτωσης ή θα δώσουμε κάποιες συμβουλές, ή θα κάνουμε μια προσφορά, ή θα απορρίψουμε την ιδέα. Αν έχει μπει κάποια προσφορά, ο επιχειρηματίας ζητά ένα χρηματικό ποσό με αντάλλαγμα ένα ποσοστό της εταιρείας. Κι εκεί ξεκινάει η διαπραγμάτευση. Κι έρχεται η συμφωνία ή η μη συμφωνία».
Τι πρέπει να έχει μια ιδέα για να επενδύσετε σε αυτή χρόνο και χρήμα;
«Πρέπει να δω ότι η ιδέα ή η εταιρεία έχει κάτι το πρωτοποριακό, κάτι που δεν το έχω ξαναδεί, ή ότι βαδίζει σε μια κατεύθυνση που είναι trending. Να βλέπω ότι κοιτά προς το μέλλον. Η επένδυση δεν γίνεται για το τώρα, αλλά για να αποδώσει σε τρία, πέντε, δέκα χρόνια. Συνήθως θέλω να επενδύσω σε κάτι στο οποίο ουσιαστικά μπορώ να βοηθήσω. Οχι μόνο με χρήματα αλλά και με κάποια ανοίγματα που μπορώ να κάνω. Κυρίως θέλω να βλέπω ότι ο άνθρωπος το έχει ψάξει, έχει χτυπήσει πόρτες, έχει τρέξει. Δεν ψάχνω κάποιον που να θέλει απλά λεφτά. Πρέπει να μου δείξει ότι το ’χει», εξηγεί στο Gala