Μαρία Πρωτόπαππα: «Έχω δεχθεί λεκτική βία αλλά δεν ταυτίστηκα ποτέ με αυτήν τη μεταχείριση»
Η καταξιωμένη ηθοποιός, Μαρία Πρωτόπαππα πρωταγωνιστεί σε μία από τις πιο αναμενόμενες ταινίες του ελληνικού κινηματογράφου.
Εκτός από τις δυνατές εμπειρίες που εισέπραξε στα γυρίσματα της «Φόνισσας», μιλά σε πρόσφατη συνέντευξή της και για την τηλεοπτική Μαρίνα που υποδύεται στη σειρά του Alpha «Σασμός» ενώ αποκαλύπτει πως έχει δεχτεί λεκτική βία.
Σας βλέπουμε σε έναν πρωταγωνιστικό ρόλο στην κινηματογραφική μεταφορά του βιβλίου του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη «Η Φόνισσα», που πραγματεύεται ένα σκληρό αλλά υπαρκτό θέμα μιας παλιάς πατριαρχικής κοινωνίας. Τι σας έκανε να αποδεχθείτε το συγκεκριμένο ρόλο;
Μοναδική πρωταγωνίστρια είναι η ανεπανάληπτη Καρυοφυλλιά Καραμπέτη, που σε κάνει να μπαίνεις μέσα στην ψυχή της Χαδούλας, της Φόνισσας. Είπα ναι γιατί δεν λες εύκολα όχι στην Εύα Νάθενα, γιατί λατρεύουμε τον Παπαδιαμάντη, γιατί η ταινία έχει θαυμάσιους συντελεστές και γιατί δεν υπάρχουν συχνά ευκαιρίες για συμμετοχή σε έργο τέχνης με τέτοιες προδιαγραφές. Επιπλέον, το cast που έγινε από τη Σωτηρία Μαρίνη και τον Άκη Γουρζουλίδη ήταν σπουδαίο.
Ποια τα συναισθήματά σας κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων;
Υπήρξαν κάποιες στιγμές αγωνίας, ειδικά όσον αφορούσε τα παιδάκια. Είχα τόσους αγαπημένους ανθρώπους στα γυρίσματα που ένιωθα συγκίνηση. Ήταν σαν μια παιδική χαρά όπου ξανασμίγαμε ή γνωριζόμασταν με καινούριους ανθρώπους.
Τηλεοπτικά, σας παρακολουθούμε στον «Σασμό» στον Alpha, στο ρόλο της Μαρίνας. Πόσο σημαντική ήταν η αναγνώριση από ένα πιο ευρύ κοινό έπειτα από την τεράστια επιτυχία του σίριαλ;
Σίγουρα σου προσφέρει ικανοποίηση το να ξέρεις ότι η δουλειά σου εκτιμάται σε ευρύτερη κλίμακα και φτάνει σε πιο πολύ κόσμο.
Ποια στοιχεία σας έχετε δανείσει στις δύο γυναίκες που υποδύεστε;
Ως χαρακτήρας δεν νομίζω πως έχω κοινά με κάποια από τις δύο - ή τουλάχιστον δεν το έχω σκεφτεί. Φαντάζομαι συνθήκες που διαμορφώνουν ανθρώπους και παράγω τις σκέψεις ή τις αντιδράσεις τους.
Στο θέατρο θα σκηνοθετήσετε το έργο του Φ. Γκ. Λόρκα «Το σπίτι της Μπερνάρντα Άλμπα» στο Υπόγειο του Θεάτρου Τέχνης. Κατά πόσον το κείμενο του Λόρκα συνομιλεί με εκείνο του Παπαδιαμάντη και με ποιον τρόπο;
Υπάρχει κοινό πεδίο: τα ανομολόγητα μυστικά, που δεν είναι μυστικά, η καχυποψία, η αγωνία, η φτώχεια, η υποβαθμισμένη θέση της γυναίκας.
Ως γυναίκα έχετε δεχθεί κάποιου είδους λεκτική βία;
Έχω δεχθεί, αλλά, λόγω αυτοσεβασμού, δεν ταυτίστηκα ποτέ με αυτήν τη λεκτική μεταχείριση. Ήμουν βέβαιη ότι εκείνος που μιλούσε έτσι έχει πρόβλημα, όχι εγώ.
Πηγή Hello