Μαρία Κάλλας: To σπάνιο καρέ από το καμαρίνι της που τραβήχτηκε πριν από 73 ολόκληρα χρόνια
Ένα ακόμη σπάνιο φωτογραφικό καρέ μοιράζεται μαζί μας ο δημοσιογράφος και συλλέκτης Άρης Λουπάσης. Σε αυτό βλέπουμε την αξεπέραστη Μαρία Κάλλας στο καμαρίνι της λίγο πριν ανέβει στη σκηνή.
Ο Άρης Λουπάσης γράφει:
Η Μαρία Κάλλας στο καμαρίνι της πριν την μεγαλειώδη ερμηνεία της στην "Τραβιάτα" του Τζουζέπε Βέρντι που ανεβαίνει στις 30 Δεκεμβρίου του 1951 στο Teatro Regio στην Πάρμα της Ιταλίας. Μια από τις συγκλονιστικότερες ερωτικές ιστορίες της παγκόσμιας όπερας που διαδραματίζεται στο Παρίσι και αναφέρεται στην τραγική κατάληξη του μεγάλου έρωτα μεταξύ ενός γόνου πλούσιας οικογένειας και μιας εταίρας που πάσχει από την ασθένεια της εποχής την φυματίωση. Στο συγκεκριμένο μελόδραμα ο Βέρντι καταφέρνει να δημιουργήσει ένα ψυχογράφημα της κεντρικής ηρωίδας "Βιολέτας Βαλερύ" όπου ανάλογα με τις αλλαγές στην ψυχολογία της, συνθέτει με διαφορετικό τρόπο για την φωνή της Κάλλας.
ΕΡΤ: «Πράσινο φως» για «Κάλλας» - Τι γίνεται με «Ηλέκτρα» & «Παραλία»;
Ο ρόλος της "Βιολέτας" αποτελεί ρόλο "σταθμό" για την απόλυτη ντίβα της παγκόσμιας όπερας τον οποίο θα ερμηνεύσει συνολικά 63 φορές στην διάρκεια της πολύχρονης και θριαμβευτικής καλλιτεχνικής πορείας της. Το βάπτισμα του πυρός πραγματοποιείται τον Ιανουάριο του 1951 στο Δημοτικό Θέατρο Φλωρεντίας για να ακολουθήσουν την ίδια χρονιά εμφανίσεις σε Μπέργκαμο, Πάρμα, Σαρδηνία, Σάο Πάολο, Ρίο ντε Τζανέιρο και Μεξικό. Δύο χρόνια αργότερα ανεβαίνει σε Ρώμη και Βενετία και το 1954 στο Λυρικό Θέατρο του Σικάγο.
Το ανέβασμά της τον Μάιο του 1955 στην Σκάλα του Μιλάνο ανοίγει την φήμη της στο διεθνές στερέωμα, συνεχίζοντας την επόμενη χρονιά στον ίδιο χώρο και το 1958 σε Νέα Υόρκη και Λονδίνο ενώ ολοκληρώνει τις ερμηνείες της στο συγκεκριμένο έργο την ίδια χρονιά στο State Fair Music Hall στο Ντάλλας σε σκηνοθεσία Φράνκο Τζεφιρέλι. Όλες οι εμφανίσεις της υπήρξαν καθηλωτικές καταφέρνοντας να προσφέρει στο κοινό μαγικές στιγμές υψηλής ποιότητας και να νοιώσει τι σημαίνει κάθε φορά απόλυτη οπερατική εμπειρία. Όπως αναφέρεται, ο ρόλος αυτός είχε "στοιχειώσει" τόσο πολύ με την δική της ερμηνεία που αποτελούσε μεγάλη πρόκληση αλλά και τεράστιο φόβο για καλλιτεχνική καταστροφή σε όποια υψίφωνο αποφάσισε να τον ερμηνεύσει. Υπήρξε μία και μοναδική και μέχρι σήμερα απλά αξεπέραστη.