Βερνίκος: Τα στοιχήματα, η σχέση με τον Κύπριο εκπόσωπο και η ευαισθησία για το περιβάλλον
Eurovision 2023: Για τη σκηνική του παρουσία στο Λίβερπουλ, τις σκέψεις του πριν ανέβει στη σκηνή αλλά και τη σχέση του με τον Κύπριο εκπρόσωπο, μίλησε σε πρόσφατη συνέντευξή του ο Βίκτωρ Βερνίκος.
Τη σκηνική σου παρουσία στο stage του Λίβερπουλ υπογράφει ο σκηνοθέτης, χορογράφος και διευθυντής του Μπαλέτου της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, Κωνσταντίνος Ρήγος. Τι θα δούµε;
«Οπως καταλαβαίνετε, δεν μπορώ να αποκαλύψω πολλά. Αυτό που θέλουμε σίγουρα να κάνουμε στη σκηνή είναι να εκφράσουμε με τον καλύτερο τρόπο το τραγούδι, ώστε αυτό να αγγίξει το κοινό. Σίγουρα πάντως σκηνοθετικά θα επικεντρωθούμε σε μένα».
Τι σε έχει συµβουλεύσει µέχρι στιγµής ο Κωνσταντίνος Ρήγος;
«Μου έχει πει να είμαι μεγάλος. Μεγάλος, όχι με την έννοια την ηλικιακή, αλλά με την έννοια τού να ανέβω στη σκηνή και να κυριαρχήσω. Να μην κλειστώ σε εμένα. Επειδή ακριβώς πρόκειται για ένα πολύ εσωτερικό τραγούδι, το οποίο εγώ συνέθεσα, στη σκηνή πρέπει να είμαι “ανοιχτός”. Γιατί όταν ανεβαίνεις στο stage το τραγούδι σου πλέον δεν σου ανήκει, είναι του κοινού».
Σε ποιον βαθµό σε αγχώνει η θέση που θα καταλάβεις;
«Αυτό που σκέφτομαι εγώ είναι το πώς θα τα πάω καλά στη σκηνή. Συγκεντρώνομαι στο να κάνω το καλύτερο και ελπίζω στο καλύτερο».
Παρακολουθείς τα στοιχήµατα;
«Προσπαθώ να κρατηθώ μακριά από αυτό. Οταν επικεντρώνεσαι στις ενέργειες των άλλων, δεν μπορείς να εκπέμψεις τη δική σου».
Είσαι έτοιµος για τη σκληρή κριτική που µπορεί να ακολουθήσει αν, ο µη γένοιτο, δεν πάµε όσο καλά θα θέλαµε;
«Σίγουρα είμαι. Οπως είπα, εγώ πρέπει να κοιτάξω να τα πάω καλά στη σκηνή και μετά όποια κριτική υπάρξει θα την ακούσω προσεκτικά. Αλλά από τη στιγμή που θα κάνω ό,τι καλύτερο μπορώ για την Ελλάδα, νομίζω κανείς δεν θα μπορεί να πει τίποτα».
Η σχέση σου µε τον Aντριου Λάµπρου, τον εκπρόσωπο της Κύπρου, αλήθεια, ποια είναι;
«Είναι εξαιρετική. Με τον Αντριου γνωριστήκαμε πριν από μερικές ημέρες. Ελπίζω στο καλύτερο και για τους δυο μας».
Kάτι που ακόµη εντυπωσιάζει είναι το γεγονός ότι κάνεις µόνος σου την παραγωγή των τραγουδιών σου…
«Μου αρέσει πολύ αυτό το κομμάτι. Ενα τραγούδι δεν είναι μόνο η σύνθεση, είναι και ο τρόπος που θα φθάσει ως ήχος τελικά στο κοινό. Η παραγωγή είναι τρόπος έκφρασης. Εχω παρακολουθήσει μαθήματα μουσικής παραγωγής για έναν χρόνο. Αλλά πάντα δούλευα σ’ αυτό το κοµµάτι και µόνος µου και σιγά-σιγά άρχισα να γίνομαι καλύτερος».
Αλήθεια, αυτό το διάστηµα µε το σχολείο πώς τα καταφέρνεις;
«Από τον Σεπτέμβριο παρακολουθώ online σχολείο που η βάση του είναι στο Λονδίνο. Μπορείς να παρακολουθήσεις τα μαθήματα σε πραγματικό χρόνο με τον καθηγητή στην τάξη ή αργότερα, βιντεοσκοπημένα. Ηταν μια απόφαση που πήρα, ασχέτως με τη Eurovision, για να έχω περισσότερο χρόνο να αφιερωθώ στη μουσική μου. Το σχολείο αυτό το ανακάλυψε η μητέρα μου και της είμαι ευγνώμων».
Οι γονείς σου πάντα σε στήριζαν;
«Νομίζω ό,τι όσο περισσότερο με έβλεπαν να αφιερώνομαι στη μουσική τόσο παραπάνω το έπαιρναν και εκείνοι σοβαρά».
Γενικά είσαι ένας καλλιτέχνης που έχει άποψη επάνω στα πράγµατα;
«Αν δεν έχει άποψη ο καλλιτέχνης, δεν είναι καλλιτέχνης. Γίνεται απλά όσα του λένε οι άλλοι κι έπειτα όλοι θα τον βαρεθούν γιατί θα είναι μία από τα ίδια. Δεν γίνεται να κάνεις πάντα αυτό που λένε οι συνεργάτες σου – συζητάς μαζί τους, κάνετε διάλογο και προχωράτε μαζί. Οι καλλιτέχνες πρέπει να είναι δημιουργικοί. Αν δεν δημιουργούν, δεν θα ξεχωρίσουν».
Για την «Ωρα της Γης», στις 25 Μαρτίου, έπαιξες µε την κιθάρα σου και τραγούδησες τους στίχους από το θρυλικό κοµµάτι της country «Take Me Home, Country Roads» του Τζον Ντένβερ. Πόσο ευαισθητοποιηµένος είσαι σε σχέση µε το περιβάλλον;
«Νομίζω ότι όλη η γενιά μου είναι. Υπάρχουν τρόποι να δουλέψουμε προς τη σωστή κατεύθυνση. Η προστασία του περιβάλλοντος θεωρώ ότι είναι η επανάσταση της δικής μου γενιάς».
Πηγή: Βημαgazino