Eurovision 1989 - H Μαριάννα Ευστρατίου στο gossip-tv: «Μπορούσα να κάνω μήνυση στην EBU»
H Μαριάννα Ευστρατίου μίλησε αποκλειστικά στο gossip-tv για την εμπειρία που είχε στην Eurovision του 1989 όταν εκπροσώπησε την Ελλάδα στη Λωζάνη με «Το δικό σου αστέρι» και κατέκτησε την 9η θέση, με μόλις 56 βαθμούς.
H Μαριάννα Ευστρατίου είναι "ιέρεια" του διαγωνισμού τραγουδιού της Eurovision αφού βρέθηκε όχι μία, όχι δύο αλλά τρεις φορές να εκπροσωπεί την Ελλάδα. Συγκεκριμένα το 1987 εμφανίστηκε ως τραγουδίστρια υποστήριξης για το δίδυμο Bang. Η Ευστρατίου κέρδισε τον ελληνικό εθνικό διαγωνισμό τραγουδιού το 1989, ξεπερνώντας την Άννα Βίσση, και εκπροσώπησε την Ελλάδα στη Λωζάνη με «Το δικό σου αστέρι» σε σύνθεση της ίδιας και σε στίχους της Βίλλυς Σανιάνου. Το τραγούδι τερμάτισε ένατο. Το 1996, η ΕΡΤ την επέλεξε για να εκπροσωπήσει την Ελλάδα και πάλι, αυτή τη φορά με το τραγούδι «Εμείς φοράμε το χειμώνα ανοιξιάτικα», αλλά το τραγούδι τερμάτισε μόλις στη 14η θέση στο Όσλο. Η ίδια πήρε μέρος στον εθνικό τελικό του 1998 αλλά δεν κέρδισε.
Η Μαρία-Αναστασία Ευστρατίου όπως είναι το όνομά της, έχει μερικές πολύ σημαντικές συνεργασίες με κορυφαίους Έλληνες δημιουργούς. Η πρώτη δισκογραφική εμφάνιση ως ερμηνεύτρια είναι το 1982, στην Πορνογραφία του Μάνου Χατζιδάκι. Το 1992 συνεργάστηκε με τον Μίμη Πλέσσα με τον οποίο βρέθηκε επί σκηνής για τρία χρόνια. Το 1985 με το τραγούδι του Κώστα Χαριτοδιπλωμένου, Talk About Love γνωρίζει επιτυχία στην Ελλάδα και την Ιταλία. Έχει εκδώσει δύο βιβλία και ένα promo cd single. Από το ντεμπούτο της άλμπουμ υπάρχει ένα cover, το "Twist in My Sobriety", που αρχικά τραγουδήθηκε από την Τανίτα Τικάραμ.
H Μαριάννα Ευστρατίου μίλησε αποκλειστικά στο gossip-tv για την εμπειρία που είχε στην Eurovision του 1989
Πώς επιλεχθήκατε για να εκπροσωπήσετε την Ελλάδα στην Eurovision και ποιος ήταν ο μηχανισμός επιλογής τραγουδιού;
Όλα τα θυμάμαι γιατί ήταν πολύ σημαντικά για εμένα τότε. Το 1989 έστειλα ένα τραγούδι στην ΕΡΤ, δεν ξέρω πόσοι είχαν στείλει ξέρω όμως από τα 120 τραγούδια που συμμετείχαν κράτησαν τα 5 και τελικά κέρδισα εγώ κατόπιν ψηφοφορίας. Έτσι επέλεξαν το τραγούδι μου και εμένα. Μας κάλεσαν τους 5-6 να είμαστε εκεί μέχρι να μας ανακοινώσουν το αποτέλεσμα της τελευταίας ψηφοφορίας. Ο διαγωνισμός έγινε στη Λωζάνη. Είχαμε ελάχιστη βοήθεια στα πάντα. Ο συνεργάτης μου που τον είχα μαζί μου δε μου πρόσφερε ουσιαστικά τίποτα. Με είχε παρακαλέσει να πω ότι το τραγούδι είναι δικό του γιατί είχε ήδη μοιραστεί αυτή την πληροφορία. Μου ζήτησε για να μην εκτεθεί να μην αναφέρω τίποτα. Εγώ θα μπορούσα να κινηθώ νομικά αλλά αυτό που με ενδιέφερε ήταν το να είμαι καλή σ' αυτό που κάνω και να εκπροσωπήσω πραγματικά τη χώρα μου όσο καλύτερα μπορούσα. Και κάποια στιγμή είδα μετά μαγνητοσκοπημένο τον διαγωνισμό και βλέπω ότι δεν υπήρχε καν το όνομά μου στη σύνθεση και τρελάθηκα. Μπορούσα να κάνω μήνυση στην EBU. Δεν ξέρω πώς κάποιοι άνθρωποι θεωρούν ότι θα τη βγάλουν καθαρή έτσι, θεωρούν ότι ο άλλος δεν καταλαβαίνει, ότι δε σκέφτεται, αλλά τέλος πάντων πιστεύω ότι η δικαίωση έρχεται με τα χρόνια. Σε όλες τις περιπτώσεις. Στις προδοσίες των φίλων, στις προδοσίες των συνεργατών, γιατί και άλλοι συνεργάτες έκαναν διάφορα πράγματα. Ο καθένας έχει τον δρόμο του και ο καθένας έχει το ταλέντο του, τις εμπειρίες του, τα βιώματά του. Εγώ είμαι τόσο ευχαριστημένη από αυτά που έχω περάσει, αν θέλεις, ή που έχω κάνει και μέσω της Eurovision, γιατί ήταν φοβερή εμπειρία. Ανθρώπινη εμπειρία και καλλιτεχνική, από όλες τις απόψεις. Είναι ένα crash test. Δεν ξέρω αν είναι ακόμα, γιατί τώρα είναι τόσα πολλά και ωραία τα μέσα. Μπορεί να τραγουδάς και να ακούς και τη φωνή σου, την ηχογραφημένη, αυτή την πρώτη κυρίαρχη φωνή, να την ακούς και να ακούγεται... Εμείς τότε τίποτα, τίποτα, τίποτα. Δηλαδή αυτό που τραγουδάγαμε εκείνη την ώρα ήταν το ζωντανό.
Θυμηθείτε κάποιο περιστατικό που έμεινε μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας αλλά θα είχε πολύ ενδιαφέρον να το μάθουμε σήμερα…
Όλα αυτά ήταν σημαντικά, μέχρι να τα φέρω εις πέρας αυτό που είχα να κάνω. Από τη στιγμή που τελείωσαν, δεν έδινα σημασία σε κάτι που μπορεί να πήγαινε στραβά, ή να μπορούσαμε, πως να σου πω, να πούμε, α, ξέρεις, έγινε αυτό.
Αν γυρνούσατε τώρα τον χρόνο πίσω και επιστρέφατε στη χρονιά που συμμετείχατε, τι θα αλλάζατε στην εμφάνισή σας με τη γνώση που έχετε σήμερα; Νιώθετε ότι αδικηθήκατε;
Το 1989 δε θα άλλαζα τίποτα. Αρχίζοντας με τον Μάνο Χατζιδάκι, προχωρώντας με τον Σαββόπουλο, Βαγγέλη Γερμανό, Γιώργο Κατσαρό, Μίμη Πλέσσα που ήμουν πάρα πολλά χρόνια μαζί. Αυτό το τραγούδι ακούγεται ακόμα. Δεν έχει να κάνει με την Eurovision, αλλά έχει να κάνει με την προσωπική μου ταυτότητα. Η οποία είναι πολύπλευρη βέβαια, γιατί όποιος να ξέρει, ξέρει ότι έχω τραγουδήσει αυτά τα τελείως άλλα πράγματα. Μελωδικά πράγματα, τζαζ πράγματα, ελαφρά, λαϊκά, pop, τραγούδια της Eurovision, τζαζ πράγματα. Οι εμπειρίες είναι πολλές και δεν παραπονιέμαι.
Το Ζάρι το έχετε ακούσει; Ποιο τραγούδι σας άρεσε από τα φετινά;
Ναι, φυσικά. Στο πρώτο άκουσμα αισθάνθηκα πολύ άσχημα, λίγο ντροπή κυρίως με το βίντεο κλιπ. Είπα Θεέ μου δε θέλω. Από θέμα τραγουδιού είναι σημερινό και η Μαρίνα θα το κάνει πολύ καλά. Το βίντεο κλιπ ήθελα να είναι κάτι παραπάνω. Είδα αρκετές ομοιότητες με άλλα τραγούδια. Φέτος μου αρέσει πολύ το τραγούδι της Ιταλίας και της Ελβετίας, νομίζω ότι είναι και πρώτο, ότι έχει ανέβει πάρα πολύ στα στοιχήματα. Είναι πολύ ωραίος και ο τραγουδιστής της Ελβετίας. Επειδή άκουσα πολλά από τα κομμάτια έτσι τα φετινά. Μα μιλάμε τι έχει συμβεί και όλοι φέτος ή τα τελευταία χρόνια χρησιμοποιούν αυτές τις συλλαβές; Μήπως έχουμε γυρίσει στην εποχή που τα μωρά δεν ξέρουν να μιλάνε και βγάζανε αυτές τις φωνούλες και τις συλλαβούλες; Το παρατήρησα σε πολλά τραγούδια.
Στα 50 χρόνια συμμετοχών της Ελλάδας στον διαγωνισμό που συμπληρώνονται φέτος, υπήρξε κάποια συμμετοχή που πιστεύετε ότι αδικήθηκε;
Ναι, υπήρξαν κάποιες συμμετοχές, αλλά τώρα θα σου πω ψέματα αν αναφέρω κάποια πράγματα γιατί θα είναι λάθος. Εννοώ τα ονόματα, οι εποχές. Είμαι σίγουρη ότι η Ελλάδα έχει αδικηθεί πάρα πολλές φορές. Τώρα, οι λόγοι δεν ξέρω ποιοι είναι, μπορώ μόνο να τους υποθέτω, αλλά σίγουρα η Ελλάδα έχει αδικηθεί αρκετές φορές. Αυτό έχω να πω.