Eurovision 2021-Δώρα Χειράκη:Αν αρρώσταινε με covid η Stefania θα διαγωνιζόμασταν με το live on tape
Στο ενεργητικό της μετρά μόνο επιτυχίες. Από την ημέρα που η διευθύντρια εταιρικής επικοινωνίας της ΕΡΤ, Δώρα Χειράκη ανέλαβε τη θέση της Head of project για τη Eurovision, η Ελλάδα μετρά μόνο καλές βαθμολογίες και θέσεις στον Ευρωπαϊκό διαγωνισμό τραγουδιού.
Η κ. Χειράκη, με αφορμή τα 50 χρόνια ελληνικής συμμετοχής στη Eurovision μίλησε στο gossip-tv για μία από τις πιο δύσκολες χρονιές του διαγωνισμού. Φυσικά αναφερόμαστε στο 2021, τη χρονιά που ο διαγωνισμός επέστρεψε, μετά από ένα χρόνο απουσίας λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού…
Η κ. Δώρα Χειράκη θυμάται όσα έζησαν μαζί με την εκπρόσωπο της Ελλάδας, τη 18χρονη, τότε, Στεφανία Λυμπερακάκη, και την υπόλοιπη ελληνική αποστολή σε μία Eurovision που ο κορωνοϊός ήταν... σκιά στη ζωή μας.
Εν μέσω covid, όλα ήταν διαφορετικά. Δώσαμε βαρύτητα στο διαδίκτυο και στα social, καθώς οι διά ζώσης εκδηλώσεις ήταν απαγορευτικές και πάντα ελλόχευε ο φόβος να αρρωστήσουμε
Ήσασταν head of project όταν η Ελλάδα επανήλθε, ύστερα από 8 χρόνια, στο top 10 της τελικής βαθμολογίας. Πόσο δύσκολη ήταν η επιστροφή της Ελλάδας σε μία καλή θέση;
Εν μέσω κορωνοϊού, όλα ήταν πιο δύσκολα και πρωτόγνωρα. Ήταν αμέσως μετά τη χρονιά που ματαιώθηκε ο Διαγωνισμός και έπρεπε να βρούμε άλλους διαύλους επικοινωνίας και προώθησης. Κάθε φορά, ο βαθμός δυσκολίας είναι μεγάλος, πολύ περισσότερο εν μέσω πανδημίας. Κάναμε τον σχεδιασμό μας, δουλέψαμε όλη η ομάδα με προσήλωση στον σκοπό μας και τα καταφέραμε.
Πόσο δύσκολο ήταν εκείνη την περίοδο να προωθήσετε την ελληνική συμμετοχή στο εξωτερικό και να «πείσετε» ξένους δημοσιογράφους ότι έχουμε ένα καλό τραγούδι;
Εν μέσω covid, όλα ήταν διαφορετικά. Δώσαμε βαρύτητα στο διαδίκτυο και στα social, καθώς οι διά ζώσης εκδηλώσεις ήταν απαγορευτικές και πάντα ελλόχευε ο φόβος να αρρωστήσουμε. Να θυμίσω ότι, όταν ξεκινήσαμε την προετοιμασία, ακόμα δεν υπήρχαν τα εμβόλια. Eurovision δεν είναι μόνο ένα καλό τραγούδι, είναι ένα τηλεοπτικό γεγονός, είναι εικόνα, οπότε εστιάσαμε στην προετοιμασία μιας όσο το δυνατόν άψογης και πρωτότυπης εμφάνισης.
Η πρώτη μου έννοια ήταν να μην αρρωστήσει κανείς. Πάνω απ’ όλα και πρώτα απ' όλα ήταν αυτό.
Πολλοί δεν γνωρίζουν πόσοι άνθρωποι εργάζονται για τα 6 λεπτά (ημιτελικός- τελικός) εμφάνισης ενός καλλιτέχνη στη σκηνή της Eurovision.
Παρότι η προετοιμασία είναι εντατική και πολύμηνη, νομίζω ότι δεν έχει ιδιαίτερη σημασία ο αριθμός των ανθρώπων που εργάζονται για τις δύο αυτές εμφανίσεις. Άλλωστε, λόγω covid, ήμασταν υποχρεωμένοι να έχουμε ολιγομελείς αποστολές. Θεωρώ ότι το βασικό συστατικό είναι η ηρεμία στην ομάδα, η ψυχραιμία, η διάθεση να λύνονται τα προβλήματα και να προχωράμε, η προσήλωση του κάθε μέλους στη δουλειά που του αναλογεί και όλοι μαζί να έχουμε έναν και μόνο σκοπό. Εμείς είχαμε μια εξαιρετική ομάδα και τηρήσαμε ευλαβικά όλα αυτά.
Πώς ήταν οι στιγμές που παρακολουθήσατε τον καλλιτέχνη on stage και πώς την ώρα της βαθμολογίας;
Οι στιγμές που η Stefania και οι χορευτές ήταν στη σκηνή η αγωνία ήταν μεγάλη, καθώς ήταν μια απαιτητική σκηνική παρουσία που για πρώτη φορά συνέβαινε στα χρονικά της Eurovision. Παρότι είχαμε φροντίσει και την παραμικρή λεπτομέρεια, πάντα υπάρχουν αστάθμητοι παράγοντες. Και η ώρα της βαθμολογίας είχε κι αυτή την αγωνία της, όμως, όταν σιγουρευτήκαμε ότι ήμασταν στη δεκάδα, η χαρά και οι πανηγυρισμοί δεν περιγράφονται.
Οι στιγμές που η Stefania και οι χορευτές ήταν στη σκηνή η αγωνία ήταν μεγάλη, καθώς ήταν μια απαιτητική σκηνική παρουσία που για πρώτη φορά συνέβαινε στα χρονικά της Eurovision
Η Stefania ήταν μικρή σε ηλικία. Αυτό σας έκανε να είστε πιο προστατευτικοί;
Εννοείται. Η Στεφανία, το 2021, μόλις είχε κλείσει τα 18. Όμως, ήταν απίστευτη επαγγελματίας, πολύ εργατική, ακούραστη στις πρόβες, απόλυτα συνεργάσιμη, ένα διαμάντι σε χαρακτήρα και εξαιρετικό ταλέντο. Από τα 8 της χρόνια είχε εμπειρία σε μεγάλα σόου και αυτό τη βοήθησε να έχει μεγάλα αποθέματα ψυχραιμίας. Γι’ αυτό και τα πήγε τόσο καλά σε μια τόσο απαιτητική χρονιά.
Υπήρξε κάποιο αστείο περιστατικό σε αυτές τις αποστολές που ακόμη το θυμάστε και γελάτε;
Αν ξεχνιόμασταν και πλησίαζε ο ένας τον άλλον σε λιγότερο από 1,5 μέτρο -που ήταν βάσει του κανονισμού η απόσταση που έπρεπε να κρατάμε στις συνομιλίες μας- ερχόταν η ασφάλεια του Σταδίου και μας επανέφερε στην... τάξη και στη σωστή απόσταση.