Αλεξάντρερ Πέιν: «Κοροϊδεύω και τον εαυτό μου»
Γνωστός κινηματογραφικός geek, ο Πέιν έκανε προετοιμασία μελετώντας διάφορες ασπρόμαυρες ταινίες.
«Είδαμε κυρίως ασπρόμαυρες ταινίες σινεμασκόπ, όπως το “Άγριος σαν θύελλα” με τον Πολ Νιούμαν, το “Χάρτινο φεγγάρι” του Πίτερ Μπογκντάνοβιτς με τον Ράιαν Ο’Νιλ, το οποίο βλέπω συνέχεια ούτως ή άλλως, το “Οργισμένο είδωλο” του Σκορτσέζε, ακόμα και το “Πέρα απ’ τον παράδεισο” του Τζάρμους. Έχει πλάκα γιατί πριν από 60 χρόνια ο κόσμος ρωτούσε: "Γιατί έκανες την ταινία σου έγχρωμη;" Και τώρα με ρωτάνε γιατί την έκανα ασπρόμαυρη!» τόνισε στο Πρώτο Θέμα. Ενίσταται όταν κάποιος του λέει ότι με την προηγούμενη ταινία του μας «έμαθε πώς να είμαστε γονείς και τώρα, με το “Νεμπράσκα”, πώς να είμαστε παιδιά». «Οχι. ∆εν κάνω κανένα μάθημα!». Έχει όμως κάποιο μήνυμα η ταινία; «Αν θες να στείλεις μήνυμα, πάρε τη Western Union! ∆υσκολεύομαι να μιλήσω για μηνύματα. Νιώθω πάντα λίγο δήθεν όταν δίνω αυτές τις μάλλον παραπλανητικές απαντήσεις σχετικά με τη “θεματική” ή το “μήνυμα” μιας ταινίας. Είναι επαγγελματικό καθήκον μου να αποφεύγω τέτοιες κουβέντες».
Ενίοτε γλυκός, ενίοτε καυστικός, ο Πέιν αντιμετωπίζει τους χαρακτήρες του με χιούμορ. Κάποιους ίσως φανεί ότι τους κοροϊδεύει κιόλας. «Κοροϊδεύω και τον εαυτό μου πάντως. Και ξέρετε τι; Διατηρώ το δικαίωμα να γελάω με τους ανθρώπους! Με τους φίλους μου, με τη ζωή γύρω μου. Το πώς το κάνεις έχει σημασία. Κι ελπίζω πως παραμένει διασκεδαστικό, αληθινό, τρυφερό». Η τρυφερότητα, εξάλλου, κυριαρχεί πάντα στις ταινίες του, ακόμα και στην επιλογή να δώσει τον πρωταγωνιστικό ρόλο στον ξεχασμένο για καιρό Μπρους Ντερν. «Θα ήθελα να πω κάτι σε σχέση με το πώς λένε ότι σώζει κανείς ή ανασταίνει την καριέρα κάποιου. Είναι πολύ γλυκό όταν συμβαίνει, αλλά η πρώτη μου ανησυχία είναι το ποιος είναι ο κατάλληλος για την ταινία. Όταν πρωτοέγραφα το σενάριο πριν από 9 χρόνια, ήταν ο πρώτος ηθοποιός που μου ήρθε στο μυαλό. Πριν από έναν χρόνο συναντήθηκα με διάφορους άλλους ηθοποιούς της ηλικίας του, για να μη χάσω κάποια άλλη πιθανή ευκαιρία. Είσαι δέσμιος του ποιος βρίσκεται στη σωστή ηλικία, ποιος μπορεί να το κάνει, ποιος μπορεί να θυμάται το κείμενό του. Επειδή είναι μικρού προϋπολογισμού ταινία κι έχω μόνο λίγες μέρες στη διάθεσή μου, χρειάζομαι κάποιον που να τα έχει τετρακόσια. Εδώ ακόμα και νέοι ηθοποιοί δεν μπορούν να θυμηθούν τις ατάκες τους...».