Τζάρεντ Λέτο: «Πέρασα 12 μέρες σε ένα κέντρο διαλογισμού όπου είσαι σιωπηλός, και απομονωμένος»
Ο Τζάρεντ Λέτο μίλησε για τον ρόλο του στη νέα ταινία «Morbius» ενώ αναφέρθηκε και στην ταινία «House of Gucci» όπου είχε υποδυθεί με μεγάλη επιτυχία τον Πάολο Γκούτσι.
O 50χρονος βραβευμένος με Όσκαρ ηθοποιός και τραγουδιστής των 30 Seconds to Mars, Τζάρεντ Λέτο διανύει μια από τις ομορφότερες περιόδους της ζωής του καθώς στη συνέντευξη που παραχώρησε αναφέρθηκε στον διαλογισμό που έχει μπει για τα καλά στη ζωή του, στον ρόλο του στη νέα του ταινία «Morbius» αλλά και στο ρόλο του ως Πάολο Γκούτσι. Ένας ρόλος αρκετά σημαντικός για την καριέρα του καθώς όπως δήλωσε ο ίδιος, ο Αλ Πατσίνο δεν τον είχε αναγνωρίσει στα γυρίσματα.
Αρκετά συχνά επιλέγεις να μεταμορφωθείς για τις ανάγκες κάποιου ρόλου. Πώς προσέγγισες τώρα τον δρα Μόρμπιους που υποδύεσαι στην ομώνυμη ταινία;
Αυτός ο ρόλος είναι διαφορετικός γιατί ο συγκεκριμένος χαρακτήρας έχει ομοιότητες με τον καθημερινό τρόπο ζωής μου. Όχι ως επιστήμονας, αλλά σε ότι αφορά το πώς μιλάει, την προσωπικότητα του και τον τρόπο που συμπεριφέρεται. Αυτό ήταν συναρπαστικό για μένα.
Στην προηγούμενη ταινία σου, Ο οίκος Gucci, πήρες μεγάλο ρίσκο επιλέγοντας να μεταμορφωθείς σε Πάολο Γκούτσι, με το κοινό να μην μπορεί να σε αναγνωρίσει πίσω από τα προσθετικά που χρησιμοποιήθηκαν για τις ανάγκες του ρόλου.
Ήταν κάτι που ένιωσα ότι έπρεπε να κάνω και ήμουν τυχερός που ο Ρίντλεϊ Σκοτ (σ.σ. ο σκηνοθέτης της ταινίας) μου έδωσε όλη την ελευθερία και στήριξη που χρειαζόμουν. Το να καταφέρνεις με έναν τρόπο να εξαφανιστείς εντελώς μέσα στον ρόλο είναι το απόλυτο τεστ για έναν ηθοποιό. Φτάνεις στο σημείο που είσαι ικανός να κρύψεις την εικόνα σου, όπως και την προσωπικότητά σου, για να μπεις στο πετσί του ρόλου.
Είναι αλήθεια ότι κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων του Οίκου Gucci μπήκες τόσο πολύ μέσα στον ρόλο σου που ακόμη και ο Αλ Πατσίνο δεν σε αναγνώρισε την πρώτη μέρα που εμφανίστηκες στο σετ;
Είναι αλήθεια. Κανείς δεν με είδε ποτέ εκτός ρόλου κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων. Κάθε μέρα εμφανιζόμουν σαν Πάολο Γκούτσι. Ήταν σημαντικό να μείνω πιστός σε αυτό με βοήθησε να διατηρήσω αυτή την ψευδαίσθηση, όχι μόνο για μένα αλλά για όλους. Η ιστορία της οικογένειας έχει ειπωθεί πολλές φορές αλλά ο Αλ Πατσίνο δεν με αναγνώρισε τις πρώτες μέρες στο σετ και με απέφευγε. Νόμιζε ότι ήθελα απλά να τον συναντήσω για να του μιλήσω και να τον ενοχλήσω. Κάποια στιγμή τη δεύτερη φορά, την τρίτη φορά τον προσέγγισα και κάποιος του ψιθύρισε ότι κάτω από τα προσθετικά είναι ο Τζάρεντ. Απλά δεν μπορούσε να το πιστέψει. Είπε ότι ήταν μια όμορφη στιγμή για εκείνον το να μην ξέρει ποιος ήμουν γιατί πίστευε ότι ήμουν απλά ένας Ιταλός που δεν γνώριζε. Αυτό έδειξε πολλά για τη δουλειά μου. Έδωσε μεγάλη ώθηση στην αυτοπεποίθηση μου. Συνεργαζόμουν με τους ήρωες μου, τον Τζέρεμι Άιρονς, τον Πατσίνο, τον Ρίντλεϊ Σκοτ, τρεις τιτάνες της βιομηχανίας αυτής, και φυσικά τον Άνταμ Ντράιβερ και τη Lady Gaga οι οποίοι είναι υπέροχοι καλλιτέχνες.
Ήξερες από πριν ότι η απόφαση σου να γίνεις αγνώριστος θα αποτελούσε μια αμφιλεγόμενη επιλογή;
Δεν με ένοιαζε. Είναι μια επιλογή που ήθελα να κάνω για να παίξω τον Πάολο. Αυτό είναι όλο. Οι άνθρωποι έχουν το δικαίωμα της γνώμης τους για το τι τους αρέσει και τι όχι ή πώς νιώθουν για την ερμηνεία μου γενικότερο. Όμως ποτέ δεν διαβάζω κριτικές γιατί μπορώ να εμπιστευτώ μόνο τα δικά μου ένστικτα και να κάνω την καλύτερη δουλειά που μπορώ. Δεν μπορώ να ελέγξω τι ακολουθεί το ίδιο ισχύει και με μια ταινία. Δεν γνωρίζεις ποτέ προκαταβολικά πώς θα βγει στο τέλος και ποιες θα είναι οι αντιδράσεις.
Είναι γνωστό το πόσο βαθιά μπαίνεις μέσα στους ρόλους σου. Πόσο δύσκολο είναι μετά να επανέλθεις στον φυσιολογικό εαυτό σου;
Στο τέλος της μέρας κάποιες φορές δεν είναι εύκολο όταν προσπαθείς να αποστασιοποιηθείς από τον δικό σου χαρακτήρα. Μαθαίνεις να βρίσκεις έναν τρόπο να χαλαρώνεις και να παίρνεις κάποια απόσταση. Αλλά η έξαψη για μένα βρίσκεται στο να καταφέρω να φτάσω όρο πιο μακριά μπορώ, στο να μπω στο πετσί ενός έντονου ρόλου. Σε κάποιες ταινίες είναι κυριολεκτικά σαν να περπατάς στην άκρη της αβύσσου. Ακόμη και με τον Πάολο Γκούτσι, προειδοποίησα τον Ρίντλεϊ ότι θα έφτανα τα πράγματα όσο πιο μακριά μπορούσα.
Τα γυρίσματα της ταινίας πραγματοποιήθηκαν στη Ρώμη το 2020, όπου υπήρχαν περιορισμοί λόγω της πανδημίας. Πώς ήταν αυτή η εμπειρία;
Δεν νομίζω ότι κάτι θα μπορούσε να μας προετοιμάσει για όσα όλοι περάσαμε στο ξεκίνημα της πανδημίας. Στην αρχή της συγκεκριμένης χρονιάς πέρασα 12 μέρες σε ένα κέντρο διαλογισμού όπου είσαι σιωπηλός, και απομονωμένος. Όταν όμως έφυγα από εκεί, ξαφνικό ανακάλυψα ότι η Αμερική βρισκόταν σε κατάσταση lockdown. Ήταν μια εξωπραγματική στιγμή αλλά ανέπτυξα την απίστευτη δύναμη του διαλογισμού που με βοήθησε σε όλο αυτό. Δεν με πειράζει να είμαι μόνος μου και μου έδωσε την ευκαιρία να βρίσκομαι σε ένα μέρος ήσυχος, σιωπηλός, επικεντρωμένος και δημιουργικός. Και μετά, στα γυρίσματα της ταινίας, Ο οίκος Gucci, η Ιταλία βρισκόταν επίσης σε καθεστώς lockdown. Οπότε πηγαίναμε από το ξενοδοχείο στο σετ και μετά ξανά στο ξενοδοχείο. Το να βλέπεις τη Ρώμη τόσο άδεια ήταν επίσης πολύ παράξενο και αποπροσανατολιστικό. Λατρεύω την Ιταλία και παρόλο που δεν μπορούσα να απολαύσω την ομορφιά της Ρώμης παρέμενε ένα απίστευτο μέρος. Τα τελευταία χρόνια υπήρξαν τόσα δεινά που είμαι ιδιαίτερα ευγνώμων για όλα όσα έχω.
Πηγή: OK!
Διαβάστε επίσης:
Αγνώριστος ο Jared Leto στη νέα του ταινία
Με την ελληνική σημαία στην σκηνή ο Jared Leto, αποθέωσε την Ελλάδα