Όσκαρ 2023: Η Μισέλ Γιο «έκλεψε» από την Κέιτ Μπλάνσετ το βραβείο Α' Γυναικείου Ρόλου
Όσκαρ 2023: Πολλές οι λαμπερές κυρίες της 7ης Τέχνης που φέτος διεκδικούσαν το Όσκαρ καλύτερης ηθοποιού ή αν προτιμάτε το αγαλματίδιο για την ερμηνεία σε Α' γυναικείο ρόλο.
Οι υποψήφιες στη συγκεκριμένη κατηγορία ήταν οι εξής:
Κέιτ Μπλάνσετ για το "Tar"
Άνα ντε Άρμας, "Blonde"
Άντρια Ράιζμπορο, "To Leslie"
Μισέλ Ουίλιαμς, "The Fabelmans"
Μισέλ Γιο, "Τα πάντα όλα"
Κατάφεραν όλες τους να σαγηνεύσουν με τις ερμηνείες τους. Η Κέιτ Μπλάνσετ μάλιστα ως μαέστρος στην ταινία Tar έχει κατακτήσει πολύ καλές κριτικές με την ίδια τη διάσημη ηθοποιό να έχει κερδίσει την όγδοη υποψηφιότητά της για χρυσό αγαλματίδιο από την Ακαδημία Κινηματογράφου και το τρίτο που θα μπορούσε να προσθέσει στη... συλλογή της αφού είχε βραβευτεί με Όσκαρ Α' Γυναικείου Ρόλου το 2013 για την ταινία Θλιμμένη Τζασμίν (Blue Jasmine) και Β' Γυναικείου ρόλου το 2004 για τον ρόλο της στην ταινία Ιπτάμενος Κροίσος (The Aviator). Τελικά, όμως, δεν τα κατάφερε!
Mε... φόρα διεκδικούσε φέτος το πρώτο Όσκαρ της καριέρας της η Άνα Ντε Άρμας, η οποία υποδύθηκε στη μεγάλη οθόνη την πιο θρυλική ξανθιά όλων των εποχών, τη Μέριλιν Μονρόε. Όταν η ηθοποιός είχε δώσει συνέντευξη στο Variety, είχε μιλήσει για τις ερωτικές σκηνές που είχε γυρίσει για τις ανάγκες της ταινίας λέγοντας χαρακτηριστικά: «Ξέρω ότι θα γίνει viral και είναι αηδιαστικό. Είμαι αναστατωμένη και μόνο που το σκέφτομαι. Ωστόσο, δεν μπορώ να το ελέγξω, δεν μπορείς πραγματικά να ελέγξεις τι κάνουν».
«Δεν είχα δεύτερες σκέψεις για τις σκηνές, απλώς τώρα έχω μία άσχημη γεύση, σκεπτόμενη το τι θα προκαλέσουν αυτές οι εικόνες. Έκανα πράγματα σε αυτήν την ταινία που δεν θα έκανα ποτέ για άλλη. Το έκανα για «εκείνη», και το έκανα για τον σκηνοθέτη Άντριου Ντόμινικ. Δεν μπορούσα να την αφήσω να «φύγει». Πήγα να την επισκεφτώ στο νεκροταφείο της μερικές φορές και θα ήθελα να πάω άλλη μια φορά».
Η μεγάλη έκπληξη της συγκεκριμένης κατηγορίας ήταν η υποψηφιότητα της Άντρια Ράιζμπορο για τον πρωταγωνιστικό της ρόλο στην ταινία"To Leslie" με την οποία χρειάστηκε να εκτοπίσει από υποψήφιες μεγάλες ηθοποιούς όπως η Βαϊόλα Ντέιβις και η Μάργκοτ Ρόμπι. Μάλιστα, με αφορμή αυτό, η Ακαδημία για ακόμα μία φορά δέχτηκε αρνητικά σχόλια, καθώς πολλοί υποστήριξαν ότι αυτό έγινε λόγω του ρατσιστικού της χαρακτήρα.
Η Ράιζμπορο αμφισβητήθηκε και κινδύνεψε να αποσυρθεί, αλλά τελικά η Ακαδημία, ύστερα από ενδελεχή έρευνα και ζυμώσεις κατέληξε ότι επάξια της ανήκε η υποψηφιότητα. Βέβαια, για πολλούς ήταν λίγο δύσκολο να κλέψει από τον «οδοστρωτήρα» Κέιτ Μπλάνσετ το αγαλματίδιο αλλά όπως γνωρίζουμε όλοι, η ελπίδα πεθαίνει πάντα τελευταία.
Στην ιστορία ενηλικίωσης ενός νεαρού αγοριού που ανακαλύπτει ένα καταστροφικό οικογενειακό μυστικό και μια εξερεύνηση της δύναμης των ταινιών να αποκαλύπτουν την αλήθεια για τους άλλους και τους ίδιους μας τους εαυτούς βασίζεται το σενάριο της αυτοβιογραφικής, όπως λένε πολλοί, ταινίας του Στίβεν Σπίλμπεργκ με τίτλο The Fabelmans και πρωταγωνίστρια τη Μισέλ Ουίλιαμς που προτάθηκε πρώτη φορά για Όσκαρ φέτος.
Η Μισέλ Γιο που πρωταγωνιστεί στην ταινία με 11 υποψηφιότητες για Όσκαρ φέτος, "Τα πάντα όλα", είναι η πρώτη ασιατικής καταγωγής ηθοποιός που κατέκτησε το χρυσό αγαλματίδιο. «Αυτό σημαίνει για μένα ότι όλοι οι Ασιάτες εκεί έξω λένε: ''Βλέπετε, είναι δυνατόν. Αν αυτή μπορεί να το κάνει, τότε μπορώ και εγώ να το κάνω''. Αυτό είναι το πιο σημαντικό πράγμα», είχε πει η ηθοποιός σχετικά με την υποψηφιότητά της. Και συνέχισε: «Είμαι πολύ κανονικός άνθρωπος. Απλώς, δουλεύω πολύ σκληρά. Υπάρχουν τόσοι λαμπροί ηθοποιοί εκεί έξω… Το μόνο που έχουν να κάνουν είναι να βρουν μια ευκαιρία και να φτάσουν εκεί».
Και η Μισέλ Γιο όχι μόνο έφτασε αλλά κατάφερε να κατακτήσει και το χρυσό αγαλματίδιο, κλέβοντάς το μάλιστα από το μεγάλο φαβορί, την Κέιτ Μπλάνσετ.
Στον λόγο της μετά την απονομή της, η Μισέλ Γιο ευχαρίστησε τους πάντες και ζήτησε από τις γυναίκες να μην πάψουν ποτέ να κυνηγούν όσα έχουν ονειρευτεί.