Γιώργος Μαυροψαρίδης: Η 2η υποψηφιότητα για Όσκαρ & η συνεργασία με τον Λάνθιμο για το Poor Things
O Γιώργος Μαυροψαρίδης, ο οποίος είναι για δεύτερη φορά υποψήφιος για το Όσκαρ στην κατηγορία το μοντάζ, μιλάει για την ταινία και τη συνεργασία του με τον Έλληνα σκηνοθέτη Γιώργο Λάνθιμο.
Έντεκα υποψηφιότητες συγκέντρωσε η βρετανική ταινία «Poor Things» του Γιώργου Λάνθιμου για τα φετινά βραβεία Οσκαρ, που αποτελούν για τον σπουδαίο Ελληνα δημιουργό ένα παράσημο ακόμα,το σημαντικότερο ίσως της λαμπρής καριέρας του. Η ταινία, που είναι μια ρηξικέλευθη κινηματογραφική πρόταση επιστημονικής φαντασίας, αποθεώνει τις απελευθερωτικές διαστάσεις της ηδονής και δείχνει τον δρόμο για μια εικόνα σεβασμού προς τη γυναικεία ύπαρξη. Βασίζεται στο μυθιστόρημα του 1993 «Χαμένα κορμιά» και πρωταγωνιστεί η Εμα Στόουν, μαζί με τους Μαρκ Ράφαλο, Γουίλεμ Νταφόε, Ράμι Γιούσεφ, Κρίστοφερ Άμποτ και Τζερόντ Καρμάικλ. Η πλοκή ακολουθεί μια νεαρή Βικτωριανή γυναίκα, που, αφού «αναστήθηκε» μετά την αυτοκτονία της, το σκάει με έναν δικηγόρο και ξεκινάει ένα ταξίδι εξερεύνησης του εαυτού της. Το σενάριο ανήκει στον Τόνι ΜακΝαμάρα.
Η ταινία είναι δημιούργημα της σκληρής δουλειάς τόσο του Γιώργου Λάνθιμου όσο και του μόνιμου μοντέρ του, Γιώργου Μαυροψαρίδη, ο οποίος είναι για δεύτερη φορά υποψήφιος για το Οσκαρ στην κατηγορία του μοντάζ μετά την «Ευνοούμενη», το 2019. «Το μοντάζ είναι μια διαδικασία που γίνεται μαζί με τον σκηνοθέτη και βέβαια αντιπροσωπεύεται από τον μοντέρ. Η υποψηφιότητά μου είναι μια μεγάλη διάκριση, που μου επιτρέπει να παραμένω στον χώρο σε υψηλό επίπεδο. Στην ηλικία μου είναι πολύ σημαντικό να μπορώ να δουλεύω άνετα και να κάνω αυτά που μου αρέσουν. Οπως σε όλες τις ταινίες, έτσι και σε αυτήν, ήταν μια δημιουργική διαδικασία ανάμεσα σε δύο ανθρώπους που ψάχνουν να βρουν λύσεις στα μικροπροβλήματα μιας ταινίας. Το ωραίο αποτέλεσμα και το να βλέπεις την ταινία να εξελίσσεται στα μάτια σου είναι πάντα μια μεγάλη ικανοποίηση», αναφέρει ο Γιώργος Μαυροψαρίδης για τη συνεργασία του με τον Γιώργο Λάνθιμο.
Κοινό όραμα
Οι δύο συνεργάτες έχουν για πολλά χρόνια κοινό όραμά τους την Τέχνη που μιλάει στην ψυχή του θεατή, αφήνοντας χώρο για ελεύθερη σκέψη. «Το κύριο θέμα της ταινίας είναι ο χαρακτήρας της Μπέλα. Ξέραμε εξαρχής ότι αυτόν πρέπει να ακολουθήσουμε και να επενδύσουμε στην ανάπτυξη αυτού του χαρακτήρα. Αυτή ήταν η βασική κατεύθυνση, απλώς το μοντάζείναι μια διαδικασία, μια μέθοδος στην οποία δοκιμάζουμε και αλλάζουμε πράγματα. Κάποιες φορές αλλάζουμε τη δομή ή συντομεύουμε κάποια πράγματα. Η δική μας δουλειά είναι μια οκτάμηνη διαδικασία. Δεν επιβάλλει μια άποψη, απεναντίας αφήνουμε πάρα πολλά κενά στον θεατή. Κυρίως επειδή θέλουμε τον κάθε θεατή να συμμετέχει δημιουργικά στη δημιουργία αυτού του νοήματος. Γιατί μια ταινία δεν παίζεται στο πανί, αλλά στο μυαλό του θεατή. Επομένως, ο καθένας βάζει τις δικές του απόψεις και γνώσεις και σχηματίζεται μια ιδέα για την ταινία. Αυτός είναι ο σκοπός μας πάντα με τον Λάνθιμο» καταλήγει.
Πηγή: Secret