Αιμιλία Υψηλάντη για βράβευση Ρουβά: «Δεν θεωρώ ότι κερδίζεις κάτι με το να είσαι καταγγελτικός»
Η Αιμιλία Υψηλάντη σε συνέντευξή της μίλησε για τη βράβευση του Σάκη Ρουβά για τον ρόλο του στις «Βάκχες»
Το κοινό στην Αθήνα, έχει το σωστό κριτήριο να διαλέξει μια καλή παράσταση, μέσα στην υπερπληθώρα παραγωγών; Ή μπερδεύεται μέσα στη «μόδα»;
«Πάντα υπήρχε «μόδα» στο θέατρο. Ο θεατής έχει μια σύγχυση στο τι συμβαίνει στο θέατρο. Θέλει το χρόνο του, πλέον, να κυκλοφορήσει ως είδηση, πως γίνεται στο τάδε θέατρο, μία καλή παράσταση. Παλαιότερα, τη δεύτερη μέρα, βλέποντας την αίθουσα μιας πλατείας θεάτρου ξέραμε αν θα έχει πέραση η παράσταση. Τώρα περνάει και ένας και δύο μήνες, για να αντιληφθούν ότι παίζεις»
Μία παραγωγή που υπογράψατε πριν δύο καλοκαίρια ήταν οι «Βάκχες» όπου πρωταγωνιστούσε ο Σάκης Ρουβάς. Χύθηκε πολύ μελάνι, για τη συγκεκριμένη ερμηνεία, ακόμη και πριν ένα μήνα....τελικά «με τη ψυχή μας» μπορούμε να προσπαθούμε να κάνουμε θέατρο; Ένας καλλιτέχνης ευρείας έννοιας μπορεί να κάνει θέατρο; Τελευταία ακούστηκε μέχρι και η «άδεια εξασκήσεως επαγγέλματος» πως θα έπρεπε να υπάρξει εκ νέου, έτσι ώστε να υπάρχουν όρια και στεγανά....
«Τα περί άδειας εξασκήσεως επαγγέλματος είναι παλιά και ξεπερασμένα. Εγώ έκανα τη παραγωγή των «Βακχών». Ο κάθε ένας που βρίσκεται πάνω στη σκηνή κρίνεται από το κοινό. Υποκριτής είναι ο ηθοποιός και είναι υπό κρίση. Κανείς δεν χρήζει κάποιον ηθοποιό. Το κοινό αποφασίζει. Ένας σκηνοθέτης καλεί έναν καλλιτέχνη να ερμηνεύσει και κρίνεται από κοινό και ειδήμονες. Το να θεωρούμε τσιφλίκι μας, τον επαγγελματικό μας χώρο Τέχνης είναι λάθος. Δεν προσφέρει τίποτα όλο αυτό! Ένας ζωγράφος δεν μπορεί να κάνει ένα σκηνικό; Ο Τσαρούχης δεν έκανε σκηνογραφία; Δεν είδα κανα σκηνογράφο, εκείνα τα χρόνια, να εξανίσταται....Μια φιλόλογος δεν μπορεί να κάνει μια μετάφραση; Μια δραματική σχολή, από μόνη της, αν την τελειώσεις, δε λέει τίποτα. Χρειάζεται τριβή και καθημερινή εξάσκηση! Καταλαβαίνω κάποιες επιφυλάξεις όταν έρχονται στο θέατρο, άνθρωποι από άλλους καλλιτεχνικούς κλάδους. Όταν όμως δεις το αποτέλεσμα, όπου ο Σάκης Ρουβάς ήταν εξαιρετικός στη περίπτωσή μας, δεν θεωρώ ότι κερδίζεις κάτι με το να είσαι καταγγελτικός. Αν ο Σάκης ήταν ένας κακός «Διόνυσος» τι θα έκαναν; Θα τον κομμάτιαζαν; Έπρεπε να επαινεθεί η διαθεσιμότητα του Σάκη Ρουβά να αναμετρηθεί με όλο αυτό τον ογκόλιθο του έργου», δήλωσε στο «outnow»
.