Γιάννης Μόρτζος: «Αν δεν είχα βρει αυτόν τον μικρό χώρο να παίζω θα είχα σταματήσει»
Τι είπε ο Γιάννης Μόρτζος για το Εθνικό Θέατρο και την υποκριτική.
Το Εθνικό Θέατρο προάγει τον πολιτισμό;
«Το Εθνικό Θέατρο το βλέπω ως μια υπόθεση του εκάστοτε διευθυντή-διαχειριστή του, που συνήθως ανεβάζει παραστάσεις από ημιμαθείς δημιουργούς -μεταξύ αυτών και πολλοί ξένοι-, οι οποίες είναι «πάρ' το αβγό και κούρευ' το». Εκτός από έναν, δύο, τρεις πραγματικά μεγάλους καλλιτέχνες-σκηνοθέτες, όλοι οι άλλοι είναι τυχάρπαστοι, τάχα κουλτουριάρηδες, που τους φέρνουν από χώρες της πρώην Σοβιετικής Ενωσης και της πάλαι ποτέ Ανατολικής Γερμανίας. Για μένα μετά τη Μελίνα Μερκούρη, που θεωρούσε «βαριά βιομηχανία» τον πολιτισμό μας, εκείνος καταβαραθρώθηκε στην Ελλάδα»
Τι θα συνιστούσες στη νυν υπουργό Πολιτισμού Λυδία Κονιόρδου, που έχει διακριθεί στην αρχαία τραγωδία;
«Να συνεχίσει την τραγωδία που παίζει...»
Ποιο είναι το κριτήριο για να πάρει κανείς θέση υπουργού, υφυπουργού, γενικά να πάρει θέση εξουσίας;
«Να είσαι όσο πιο ανάξιος και υποταγμένος γίνεται, για να μπορούν να σε διατάζουν. Θέλω να πω ότι στην Ελλάδα οι αξίες πάνε στην... μπάντα και γι' αυτό κάποιοι ξενιτεύονται. Δες τον Δημήτρη Νανόπουλο, αυτόν τον σπουδαίο επιστήμονα και ερευνητή της Φυσικής, που δεν ήθελαν να τον κάνουν ακαδημαϊκό»