Κωνσταντίνος Ρήγος: «Πολλοί μου είπαν ότι κάνω λάθος»
Τα τελευταία χρόνια ο Κωνσταντίνος Ρήγος έχει σχεδόν αποσυρθεί από τον χορό και σκηνοθετεί θεατρικά έργα, άλλου τύπου θεάματα, αλλά και μιούζικαλ. Ωστόσο, αποδέχθηκε τη θέση του διευθυντή μπαλέτου της Εθνικής Λυρικής Σκηνής και μιλάει για τα σχέδια και τις προθέσεις του.
Ο Κωνσταντίνος Ρήγος έχει μόλις πριν από μερικές ημέρες αναλάβει επισήμως τα καθήκοντα του διευθυντή μπαλέτου της ΕΛΣ αλλά μοιάζει απολύτως εγκλιματισμένος. Κινείται με άνεση, μιλά και αστειεύεται με όποιον του απευθύνει τον λόγο.
Γιατί δέχτηκε αυτή τη θέση; «Είναι σαφές ότι είχα κι άλλα πράγματα να κάνω» μου απαντά. «Αν σου πω όμως ότι οι λόγοι ήταν περισσότερο συναισθηματικοί παρά πρακτικοί πώς θα σου φανεί; Πρόκειται αναμφίβολα για μια πολύ τιμητική θέση. Οσο για εμένα, έχω βεβαίως διαγράψει μια μεγάλη διαδρομή στον χορό, αλλά τα τελευταία χρόνια έχω σχεδόν αποσυρθεί και ασχολούμαι με τη σκηνοθεσία. Στο θέατρο, σε άλλου τύπου θεάματα, σε μιούζικαλ. Επομένως η θέση αυτή επαναπροσδιορίζει και τη σχέση μου με τον ίδιο τον χορό» τόνισε στο Βήμα.
Στην απόφασή του να πει το «ναι» μέτρησε, όμως, και το γεγονός ότι τη θέση του καλλιτεχνικού διευθυντή της ΕΛΣ κατέχει αυτό το διάστημα ο Γιώργος Κουμεντάκης, με τον οποίο ήξερε ότι θα μπορέσει να συνεργαστεί χωρίς να διεκδικεί το αυτονόητο. «Υστερα, έχω εμπειρία από το μπαλέτο της Λυρικής. Επί διευθύνσεως Στέφανου Λαζαρίδη είχα χορογραφήσει δύο έργα και το αποτέλεσμα ήταν θετικό και για τις δύο πλευρές. Εχοντας όλα αυτά στο μυαλό μου και γνωρίζοντας ότι υπάρχουν κάποια προβλήματα, πέρα από το συνταξιοδοτικό, που είναι το προφανές, άλλου τύπου θέματα, ίσως δομικά, ίσως διάθεσης κ.λπ., σκέφτηκα ότι θα άξιζε τον κόπο να προσπαθήσω τουλάχιστον για δύο χρόνια, διάστημα όχι μεγάλο, να δω αν μπορεί να αλλάξει κάτι».
Όσο για τη σχέση του με τον κλασικό χορό, τόνισε: «Το να μην έχεις χορέψει κλασικό μπαλέτο δεν σημαίνει πως δεν το καταλαβαίνεις κιόλας» μου απαντά. Θυμίζει ότι μέσω της κλασικής εκπαίδευσης αποφοίτησε από την Κρατική Σχολή Ορχηστικής Τέχνης και μάλιστα με δάσκαλο τον Ρέι Μπάρα, ο οποίος ήταν και μεγάλος κλασικός χορευτής. «Το να μην μπορείς να κάνεις ο ίδιος κάτι δεν σημαίνει ότι δεν αναγνωρίζεις τις ιδιαιτερότητες, τα κλειδιά, το τι χρειάζεται κανείς για να κάνει καλό μπαλέτο. Ας μην ξεχνάμε όμως ότι και το κλασικό μπορεί να είναι εξαιρετικά μοντέρνο μέσα από την ερμηνεία, την υφή και τη μορφή μιας παράστασης».
Αλήθεια, στο διάστημα των λίγων αυτών ημερών που έχει αναλάβει επισήμως τα καθήκοντά του βρήκε τα πράγματα όπως τα περίμενε; «Δεν ήταν λίγοι όσοι μου είπαν ότι είναι λάθος αυτό που πάω να κάνω, να δεχτώ δηλαδή αυτή τη θέση ενώ είμαι μια χαρά με ό,τι άλλο ασχολούμαι» λέει και συνεχίζει: «Η αλήθεια είναι ότι τα περίμενα πιο σκληρά τα πράγματα. Στην πραγματικότητα είναι πολύ πιο ευαίσθητα και πιο φυσιολογικά. Το μπαλέτο της ΕΛΣ είναι ένας οργανισμός που, όπως και ο ανθρώπινος, έχει ανάγκη να τον προσέξεις και να ενδιαφερθείς». Λέει ότι έχει κατανοήσει τα προβλήματα και αυτό που προσλαμβάνει από το μπαλέτο είναι διάθεση συνεργασίας.