Βασίλης Χαραλαμπόπουλος: Μιλάει με λατρεία για το ρόλο του ως... Ερωτευμένος Σαίξπηρ
Το έργο «Ερωτευμένος Σαίξπηρ» (που βασίζεται στην ομώνυμη, οσκαρική ταινία με πρωταγωνιστές τον Τζόζεφ Φάινς και την Γκουίνεθ Πάλτροου) μεταφέρεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα, σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα, στο «Θέατρον» του «Ελληνικού Κόσμου» και δίνει την ευκαιρία στον Βασίλη Χαραλαμπόπουλο να νιώσει τη μαγεία για μία ακόμα φορά, να περιπλανηθεί σε ένα παραμυθένιο χθες και να μοιραστεί τη σκηνή με τη φρέσκια, ταλαντούχα, πολυσυζητημένη Έλλη Τρίγγου, αλλά και με μια ομάδα νεαρών ηθοποιών το μέλλον του θεάτρου.
Πόσο σας επηρεάζει η αύρα μιας τόσο επιτυχημένης ταινίας όταν την παρουσιάζετε στη σκηνή;
Εχουμε όλοι την ίδια ωραία αίσθηση που είχαμε όταν παρακολουθήσαμε την ταινία. Είναι μυθοπλασία, που, όμως, βασίζεται σε πραγματικούς χαρακτήρες, και η ιστορία αυτή μας λέει ότι, ναι, θα μπορούσε έτσι να είχε εμπνευστεί ο Σαίξπηρ τον «Ρωμαίο και την Ιουλιέτα» του, μέσα από έναν δικό του έρωτα. Ωραιοποιεί λίγο τα πράγματα και νιώθουμε όμορφα γι’ αυτό, γιατί είμαστε άνθρωποι του παραμυθιού. Και το πιο ιδιαίτερο για εμάς είναι ότι βλέπουμε και τη ζωή των καλλιτεχνών του τότε. Να σας πω ότι δεν έχουν αλλάξει και πολύ τα πράγματα παρόμοιες οι αγωνίες και οι χαρές.
Πώς φαντάζεστε τον Σαίξπηρ;
Διάβασα πολλά για εκείνον και χρειάστηκε να τον απομυθοποιήσω, για να μπορέσω να τον υποδυθώ. Είναι ένας μύθος, αλλά στην πραγματικότητα είχε τις αγωνίες του, τις κραιπάλες του, δεν ήταν κανένας διανοούμενος που έγραφε από το ανάκτορό του. Ηταν απλός άνθρωπος, με ιδιαίτερη χάρη, τέτοια που να μπορεί για πρώτη φορά να φέρει, μέσα από τα έργα του, την ουσία του θεάτρου στο φως. Τους συγγραφείς τούς είχαν και λίγο σε δεύτερη μοίρα τότε.
Σήμερα οι δημιουργοί είναι πιο φωτισμένοι;
Ναι. Το κοινό έχει συνειδητοποιήσει ότι μια παράσταση είναι συνισταμένη πολλών δυνάμεων και έχει αρχίσει να αποκωδικοποιεί τα συστατικά της τα σκηνικά, τη σκηνοθεσία, το θέμα του έργου, μια συγκεκριμένη ερμηνεία... Καλό είναι, βέβαια, η αποκωδικοποίηση αυτή να μη συμβαίνει στη διάρκεια της παράστασης, γιατί εκείνη την ώρα κανένα στοιχείο της δεν πρέπει να υπερτερεί. Αν ο θεατής ξεχαστεί και ταξιδέψει την ώρα που παρακολουθεί, αυτό είναι ένα υπέροχο κομμάτι επιτυχίας για εμάς. Για μένα είναι σημαντικό να ξεχάσουν ότι βλέπουν τον Χαραλαμπόπουλο να παίζει, να βλέπουν μόνο τον ρόλο.
Πηγή: Realnews