Δημήτρης Λυμπερόπουλος: Τα μυστικά του Ωνάση που «πήρε» μαζί του
Λόγια και ιστορίες του Αριστοτέλη Ωνάση από τον βιογράφο του Δημήτρη Λυμπεροπούλο.
«Πρόσεξε, μικρό, αυτά που λέμε θα τα γράψεις μετά τον θάνατό μου. Μην δεις τίποτα δημοσιευμένο με ανοιχτά τα μάτια μου, θα έχουμε άσχημα ξεμπερδέματα. Ο Ωνάσης δήλωσε: "Τα μεγάλα μυστικά βγαίνουν μετά θάνατον.» Και με τον Αρίστο είχαμε υπογράψει χαρτί για κάποια πράγματα που μου είχε εκμυστηρευτεί και θα τα έβγαζα στη δημοσιότητα μετά τον θάνατό του.
Τώρα σου εξομολογούμαι και εγώ αυτό: Ήρθαν και με βρήκαν οι ιθύνοντες μεγάλης εκδοτικής εταιρείας Γερμανικών συμφερόντων πριν από περίπου ένα μήνα για να τους πω τα μυστικά της Ονάσης, μυστικά που μου είχε εκμυστηρευτεί για να βγουν μετά την θάνατό του. Η επιταγή είχε πάνω από πολλά μηδενικά ... ».
Λόγια συγκλονιστικά, βγαλμένα από τα χείλια του Δημήτρη Λυμπεροπούλου, ο οποίος έφυγε από την ζωή πλήρης ημερών, παίρνοντας μαζί του τα μεγάλα μυστικά της οικογένειας Ωνάση, με την οποία διατηρούσε στενές σχέσεις φιλίας για ολόκληρες δεκαετίες.
Μεταξύ αυτών των μυστικών ήταν ότι ο Αριστοτέλης γνώριζε ποιοι κρύβονταν πίσω από τον θάνατο του γιου του Αλέξανδρου.
Έχοντας στο ενεργητικό του διεθνή αποκλειστικά ρεπορτάζ, 10 βιβλία και ενεργή δράση στο μέσα κοινωνικής δικτύωσης τα τελευταία χρόνια, ο βετεράνος της δημοσιογραφίας και συγγραφέας άφησε την τελευταία του πνοή σε ηλικία 96 ετών στο δωμάτιο 501 του θεραπευτικού Κέντρου Αποκατάστασης της λεωφόρου Συγγρού, όπου νοσηλευόταν έπειτα από κάταγμα στο ισχίο του.
Λίγους μήνες πριν, λόγω της παρουσίας μου στην εκπομπή «Αλήθειες με τη Ζήνα» στο Star και τη συνέντευξη της Γεωργίας Βασιλειάδου, την οποία ο ίδιος μου είχε δώσει για να την προβάλω, με πήρε τηλέφωνο. «Το είδε όλη η Ελλάδα, ρε συ, το θέμα με τη συνέντευξη της Βασιλειάδου. Καλά έκανα και σου έδωσα εκείνες ης κασέτες. Άμα τις είχα εγώ, θα είχαν χαθεί. Έλα να σου δώσω κι άλλες» μου είπε, προτρέποντάς με. Ωστόσο, το κάταγμα που έπαθε στο ισχίο του δεν μας επέτρεψε να βρεθούμε στο σπίτι του.
Τρεις εβδομάδες πριν από τον θάνατό του συναντηθήκαμε δύο φορές στο δωμάτιο του θεραπευτηρίου όπου νοσηλευόταν και σε μια εξομολογητική κουβέντα -και με την υπόσχεση πως θα δημοσιοποιήσω ό,τι μου πει μετά τον θάνατό του- μου αποκάλυψε τις μεγάλες αλήθειες του Αριστοτέλη Ωνάση, της Μαρίας Κάλλας, της Τζάκι Κένεντι, της Γεωργίας Βασιλειάδου, του Γιώργου Παπασιδέρη και πολλών άλλων, έχοντας πάντα κατά νου ότι θα έφευγε από τη ζωή. «Μου λένε ότι θα γίνω καλά, ότι θα περπατήσω και τους απαντάω: "Ρε, πάτε καλά; Πόσο να πάω ακόμα; Πήγα ενενήντα πέντε!"» ανέφερε βουρκωμένος. Ήθελε να πει πολλά.
Άλλοτε κόμπιαζε από φόβο μήπως δημοσιευτούν πριν πεθάνει κα άλλοτε μου πετούσε μισόλογα. «Σε ξορκίζω. Δεν θα πεις τίποτα όσο ζω. Είσαι ο μόνος δημοσιογράφος που έχει μπει στο σπίτι μου εδώ και τριάντα πέντε χρόνια» επανέλαβε και του έδωσα ξανά την υπόσχεσή μου. Του ζήτησα, μάλιστα, και να βιντεοσκοπήσουμε όσα μου έλεγε. «Όχι σήμερα. Να με φτιάξει λίγο η κοπέλα που έχω στο σπίτι και έρχεται εδώ, και θα τα γράψεις σε βίντεο για να τα παρουσιάσεις μετά τον θάνατό μου» ήταν η απάντησή του.
Διάσπαρτα στοιχεία
Τις δύο ώρες που έμεινα στο δωμάτιό του την πρώτη φορά ο Δημήτρης Λιμπερόπουλος μου ανέφερε διάσπαρτα στοιχεία από τη ζωή του, αλλά κυρίως από τον Ωνάση: «Από το πείσμα μου σε αυτόν έγινα ό,τι έγινα, θα σου πω μια τελευταία εξέλιξη στο θέμα του Αριστοτέλη. Τον περασμένο Μάιο με πήρε κάποιος πολύ γνωστός Έλληνας με σκοπό να με συναντήσει. Του είπα, λοιπόν, ότι εγώ δεν βγαίνω από το σπίτι μου και, αν ήθελε, να έρθει στο δικό μου. Πράγματι, κλείσαμε ραντεβού και έρχονται στο σπίτι μου δύο άντρες και μία γυναίκα. Ο ένας είναι πολύ γνωστό πρόσωπο μεγάλης εφοπλιστικής οικογένειας.
Μου έφεραν ακριβό σμυρναίικο γλυκό και το πιο ακριβό κρασί της αγοράς... "Κύριε Λυμπερόπουλε, από εσάς θέλουμε μόνο ένα πράγμα: να μας πείτε αυτά που σας είχε εκμυστηρευτεί ο Ωνάσης και δεν τα βγάλατε ποτέ στη δημοσιότητα, καθώς και αν επιθυμείτε όλο το αρχείο σας να περιέλθει στο ίδρυμα (σ.σ.: παραλείπει να αναφέρει το όνομα), όπου ειδική αίθουσα θα φέρει το όνομά σας". Τους κοίταξα αποσβολωμένος. Δεν ήξερα αν μου κάνουν πλάκα. "Εμείς θα σας υπογράψουμε συμβόλαιο για όλα και μια επιταγή με... πολλά μηδενικά"». Τη στιγμή εκείνη σταμάτησε τη συζήτησή μας κι έστρεψε το βλέμμα του προς την άλλη μεριά. «Εγώ, μικρέ, ξέρεις πόσα διαμερίσματα είχα στην Αθήνα; Εφτά. Τώρα έχω μόνο αυτό που κάθομαι. Πόσο ακόμα όμως;» Επιμένω και τον ρωτάω αν υπέγραψε. «Φυσικά και υπέγραψα. Ο μ·@@@ς θα είχα πολλά λεφτά, αλλά τα έφαγα. Και πού να φανταστώ, όμως, ότι θα έφτανα μέχρι τα 95 χρόνο μου; Όταν είσαι νέος, πιστεύεις ότι μπορεί και να πεθάνεις αύριο και θέλεις να γλεντήσεις μέχρι τέλους τα πάντα» σημείωσε με νόημα.
Ωστόσο, μέσα από την πολύωρη κουβέντα που είχαμε του ζήτησα να μου αποκαλύψει ποια μυστικά ήθελε η εταιρία γερμανικών συμφερόντων. «Αυτά τα μυστικά που ο Ωνάσης μου είχε πει και δεν είχα το θάρρος να τα γράψω γιατί φοβόμουν. Αυτά ήθελαν και γι' αυτά υπέγραψα συμβόλαιο ότι θα βγουν μετά τον θάνατό μου. Μιλάμε για πολλά χρήματα.
Όμως, με πρόλαβε το ισχίο... Ήρθαν οι άνθρωποι και με είδαν κι εδώ στο νοσοκομείο. Ενδιαφέρθηκαν πολύ» τόνισε. Κάποια στιγμή, λοιπόν, ο σπουδαίος δημοσιογράφος έριξε τη... βόμβα του, αποκαλύπτοντάς μου ότι ο Αριστοτέλης Ωνάσης γνώριζε από την πρώτη στιγμή τους δολοφόνους του γιου του, όμως φοβόταν πως αν αποκάλυπτε την αλήθεια, θα είχε την ίδια τύχη και η κόρη του Χριστίνα. «Ήξερε τα πάντα και ξέρω τα πάντα... Όλα αυτά θέλουν να γράψω. Το κατάλαβες, νεαρέ;» μου είπε, κοιτάζοντάς με με πολύ ζωηρό βλέμμα, που σχεδόν με... πάγωσε. Τότε, όμως, άλλαξε θέμα συζήτησης, πηγαίνοντάς με στη συνέντευξη της Γεωργίας Βασιλειάδου, θέλοντας έτσι να μου αποσπάσει την προσοχή.
Για τον Δημήτρη Λυμπερόπουλο η Μαρία Κόλλας ήταν η απόλυτη ντίβα και πολύ καλή φίλη του. Σε κάθε κουβέντα του μιλούσε για το ήθος της, αλλά και την ελληνικότητα του χαρακτήρα της. Στη δεύτερη κατ’ ιδίαν συνάντηση που είχαμε στο δωμάτιο του νοσοκομείου μιλήσαμε για την Κάλλας και την Τζάκι, έπειτα από δική του προτροπή, μια και στο μυαλό του στριφογύριζε όλη εκείνη η χρυσή εποχή που έζησε κοντά στους μύθους.
«Μεγάλο σφάλμα έκανε ο Αρίστος με τη Μαρία. Όταν χώρισαν, εμένα φώναξε να μου το πει. Και όταν τα έφτιαξε με την άλλη (σ.α: Τζάκι Κένεντι), τότε είπα: "Ωχ, θα 'χουμε φουρτούνες"». Στις δύο γεμάτες βιντεοσκοπημένες κασέτες που μου έχει εμπιστευτεί, με συνεντεύξεις του από μεγάλες προσωπικότητες της Ελλάδας και του εξωτερικού, ξεχώριζα πάντα εκείνη με τον πατέρα της Μαρίας ας Κάλλας, Γιώργο Καλογερόπουλο, κα με τον πρώτο σύζυγό της Μπατίστα Μενεγκίνι, που έγιναν στα μέσα της δεκαετίας του ‘70. Τον ιντρίγκαρα, λοιπόν, όταν τον ρώτησα για το φημολογούμενο θέμα του... νεογνού της Μαρίας Κάλλας από τον Ωνάση. «Μ@@ιες. Σε παρακαλώ, μη μου το αναφέρεις ποτέ ξανά. Δεν υπάρχει τέτοια περίπτωση, θα το γνώριζα. Έχω κάνει συνεντεύξεις και με τη Μαρία και με την αδερφή της, την Τζάκι Καλογεροπούλου, και με τον πατέρα της, τον Γιώργο Καλογερόπουλο, και με τον Μενεγκίνι. Δεν υπήρχε ποτέ τέτοιο θέμα. Η Μαρία είχε κάποιο γυναικολογικό θέμα και σταματάω εδώ» αποκρίθηκε ορθά κοφτά.
Τι είχε συμβεί που έκανε έξαλλο τον δημοσιογράφο, ο οποίος τα προηγούμενα χρόνια είχε μιλήσει σε όλα τα διεθνή ΜΜΕ για το θέμα αυτό; Στο ντοκιμαντέρ «Απόλυτη Κάλλας» του Γάλλου σκηνοθέτη Φιλίπ Κολί, βασισμένο σε ιστορικά αρχεία, αποκαλυπτόταν μια μυστική πτυχή της ζωής της μεγάλης ντίβας: ότι η Μαρία Κάλλος το 1960 γέννησε ένα βρέφος νεκρό, που φέρεται να ήταν καρπός του ερωτά της με τον Αριστοτέλη Ωνάση.
Ο διάσημος σκηνοθέτης ισχυριζόταν ότι επαλήθευσε το ατυχές αυτό γεγονός με πιστοποιητικό γέννησης, στο οποίο το νεκρό νεογνό αναφερόταν με το όνομα Όμηρος, αλλά με επίθετο «μη αναγνώσιμο». «Δεν ισχύει. Είναι παραμύθια αυτά των ξένων...» επανέλαβε στη διάρκεια της κουβέντας μας ο Λυμπερόπουλος.
Πριν από μερικά χρόνια ο μεγάλος δημοσιογράφος ήρθε ξανά στο επίκεντρο της δημοσιότητας, όταν ανέτρεψε τη θεωρία των γυμνών φωτογραφιών της Τζάκι Κένεντι από τους παπαράτσι στον Σκορπιό. «Όταν ηΤζάκι έκανε τα στραβά μάτια και την απαθανάτισαν παπαράτσι ολόγυμνη στον Σκορπιό, έγινε έξω φρενών ο Ωνάσης, αποκαλώντας την "τρελοαμερικάνα".
Τότε εκείνη, ως παλιά φωτορεπόρτερ, τον φωτογράφισε ολοτσίτσιδο και διοχέτευσε τη φωτογραφία του σε περιοδικό» αποκάλυψε στην «Espresso» ο Δημήτρης Λυμπερόπουλος. Θυμήθηκε, επίσης, τον Ωνάση να του σχολιάζει τις γυμνές φωτογραφίες της γυναίκας του: «Η Τζάκι δεν αντέχει την ανυπαρξία, ζει τη δημοσιότητα, έστω και όπως τη γέννησε η μάνα της» είχε πει ο μεγιστάνας. Σύμφωνα με όσα τόνιζε πάντα ο Δημήτρης Λυμπερόπουλος, «η Τζάκι αυτάρεσκα άφηνε τον παπαράτσι να τη φωτογραφίσει με τηλεφακό γυμνή και η ίδια φωτογράφισε τον Ωνάση τσιτσίδι». Ωστόσο, ο Δημήτρης Λυμπερόπουλος είχε εκμυστηρευτεί στον γράφοντα ότι ο Ωνάσης δεν είχε μόνο αυτές τις γυναίκες που έβγαιναν στη δημοσιότητα, αλλά και άλλες που τον ακολουθούσαν πιστά σε κάθε βήμα του και οι φωτογράφοι δεν τις είχαν «τσακώσει» ποτέ με τον φακό τους. Όμως, όπως ο ίδιος ο δημοσιογράφος έλεγε στις κατ’ ιδίαν συζητήσεις με φίλους του, μόνο δύο τον αγάπησαν πραγματικά: η Τίνα Λιβανού και η Μαρία Κόλλας.