Μανούσος Μανουσάκης: «Η σχέση με τους ηθοποιούς είναι μαγική»
Ο Μανούσος Μανουσάκης είναι ο δημιουργός των μεγάλων τηλεοπτικών σίριαλ με τα απίστευτα ρεκόρ τηλεθέασης.
Ο Μανούσος Μανουσάκης σε πρόσφατη συνέντευξή του εξιστορεί τον τρόπο με τον οποίο ανακάλυψε τον Απόστολο Γκλέτσο και την Άννα-Μαρία Παπαχαραλάμπους, ενώ αναφέρθηκε και στην κατάσταση που επικρατεί λόγω του covid-19.
Λένε πως τα γυρίσματα γίνονται στο πόδι.
«Πλάνη και παραπληροφόρηση. Απαιτήθηκαν δέκα ημέρες σκληρών γυρισμάτων για κάθε επεισόδιο για το “Κόκκινο Ποτάμι”. Κάθε επεισόδιο όλων των σειρών που σκηνοθέτησα απαιτούσε γυρίσματα τουλάχιστον επτά ημερών. Και μάλιστα σε φυσικούς χώρους με μία κάμερα. Δεν έχω δουλέψει ποτέ σε στούντιο».
- Θα ήθελα από μια γωνιά να σε βλέπω την ώρα που καθοδηγείς τους ηθοποιούς.
«Η σχέση μου με τους ηθοποιούς είναι μαγική. Για το casting όταν μπαίνει ένας ηθοποιός, συνήθως νέα παιδιά που δεν έχουν κάνει τίποτα, ξέρω, καταλαβαίνω από το πρώτο βλέμμα πως αυτός ο τύπος είναι ο καλύτερος για τον τάδε ρόλο».
- Μα πώς συμβαίνει αυτό; Λόγω πείρας;
«Λόγω αύρας και λόγω ηλεκτρισμού. Αυτός ο ρόλος είναι γι’ αυτόν».
- Ένα παράδειγμα.
«Πολλά. Ας πούμε τότε που σχεδιάζαμε τους “Ψίθυρους καρδιάς”. Έναν χρόνο πριν από τα γυρίσματα. Τότε είχε έρθει η Άννα-Μαρία Παπαχαραλάμπους. Είχε έρθει για άλλο θέμα. Οταν την είδα της είπα: “Του χρόνου μην κάνεις τίποτα”. Έτσι κι έγινε. Είναι μαγικό. Μέχρι τότε δεν είχε κάνει τίποτε άλλο. Και σχεδόν πάντα οι πρωταγωνιστές μου είναι πρωτοεμφανιζόμενοι».
- Ποιους έχεις ανακαλύψει;
«Ας πούμε τον Απόστολο Γκλέτσο».
- Πώς;
«Ήταν η πρώτη χρονιά που ο ΑΝΤ1 έκανε σίριαλ με τίτλο “Φάκελος Αμαζών”. Σε αυτή τη σειρά έπαιζαν ο Γρηγόρης Βαλτινός, ο Βύρων Πάλλης, η Νάντια Μουρούζη και άλλοι. Ο ρόλος που έψαχνα ήταν κάποιου σοφέρ που ήταν βουβός. Απλώς άνοιγε και έκλεινε πόρτες. Δεν ήταν ρόλος, παρουσία ήταν. Μ’ άρεσε ο Απόστολος. Λέω στον σεναριογράφο: “Σε παρακαλώ, γράψε μια σκηνή να δούμε αν τα λέει”. Και τα είπε. Και εξελίχθηκε. Τόσο πολύ που στη συνέχεια βασίσαμε την ιστορία πάνω του».
- Ποιοι άλλοι;
«Σου είπα, η Άννα-Μαρία Παπαχαραλάμπους, η Λίνα Σακκά, η Θεοφανία Παπαθωμά, πολλοί, πολλοί, ενδεχομένως το 50% έχει βγει από εμάς».
- Ποιους «εμάς»;
«Από την εταιρεία μας, την Τηλεκίνηση».
- Ποια η πρώτιστη αρετή στην τηλεόραση;
«Να εκμεταλλευτείς σωστά τον χρόνο που σου δίνουν. Και κυρίως να ερωτευτείς το θέμα σου. Η Μαρία, η γυναίκα μου, συνηθίζει να λέει: “Όποιος πετυχαίνει στην τηλεόραση πετυχαίνει παντού”. Είναι πολύ σκληρό μέσο. Για το “Κόκκινο Ποτάμι” χρειάστηκαν γυρίσματα 13 μηνών σε καθημερινή βάση. Χωρίς διακοπή. Χωρίς ανάσα. Μόνο ο COVID-19 μάς σταμάτησε».
- Μια και το ’φερε η κουβέντα, ποια η γνώμη σου για τις επιδόσεις της μικρής και καταχρεωμένης Ελλάδας;
«Είναι προφανές ότι η κυβέρνηση του Κυριάκου το χειρίστηκε καλά. Πολύ καλά. Τα νούμερα το λένε, όχι μόνο εγώ. Τώρα μένει να αποδειχθεί πως κι εμείς θα το χειριστούμε σωστά. Ο κορονοϊός μάς βάζει μπροστά σε φοβερές, ατομικές ευθύνες. Τι άλλο να γίνει; Να μπει καραντίνα για πάντα; Αν εμείς πειθαρχήσουμε, θα εξαφανιστεί. Μέχρι τώρα, συγκριτικά με τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες, είμαστε σε πολύ καλή θέση. Από εδώ και εμπρός είναι στο χέρι μας. Δεν είναι μόνο τα διατάγματα και οι απαγορεύσεις. Πρέπει να διαχειριστούμε σωστά την καθημερινότητά μας. Δεν μπορεί να έχουμε και την πίτα ολόκληρη και τον σκύλο χορτάτο. Και την οικονομία και το lockdown. Αλλιώτικα θα πεθάνουμε», είπε στο Θέμα.