Μαρίνα Καλογήρου: Η νέα ζωή της – Γιατί εγκατέλειψε την Αθήνα (Photos)
Η ηθοποιός Μαρίνα Καλογήρου το τόλμησε καθώς το χαμόγελο του παιδιού της και το όραμα ενός πρωτοποριακού σχολείου στάθηκαν επαρκή δεδομένα για μία νέα ζωή.
Γυρνώντας πίσω στα σχολικά μας χρόνια ποιες οι αναμνήσεις που κρατάμε στο μυαλό και την καρδιά μας;
Γέλια, παιχνίδι αλλά και πολύ άγχος, διάβασμα συμπληρώνουν το κάδρο των σχολικών μας ετών. Το σχολείο Big Bang έρχεται να ανατρέψει την καθιερωμένη διδασκαλία στην τάξη και να εκπαιδεύσει τα παιδιά μέσα από πρωτογενείς εμπειρίες και καινοτόμο διδασκαλία κυριολεκτικά έξω στη φύση ασχέτως εποχής και καιρικών συνθηκών.
Η Μαρίνα Καλογήρου μίλησε για τη νέα της ζωή στο «Καρφί».
Πώς ξεκίνησε η επαφή σας με αυτό το ιδιαίτερο όραμα;
Μετακόμισα από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη για να πάει ο γιός μου στο δημοτικό του Big Bang. Και έτσι γνώρισα αυτούς τους υπέροχους ανθρώπους, τον Άγγελο Πατσιά και τη Βέτα Γεωργιάδου. Άνθρωποι βουτηγμένοι στο όνειρο, με βαθύ ήθος και πίστη, χαρούμενοι πολεμιστές! Άνθρωποι που ξέρουν να κάνουν τα όνειρα πραγματικότητα, παιδιών και μεγάλων, με μεγάλο χαμόγελο και ανοιχτή καρδιά. Μπήκα στην ομάδα της συνέχειας του ονείρου γιατί απλώς δε μπορούσα να κάνω αλλιώς!
Ποιες οι διαφορές που εντοπίζετε εσείς ενθυμούμενη τα δικά σας σχολικά χρόνια;
Η πρώτη βασική διαφορά είναι ότι η εκπαίδευση αυτή είναι συνδεδεμένη με τη φύση. Τα παιδιά είναι συνεχώς σε επαφή με τη γη, τα δέντρα, τον ουρανό. Αναπνέουν. Η δεύτερη είναι η “Παιδεία του Βάθους”. Η φιλοσοφία στην οποία στηρίζεται μεγάλο μέρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας που έχει στόχο τη συνειδητότητα και την αυτογνωσία. Το να γνωρίσουν τα παιδιά τον εαυτό τους πρώτα απ’ όλα, να δημιουργήσουν υγιείς σχέσεις και να αναπτύξουν στο έπακρο τις δυνατότητές τους. Η τρίτη είναι η διασκέδαση. Τα παιδιά μαθαίνουν μέσα από έξυπνους και διασκεδαστικούς τρόπους!
Θεωρήσατε ότι είναι ρίσκο να αφήσετε τη ζωή στην πόλη και τις επαγγελματικές σας υποχρεώσεις; Ποιες οι προκλήσεις που κληθήκατε να αντιμετωπίσετε μετακομίζοντας;
Δεν πρόλαβα να σκεφτώ τίποτα λογικά. Απλώς το έκανα! Το πρώτο διάστημα βίωνα φόβο γιατί προφανώς ήταν κάπως τρομακτικό για το σύστημά μου αυτό που έκανα! Όμως φαίνεται πως το ένστικτό μου έπραξε σωστά, γιατί τώρα βιώνω μεγάλη ευτυχία και γαλήνη. Είμαι εδώ που πρέπει να είμαι.
Ποια τα οφέλη που έχει αποκομίσει το παιδί σας από τη συγκεκριμένη μέθοδο διδασκαλίας;
Πρώτα απ’όλα τη χαρά. Είναι συνεχώς χαρούμενος! Έπειτα το μυαλό του είναι… σαν να έχει ανοίξει! Μπαίνει σε δημιουργικούς “φιλοσοφικούς” οίστρους, σαν ο νους να διευρύνει τα όριά του, γιατί προφανώς δεν περιορίζεται. Νιώθει ελεύθερος και ασφαλής. Και επειδή είναι και από τα μεγαλύτερα σε ηλικία παιδιά, αισθάνεται και συνειδητά ευγνωμοσύνη γι’ αυτό.
Ποια η στιγμή που και εσείς θαυμάσατε το έργο του σχολείου αυτού μέσα από μία σχολική ώρα διδασκαλίας;
Είναι πάρα πολλές οι στιγμές! Θα περιγράψω δύο: Η πρώτη είναι ένα πρωινό που έμεινα να ακούσω την προσευχή. Τα παιδιά και οι δάσκαλοι στην αρχή έκαναν ένα παιχνίδι – τραγούδι που ενεργοποιεί πολύ έξυπνα και διασκεδαστικά ολόκληρο το σώμα και το μυαλό. Τους ξυπνάει απόλυτα! Μετά είπαν όλοι μαζί το “ Πάτερ Ημών” και έπειτα συνέχισαν με μια προσευχή με πολύ απλά λόγια, γεμάτη αγάπη και καλοσύνη για όλα τα παιδιά του κόσμου και τη φύση. Στο τέλος κάθισαν όλοι κάτω, έκαναν μερικές αναπνοές σιωπηλοί και ο Άγγελος Πατσιάς ο διευθυντής του σχολείου, τους μίλησε με έναν υπέροχο τρόπο για το τι συμβαίνει στο μυαλό και στο σώμα όταν κάποιος χρησιμοποιεί μια άσχημη λέξη προς κάποιον άλλον.
Πέρυσι τον Φεβρουάριο, η Πέμπτη δημοτικού κατασκεύασε βάρκες χρησιμοποιώντας τη φυσική και τα μαθηματικά, οδήγησαν με τα ποδήλατά τους 10 χιλιόμετρα μέσα από τα χωράφια, τις έριξαν στη θάλασσα, έπαιξαν ναυμαχία και γύρισαν στο σχολείο πάλι με τα ποδήλατά τους. Τι άλλο να θέλει ένα παιδί 11 χρονών; Παρεμπιπτόντως, μέχρι τον Απρίλιο είχαν τελειώσει όλη την ύλη μαθημάτων της χρονιάς που ορίζεται από το Υπουργείο Παιδείας. Είναι σαν, με όλα αυτά, το μυαλό τους να λειτουργεί πιο γρήγορα.