Καίτη Φίνου: «Σήμερα, στον χώρο μας υπάρχουν ταλέντα, αλλά και ψώνια»
Η Καίτη Φίνου σε πρόσφατη συνέντευξη που παραχώρησε μίλησε για τον χώρο του θεάτρου και γενικότερα για τους ηθοποιούς.
Ξεχωρίζετε κάποιον νέο ηθοποιό, όπου το ταλέντο του να πλησιάζει τους κλασικούς που έγραψαν ιστορία;
Ξεχωρίζω τον Θανάση Αλευρά, χωρίς όμως να θέλω να αδικήσω κανέναν. Τον θεωρώ τεράστιο ταλέντο! Οι εποχές, όμως, έχουν αλλάξει. Όπως δεν πρόκειται να ξαναδούμε τις αξεπέραστες ταινίες του ελληνικού κινηματογράφου, έτσι δεν θα επαναληφθεί Ντίνος Ηλιόπουλος! Υπάρχουν πολλοί νέοι ηθοποιοί, μα δεν ξέρω εάν θα καταφέρουν να γίνουν σταρ. Ούτε στο εξωτερικό γίνονται σταρ. Συμμετάσχουν σε σειρές, βραβεύονται και στο εξωτερικό, αλλά δεν προχωράνε. Οι τελευταίοι σταρ βγήκαν τη δεκαετία του '90. Είδα πολλούς που, ως ηθοποιοί, δεν μου ταιριάζουν. Η αίσθηση του χιούμορ έχει αλλάξει.
Υπήρχε αξιοκρατία εκείνη την εποχή;
Αξιοκρατία είναι να σέβεσαι τον παλαιότερο ηθοποιό. Τα πρώτα χρόνια, δεν μπήκε το όνομα μου δίπλα στου Ψάλτη. Μόνη μου απογυμνωνόμουν στο κοινό. Το κοινό ήταν αυτό που με ανέβασε. Ο θεατρόκοσμος τότε, σε ανέβαζε σιγά σιγά. Δεν σε έκανε στην συνείδηση του ηθοποιό, επειδή ήσουν πρωταγωνιστής. Δεν μπορούσα να σκεφτώ το όνομα μου να προηγείται του Νίκου Ρίζου.
Ποια η διαφορά με τα σημερινά δεδομένα;
Σήμερα υπάρχουν ταλέντα, αλλά και ψώνια. Υπάρχουν και ταλέντα που παραμένουν στην αφάνεια, γιατί δεν τα έχουμε ανακαλύψει. Είναι και οι ηθοποιοί που - ενώ είναι πασίγνωστοι -παραμένουν αθόρυβοι. Δεν κάνουν τα αδύνατα δυνατά για να μπει το όνομα τους στο περιοδικό. Περνώντας τα χρόνια, η κωμωδία άλλαξε μορφή. Σε άλλους άρεσε, σε άλλους όχι. Υπήρχαν άλλοι που τα παράτησαν. Σε κουράζει όταν δεν βρίσκει αυτό που θέλεις. Στο θέατρο, ας πούμε, μου άρεσε η επιθεώρηση. Είχα συνεργαστεί με όλους τους συγγραφείς. Αρχές του 2000 πήγα να παίξω, επάνω σε κείμενα άλλων συγγραφέων. Δεν μπορούσα ούτε να τα διαβάσω. Όσοι αποχώρησαν, για τους ίδιους λόγους νομίζω το έκαναν. Αν και η ιστορία του καθενός είναι διαφορετική, θεωρώ, όμως, ότι πάνω-κάτω αυτοί ήταν οι λόγοι που τα παράτησαν. Η Αλιμπέρτη έμεινε στην Πάρο. Ο Μιχαλόπουλος εξίσου τα παράτησε και εγκαταστάθηκε στο χωριό. Καλά έκαναν! Και εγώ αυτό θα έκανα, εάν είχα τη δυνατότητα. Πρέπει να ξέρεις πότε να σταματήσεις.
Ποιο είναι κατά τη γνώμη σας, το συστατικό της επιτυχίας, για έναν ανερχόμενο ηθοποιό;
Η τύχη! Δευτερευόντως, να μην είσαι τεμπέλης και να δουλεύει. Είναι σημαντικό να υπάρχει ταλέντο. Εάν είσαι ατάλαντος και δουλεύεις πολύ, μπορείς να μείνεις στο θέατρο. Δεν εννοώ να μην μπορείς να μιλήσεις, αλλά να μην τα λες, όπως κάποιος που λέμε ότι έχει ταλέντο. Χρειάζεται αφοσίωση και τύχη. Από εκεί και πέρα, το θέμα είναι πως ο καθένας θα εκμεταλλευτεί την τύχη του.
Τον τελευταίο καιρό έχουν δει το φως της δημοσιότητας καταγγελίες για σωματική, λεκτική και σεξουαλική βία στον χώρο της υποκριτικής. Υπήρχαν παρόμοια φαινόμενα τα παλαιότερα χρόνια;
Παλαιότερα μόνο αυτά υπήρχαν και τα έχω βιώσει. Δεν εννοώ τη σεξουαλική, αλλά τη λεκτική βία. Τις προσβολές!
Πηγή: Λοιπόν