Στράτος Τζώρτζογλου: «Σε δύσκολες κορυφώσεις της ύπαρξής μου πήγαινα στο Άγιον Όρος για 2-3 μήνες»
Σε μία συνέντευξη εξομολόγηση, ο Στράτος Τζώρτζογλου μιλάει για τα προβλήματα που δημιούργησε η πανδημία αλλά και για τον τρόπο που ο ίδιος αντιμετώπισε δύσκολες καταστάσεις της ζωής του.
Ο αγαπημένος ηθοποιός και πρώην παίκτης της Φάρμας, μίλησε για όλα όσα τον ενόχλησαν την περίοδο της πανδημίας αλλά και τις επιπτώσεις που ο κορονοϊός είχε στον καλλιτεχνικό κόσμο.
Διαβάστε τι είπε ο Στράτος Τζώρτζογλου σε πρόσφατη συνέντευξή του...
Τι σε ενόχλησε την περίοδο της πανδημίας, πώς αντιμετώπισες τις καταστάσεις;
Η αλήθεια κρύβεται πάντα στην αγάπη. Παρότι είναι χιλιοειπωμένη λέξη, είναι μια καλή στιγμή να ενωθούμε για να μπορέσουμε να καταλάβουμε ό,τι δεν αντιλήφθηκαν οι προηγούμενες γενιές. Κινούμαι σε διάφορα επίπεδα ύπαρξης. Εγώ έχω μάθει να είμαι μόνος χωρίς να νιώθω μοναξιά και να είμαι γεμάτος δημιουργική, υγιή μοναχικότητα. Δεν με ενόχλησε τόσο που επλήγην οικονομικά, όπως όλοι στην Ελλάδα, αλλά περισσότερο για ανθρώπους που αγαπάω διότι δεν είχαν την ίδια πνευματική αντιμετώπιση που προσπάθησα να έχω εγώ. Ανώτεροι πνευματικά από μένα, όπως κάποιοι καλόγεροι του Αγίου Όρους, που τους θεωρώ πνευματικούς μου πατέρες, με καθοδηγούν μέσα από κάποιο αξιακό σύστημα που εδώ και πάρα πολλά χρόνια έχω ξεκινήσει να το ασπάζομαι και να δουλεύω πάνω σε αυτό. Δεν βρήκα ξαφνικά έναν ιερέα και άρχισα να πιστεύω στον Χριστό. Σε δύσκολες κορυφώσεις της ύπαρξής μου πήγαινα στο Άγιον Όρος για 2-3 μήνες. Ακόμα και αυτή η πορεία με βοήθησε ώστε να βλέπω τα πράγματα ακόμα κι αν φαινομενικά είναι εχθρικά προς εμένα, να μπορώ να παρατηρώ τη μεγάλη εικόνα. Και να βλέπω τι ενώνει τους ανθρώπους και όχι ποιος έχει δίκιο. Ζήσε την κάθε μέρα σου σαν να είναι η τελευταία, με την περιέργεια ενός μικρού παιδιού. Ζήσε το τώρα όσο πιο ειλικρινά γίνεται.
Ο πολιτισμός, οι κινηματογραφικές παραγωγές πληγώθηκαν. Θα επιστρέψουν σε προ COVID επίπεδα;
Πιστεύω ότι ο πολιτισμός θα επανακάμψει. Να σου θυμίσω ότι οι μεγαλύτεροι θεατρικοί συγγραφείς (Ιονέσκο, Μπέκετ, Ντοστογιέφσκι) έγραψαν κορυφαία έργα τέχνης έπειτα από μεγάλες κρίσεις. Αυτή η κρίση θα δημιουργήσει πολιτισμό. Οι άνθρωποι θα θελήσουν να εκφραστούν μέσα από την τέχνη.
Παρακολουθείς Netflix; Η χώρα μας μπορεί να συμμετέχει με ταινίες σε τέτοιες πλατφόρμες;
Η Δανία έβγαλε τον Λαρς φον Τρίερ που κυριάρχησε σε όλα τα φεστιβάλ, ο γαλλικός κινηματογράφος είναι σε άλλο επίπεδο, η Ελλάδα δεν έχει τα λεφτά. Την εποχή που εμφανίστηκε ο Φίνος δημιούργησε ένα εργοστάσιο παραγωγής εμπορικών ταινιών με τη Βουγιουκλάκη, τον Κούρκουλο κ.ά. Αν δεν υπάρχει βιομηχανία δεν μπορεί να παραχθεί πολύ έργο. Όμως πιστεύω στην ποιοτική ματιά Ελλήνων καλλιτεχνών, σκηνοθετών, ηθοποιών, που μπορούν να δημιουργήσουν «μικρά κοσμήματα». Η Ελλάδα αποτελεί ένα απέραντο σκηνικό, αποτελεί ένα πολιτιστικό σταυροδρόμι μεταξύ Ανατολής και Δύσης. Υπάρχει ελπίδα γιατί έχουμε σπουδαίους καλλιτέχνες.
Παρακολουθώ τέτοιες πλατφόρμες. Σκέψου ότι μία από τις μεγαλύτερες επιτυχίες, το «La Casa De Papel», ξεκίνησε ως ισπανικό αστείο και οι πρωταγωνιστές έγιναν αργότερα (μέσω του Netflix) superstars παγκοσμίως.
Πηγή: Μπαμ