Μιμή Ντενίση: Τρέχαμε με την Παντούση στο καλντερίμια, μας έριξαν κάτω και κόντεψαν να μας πατήσουν!
Η Μιμή Ντενίση σε συνέντευξη της μίλησε για την πολυαναμενόμενη υπερπαραγωγή που θα βγει τον Δεκέμβριο στους κινηματογράφους, Σμύρνη μου αγαπημένη.
Η γνωστή ηθοποιός αναφέρθηκε επίσης στο κόστος της ταινίας, στις πιο δύσκολες σκηνές και στην κόρη της Μαριτίνα που έχει πάρει το επιχειρηματικό της ταλέντο.
Οσοι συμμετείχαν στα γυρίσματα της ταινίας Σμύρνη μου αγαπημένη, σε παραγωγή της Τanweer και συμπαραγωγή της Βarking Well Media, λένε ότι πρόκειται για μια υπερπαραγωγή που όμοια της δεν έχει ξαναγίνει στην Ελλάδα. Πόσο καιρό προετοιμαζόσουν;
Σκέψου ότι άρχισα να γράφω το σενάριο τον Ιανουάριο του 2017. Στην αρχή θεωρούσα ότι θα ήταν εύκολο, γιατί προϋπήρχε το θεατρικό (σ.σ. το Κι από Σμύρνη. .. Σαλονίκη, το οποίο παίζεται και φέτος στον Ελληνικό Κόσμο). Στην πορεία κατάλαβα ότι ήταν πιο δύσκολο, γιατί ο κινηματογράφος λειτουργεί αντίστροφα. Στο θέατρο έχεις περισσότερους διάλογους. Στο σινεμά πρέπει να έχεις και ωραίες εικόνες, οπότε έπρεπε να επιλέξω ποιες ατάκες θα βάλω. Όταν πια το είχα ολοκληρώσει, το έδωσα στον αγαπημένο μου συνεργάτη, φίλο και σπουδαίο σεναριογράφο Μάρτιν Σέρμαν να το διαβάσει. Η συμβολή του ήταν σημαντική γιατί μου έκανε κάποιες ερωτήσεις που με βοήθησαν πολύ, όπως ποιοι ήταν οι Λεβαντίνοι, ποιοι οι Τσέτες, γιατί ψήφισαν αυτό τον νόμο οι Ελληνες. Η ματιά ενός ανθρώπου που δεν γνωρίζει τόσο καλά την ιστορία μας με βοήθησε να αποσαφηνίσω κάποια σημεία, τα οποία γράφτηκαν οπό την αρχή. Δεν είναι υπερβολή να πω ότι το σενάριο γράφτηκε πενήντα φορές. Έβλεπα κατά καιρούς δημιουργούς, όπως ο Σκορτσέζε ή ο Λάνθιμος, να λένε ότι για μια μεγάλη παραγωγή ασχολήθηκαν δέκα χρόνια και σκεφτόμουν «τι υπερβολές λένε». Τελικά δεν ήταν καθόλου υπερβολικοί. Σκέψου ότι με τη Σμύρνη ασχολούμαι ουσιαστικά από το 2012 που άρχισα να γράφω το θεατρικό. Έχω πια ταυτιστεί με τη Φιλιώ (σ.σ. την πρωταγωνίστρια της ταινίας). Διότι το πρωί στο μοντάζ βλέπω την ηρωίδα από το 1916 μέχρι το 1922 όπου διαδραματίζεται η ταινία και το απόγευμα στο θέατρο υποδύομαι τη Φιλιώ από το 1923 μέχρι το 1940.
Αληθεύει ότι το κόστος της ταινίας αγγίζει τα 5 εκατομμύρια ευρώ;
Μπορεί να είναι και παραπάνω. Το συνεργείο ήταν 120 άτομα. Φέραμε κασκαντέρ από τη Βουλγαρία, ανθρώπους μαθημένους να σέρνονται κάτω από άλογα, να παίρνει φωτιά το σώμα τους, να κατρακυλάνε σκάλες. Χρησιμοποιήσαμε δύτες. Χρειαστήκαμε ειδικά μηχανήματα που βούλιαζαν τις βάρκες. Μόνο το σκηνικό που στήθηκε στο Φάληρο και απεικόνιζε τη Σμύρνη στοίχισε 1 εκατομμύριο ευρώ.
Αυτό το σκηνικό έγινε αφορμή για να δημιουργηθεί μια άτυπη κόντρα με τον περιφειάρχη Αττικής Γιώργο Πατούλη, με εσένα να προτείνεις να γίνει θεματικό πάρκο και να μην καταστραφεί.
Δεν τσακώθηκα ποτέ με τον κύριο Πατούλη και έχω ευχαριστήσει δημόσια την
Περιφέρεια για τη βοήθεια της. Αυτό που είπα και είναι απόλυτη αλήθεια είναι ότι το σκηνικό αυτό θα έπρεπε να κρατηθεί τουλάχιστον για έναν χρόνο, μια και το 2022 είναι η επέτειος των εκατό χρόνων από την Καταστροφή της Σμύρνης.
Ωστόσο, εκείνος υποστήριξε ότι δεν έγινε ποτέ γραπτή εισήγηση.
Αφού το είπα δύο, τρεις φορές και δεν βρήκα ανταπόκριση, τι γραπτή εισήγηση να κάνω; Αυτό που είπα είναι ότι σε άλλη χώρα θα είχαν φρονήσει να κατασκευαστεί με πιο γερά υλικά για να μείνει για πάντα. Αλλά αυτό δεν είναι δουλειά του περιφερειάρχη, όπως δεν είναι και δική μου να κάνω γραπτές εισηγήσεις. Αυτό είναι κάτι που θα έπρεπε να σκεφτεί το κράτος, γιατί αν γινόταν θεματικό πάρκο θα είχε έσοδο οπό αυτό. θα πήγαινε ο κόσμος να δει πώς ήταν η Σμύρνη, θα γίνονταν εκπαιδευτικές εκδρομές. Αυτό που λέω δεν θα ήθελα να το εκλάβετε ως παράπονο, γιατί η αλήθεια είναι ότι είχα την αμέριστη συμπαράσταση του υπουργείου Πολιτισμού, του ΕΚΟΜΕ, της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου, της Περιφέρειας Αττικής, του υπουργείου Μεταναστευτικής Πολιτικής και ελπίζω και του ΕΟΤ. Αλλά δεν θα έπρεπε να παρακαλώ και να τρέχω δεξιά και αριστερό για να γίνει αυτή η ταινία που καταγράφει ένα τόσο σημαντικό κομμάτι οπό την ιστορία της Ελλάδας, θα έπρεπε να έχει επιδοτηθεί από το κράτος. Σκέψου ότι ο Ερντογάν έχει ξοδέψει 20 εκατομμύρια ευρώ για σειρές και ταινίες για το 2022.
Ποιες σκηνές ήταν οι πιο δύσκολες;
Όλες οι σκηνές της. Καταστροφής ήταν δύσκολες. Οι μισές σκηνές έγιναν στη
Μυτιλήνη όπου τρέχαμε στους δρόμους και η τελευταία έγινε στο Φάληρο όπου είχε κατασκευαστεί το λιμάνι, το οποίο και καταστράφηκε. Έναν μήνα μας πήρε να τις γυρίσουμε. Μάλιστα το γυρίσματα στην Αθήνα έγιναν τον Αύγουστο και συνέπεσαν με τον καύσωνα και τις πυρκαγιές. Αλλά και στη Μυτιλήνη δυσκολευτήκαμε πολύ. Εκεί συμμετείχαν και πολλοί βοηθητικοί ηθοποιοί και δύο φορές, όπως τρέχαμε με την Αναστασία Ποντούση στο καλντερίμια, μας έριξαν κάτω και κόντεψαν να μας πατήσουν! Είχαν πάρει πολύ σοβαρά τον ρόλο τους και κάποια στιγμή τους είπα: "Λίγο πιο ήρεμα, παιδιά. Δεν είναι αληθινά».
Στην ταινία εργάστηκε και η 21χρονη κόρη σου Μαριτίνα.
Η κόρη μου έχει σπουδάσει Οικονομικά και ανέλαβε ένα κομμάτι της παραγωγής που είχε να κάνει με την οργάνωση, τα κοστούμια και τα τιμολόγια. Με τη Μαριτίνα έγινε το εξής καταπληκτικό: Μια μέρα έχω πάει στο γύρισμα για να δω τα κοστούμια και τη βλέπω να λέει σε έναν βοηθητικό ηθοποιό: "Μη μου ξανάρθεις με αυτά τα γένια! Και μην ξεχάσεις το καπέλο σου». Γυρνάει ένας άλλος κομπάρσος που ήταν εκεί και με ρωτάει: «Αυτή είναι η σκηνοβέτις». «Όχι. Αυτή είναι η κόρη μου!" του απαντώ. «Είναι τόσο σοβαρή που δεν τολμάμε να της μιλήσουμε! Πιστεύαμε όλοι ότι είναι η σκηνοθέτις» μου λέει.
Μπορεί η Μαριτίνα νο μην ασχολήθηκε με την υποκριτική, αλλά μάλλον πήρε το επιχειρηματικό ταλέντο από εσένα.
Δεν συμφωνώ. Όλα αυτά περί «επιχειρηματικού ταλέντου» είναι μυθιστόρημα.
Αυτό που είχα ήταν ένστικτο και μπορούσα να αντιληφθώ τι αρέσει στον κόσμο κι αυτό, αν θες, με έκανε καλή Επιχειρηματία. Δεν είμαι τόσο οικονόμα, όπως είναι η Μαριτίνα. Η κόρη μου θα μετρήσει ακόμα και το τελευταίο ευρώ και στην οικονομική διαχείριση δεν τη φτάνω ούτε στο μικρό της δαχτυλάκι. Όποτε την παίρνω. Και τη ρωτάω «σου έφτασαν τα χρήματα; Μήπως χρειάζεσαι κάτι;» η μόνιμη απάντηση είναι «θα περάσω με αυτά που έχω». Αν ασχολιόταν με τις θεατρικές παραγωγές, θα ήταν σίγουρα καλύτερη από εμένα. Καταρχάς, δεν θα έδινε σε κανέναν αυτά που ζητάει. Εγώ συνήθως ό,τι μου ζητούσαν το έδινα. Είμαι πιο καλλιτέχνης. Εκείνη είναι η οικονομολόγος της οικογένειας. Εγώ πολλές φορές δεν κοιτάω ούτε την είσπραξη. Αυτό που με ενδιαφέρει είναι να είναι το θέατρο γεμάτο. Ευτυχώς έχω τον Γιάννη Τσιμιτσέλη (σ.σ. παίζουν μαζί στο Κι από Σμύρνη... Σαλονίκη) που κοιτώντας την πλατεία μπορούσε να υπολογίσει αμέσως τι είσπραξη κάναμε!
Πηγή:ΟΚ
Διαβάστε επίσης:
Έξαλλη η Ντενίση, απομάκρυνε τα μικρόφωνα των δημοσιογράφων και έλεγε: «Τι βλακείες είναι αυτές;»
Μιμή Ντενίση για Λάκη Λαζόπουλο: «Ουσιαστικά δεν υπήρξε ποτέ κόντρα»
«Ξύπναγα στις 3 τα ξημερώματα και η Δανάη με την κόρη μου τρώγανε στην κουζίνα γιουβαρλάκια»