Φιλίππογλου: Ο συνδετικός κρίκος ανάμεσα στις Άγριες Μέλισσσες και την παράσταση Ο Θεός της Σφαγής
Ο Κώστας Φιλίππογλου για τους ανθρώπους της υποκριτικής και του θεάτρου γενικότερα είναι ένα από τα "διαμάντια" του χώρου, καθόλου τυχαία φυσικά.
Είναι ο άνθρωπος που με τη σκηνοθετική του μπαγκέτα κατεύθυνε τρεις πολύ γνωστούς και κορυφαίους ηθοποιούς σε ανεπανάληπτες ερμηνείες στην θεατρική παράσταση Ο Θεός της Σφαγής που ανεβαίνει στο θέατρο Αθηνά.
Είναι όμως συγχρόνως και ο Νομάρχης στις Άγριες Μέλισσες ο οποίος από τότε που έχει μπει στη σειρά, χαρίζει μοναδικές ερμηνείες μέσα από τον ρόλο του.
Ακροβατώντας με την υπερβολή λόγω του πολύ έντονου και απαιτητικού ρόλου του στη σειρά του ΑΝΤ1, ο Κώστας Φιλίππογλου ξέρει πώς να κερδίζει τις εντυπώσεις ως ηθοποιός, όμως είναι πραγματικά εντυπωσιακή η δουλειά του ως σκηνοθέτης στην παράσταση που ανεβαίνει από Πέμπτη έως Κυριακή στο θέατρο Αθηνά.
Ο Θεός της Σφαγή που σκηνοθετεί είναι αναμφίβολα μία από τις καλύτερες της φετινής σεζόν, όχι μόνο γιατί πραγματεύεται ένα πολύ επίκαιρο θέμα που έχει να κάνει με τις ανθρώπινες σχέσεις αλλά και γιατί οι συντελεστές της έχουν καταφέρει να χαρίσουν επί σκηνής τον καλύτερό τους εαυτό.
Όπως τονίζει μία από τις πολλές καλές κριτικές της παράστασης που ανεβαίνει στο θέατρο Αθηνά από τις 22 Οκτωβρίου:
«Ο Κώστας Φιλίππογλου και αυτή τη φορά δεν σκηνοθετεί απλά, αλλά σχεδόν χορογραφεί λεπτομερώς αυτή την κωμικοτραγική ιστορία... Αυτό το έργο αρπάζει στα χέρια του ο πολυσχιδής Κώστας Φιλίππογλου για την σκηνοθετική επάνοδο του μετά το άνοιγμα των θεάτρων και πλέον αναπνέει ολοζώντανο στη σκηνή του Θεάτρου Αθηνά».
Η ίδια κριτική θεάτρου στην εφημερίδα Αυγή αναφέρει για τους πρωταγωνιστές:
«Απόλυτοι σύμμαχοί του (σ.σ. του Κώστα Φιλίππογλου) σε αυτήν τη θεατρική χορογραφία, τέσσερις ηθοποιοί που μακριά από υποκριτικές ευκολίες, ανταποκρίνονται με λόγο και σώμα από το πρώτο ταμπλό βιβάν μέχρι και την κορύφωση του έργου, φτιάχνοντας ρόλους που εξελίσσονται σωματικά αλλά και ως χαρακτήρες, δικαιολογούν απόλυτα τις κινήσεις τους και κορυφώνονται απαλά και βίαια ταυτόχρονα μπροστά στα μάτια μας.
Οι Δημήτρης Αλεξανδρής, Μυρτώ Αλικάκη, Κωνσταντίνος Κάππας και Ευσταθία Τσαπαρέλη, εναρμονίζονται απόλυτα μέσα στο σκηνοθετικό σύμπαν του Φιλίππογλου και με τη χειρουργική ακρίβεια που προστάζει η σκηνοθεσία, φτιάχνουν ολοκληρωμένους ρόλους με ορατά τα σωματικά και λεκτικά τους εργαλεία, αποδεικνύοντας πως αυτή η χορογραφική ακρίβεια όχι μόνο δεν τους εγκλώβισε, αλλά τους έδωσε μια υποκριτική δυνατότητα να εξελίξουν επιτυχώς τους ήρωες που υποδύονται».
Λίγα λόγια για το έργο
Ένας εντεκάχρονος σε έναν παιδικό διαπληκτισμό, «οπλισμένος» ή ίσως «εξοπλισμένος» με ένα ραβδί, χτυπάει έναν άλλον εντεκάχρονο και τον τραυματίζει ελαφριά.
Οι τέσσερεις γονείς των παιδιών, ρόλοι που υποδύονται οι τέσσερις πρωταγωνιστές, συναντιούνται για να αντιμετωπίσουν πολιτισμένα το πρόβλημα και να λύσουν την παρεξήγηση. Και ενώ όλα δείχνουν να πηγαίνουν καλά στην αρχή, τελικά καταλήγουν να χάνουν την ψυχραιμία τους και τον «πολιτισμό» τους. Γελοιοποιούνται, γίνονται έρμαια των ορμών τους και των ταπεινών ενστίκτων τους και η κατάσταση ξεφεύγει και από κωμικοτραγική, φτάνει στα όρια της φάρσας. Παραδίνονται δηλαδή στον... Θεό της Σφαγής.
Ταυτότητα παράστασης:
Συγγραφέας: Γιασμίνα Ρεζά
Μετάφραση: Γιώτα Σερεμέτη, Κώστας Φιλίππογλου
Σκηνοθεσία: Κώστας Φιλίππογλου
Σκηνικά: Αντώνης Χαλκιάς
Κοστούμια: Κέλλυ Σταματοπούλου
Σχεδιασμός φωτισμών: Μελίνα Μάσχα
Μουσική επιμέλεια: Ιάκωβος Δρόσος
Βοηθός σκηνοθέτη: Βάνα Σλέιμαν
Φωτογραφίες: Χάρης Γερμανίδης
Παραγωγή: Θοδωρής Μαροσούλης
Παίζουν οι ηθοποιοί (με αλφαβητική σειρά):
Διαβάστε επίσης:
Μυρτώ Αλικάκη: «Έχω επιτεθεί μια φορά στη ζωή μου. Έχω νιώσει ότι μπορώ να σκοτώσω άμθρωπο»!
Ο Κωνσταντίνος Κάππας στο gossip-tv: «Όταν ήμουν σε μικρότερη ηλικία δεχόμουν λεκτική βία»
Ο Αλεξανδρής στο gossip-tv:«Καλύτερα να αφήνουμε να μιλάνε οι άνθρωποι που πραγματικά έχουν ανάγκη»