Μπανταδάκης για Λιγνάδη- Φιλιππίδη: «Μεγαλύτερο κόστος για αυτούς είναι η διαμπόπευση»
Ο Γιώργος Μπανταδάκης, σε συνέντευξή του, μίλησε για τα επαγγελματικά του σχέδια, αλλά και για τον Δημήτρη Λιγνάδη και τον Πέτρο Φιλιππίδη, μετά τις κατηγορίες, που έχουν ειπωθεί σε βάρος τους.
Με το ταλέντο και το διαπεραστικό του βλέμμα, ο αγαπημένος ηθοποιός έχει καταφέρει να αφήσει τη δική του σφραγίδα στην υποκριτική, χωρίς να σταματά λεπτό να κάνει όνειρα.
Φέτος, ο Γιώργος Μπανταδάκης, διανύει μια άκρως δημιουργική περίοδο, πρωταγωνιστώντας στην επιτυχημένη σειρά της ΕΡΤ «Όρκος», ενώ τον Απρίλιο επιστρέφει στο σανίδι με την παράσταση «Οι άθλοι του Ηρακλή», της Κάρμεν Ρουγγέρη, στο Christmas Theater.
Σε συνέντευξη πού παραχώρησε στο περιοδικό "ΕΓΩ", ο ίδιος υπήρξε άκρως αποκαλυπτικος και μίλησε για όλους και για όλα. Ο Γιώργος Μπανταδάκης στάθηκε στο ζήτημα του ελληνικού #MeToo και στις υποθέσεις του Δημήτρη Λιγνάδη και του Πέτρου Φιλιππίδη, των οποίων και οι δίκες έχουν ξεκινήσει και βρίσκονται εν εξελίξει.
Σε τι φάση σε πετυχαίνουμε επαγγελματικά;
Είμαι σε μια πολύ δημιουργική φάση, γιατί έχω τη χαρά να βρίσκομαι σε μια πάρα πολύ ωραία σειρά τον «Όρκο» στην ΕΡΤ, σε σενάριο της Τίνας Καμπίτση, η οποία είναι μία από τις σημαντικότερες σεναριογράφους που έχουμε στην Ελλάδα. Στη σειρά αυτή πρωτοτυπεί, καθώς καταφέρνει με το ταλέντο της να συνδυάσει μία δραματική σειρά, ιατρική, έχοντας παράλληλα κι αστυνομικό στοιχείο. Κάτι που στην Ελλάδα δεν έχουμε δει ξανά, ποτέ! Είναι ένα ανατρεπτικό, διεισδυτικό σενάριο. Επίσης ένας πυλώνας αυτής της επιτυχίας είναι και ο σπουδαίος σκηνοθέτης Σπύρος Μιχαλόπουλος, έχει κάνει μια εξαιρετική δουλειά, έχει μία πολύ ωραία αισθητική και κινηματογραφική ματιά.
Διαβάζοντας το σενάριο, περίμενες πως αυτή η σειρά θα αγαπηθεί από τον κόσμο;
Περίμενα ότι θα κάνει πολύ μεγάλη αίσθηση. Είναι έτσι δομημένη η ιστορία από την Τίνα και δυο κορίτσια που την βοηθούν, τη Σελήνη και τη Νιόβη Παπαγεωργίου, που δεν σ’ αφήνουν να πάρεις ανάσα. Ακόμη δεν έχετε δει τίποτα (γέλια). Αυτό που μπορώ να πω είναι ότι οι ζωές των ηρώων θα ανατραπούν, θα χρειαστεί να δώσουν νέους όρκους στη ζωή τους.
Θα έπαιρνες μέρος στο «Survivor»;
Καταρχάς θέλω να πω ότι δεν κατακρίνω καθόλου τους συναδέλφους ή τον οποιονδήποτε παίρνει μέρος σε ένα ριάλιτι. Τα χρήματα που εισπράττουν είναι πολλά και δεν μπορούμε να γίνουμε κριτές των οικονομικών του άλλου, δεν θα πληρώσουμε εμείς το νοίκι του, ούτε γνωρίζουμε τις ανάγκες που μπορεί να έχει. Καλά κάνουν και πηγαίνουν. Προσωπικά μπορεί και να το έκανα, δεν το γνωρίζω. Δεν θέλω να πω ότι «όχι με τίποτα δεν θα πάω» και μετά από έναν χρόνο να με δεις εκεί (γέλια).
Η επόμενη μέρα μετά το #metoo θα είναι καλύτερη για το θέατρο;
Αν δεν γίνει ούτε με αυτή την περίπτωση, τότε το πράγμα είναι απογοητευτικό. Θέλω να πιστεύω ότι έτσι θα γίνει. Είναι ξεκάθαρο ότι καταδικάζω τέτοιου είδους ενέργειες. Υπάρχουν ηθοποιοί που έχουν βιώσει τέτοιες αποτρόπαιες συμπεριφορές και ηθοποιοί που μπορεί να μην έχουμε βιώσει κάτι τόσο αποτρόπαιο, αλλά έχουμε υπάρξει μπροστά σε άσχημες συμπεριφορές, σε απαξιώσεις, σε φωνές και εντάσεις… Αν λοιπόν όλες αυτές οι τραγικές συμπεριφορές σταματήσουν, θα είναι ευτύχημα. Το θέμα είναι να μην ξεχαστεί να μην ξαναδούμε ανθρώπους να κάνουν τα ίδια. Θέλω να πιστεύω ότι οι νεότερες γενιές που παίρνουν την εξουσία στα χέρια τους, έχοντας βιώσει άσχημα πράγματα, δεν θα συμπεριφερθούν με αντίστοιχο τρόπο.
Είχες συνεργαστεί με τον Πέτρο Φιλιππίδη και τον Δημήτρη Λιγνάδη;
Με τον Πέτρο Φιλιππίδη όχι, με τον Δημήτρη Λιγνάδη είχα κάνει κάποια μαθήματα στο θέατρο Αλλαγών, πριν ακόμη μπω στη Δραματική σχολή. Δεν μας είχε περάσει ποτέ από το μυαλό ότι θα μπορούσε να κάνει τέτοια πράγματα. Ήταν σωστός, κάναμε ένα δίωρο μάθημα την εβδομάδα και δεν υπήρχε κάτι επιλήψιμο στη συμπεριφορά του. Από την άλλη, είχα ακούσει ότι ο Πέτρος Φιλιππίδης είναι ένας πολύ δύσκολος άνθρωπος, όχι όμως όλα αυτά που βγήκαν.
Πώς αισθάνθηκες όταν έγιναν γνωστές όλες αυτές οι καταγγελίες εναντίον του Λιγνάδη;
Ήταν μεγάλο σοκ! Όταν μιλάμε για παιδιά, δεν μπορεί να είναι κάτι άλλο. Όλο αυτό δεν το χωράει το κεφάλι μου, το να κάνει κάτι τέτοιο σε παιδιά, ξεπερνάει κάθε όριο. Έχω μεγάλη ευαισθησία στο κομμάτι του παιδιού, γιατί ασχολούμαι με τα παιδιά, με την έννοια της θεατρικής αγωγής. Αυτή την περίοδο μάλιστα, κάνω μια σπουδή πάνω στην ειδική αγωγή που έχει να κάνει με παιδιά τα οποία έχουν κάποιες δυσκολίες, όπως αυτισμό, σύνδρομο άσπεργκερ. Τα φροντίζω και τα αγαπώ και μου φαίνεται αδιανόητο κάποιος άνθρωπος να τα πειράξει.
Ο δημόσιος διασυρμός για τον Φιλιππίδη και τον Λιγνάδη είναι μεγαλύτερη τιμωρία από τη φυλακή;
Για ανθρώπους που έδιναν μεγάλη μάχη για το όνομά τους, που είναι τόσο εγωκεντρικοί και λένε ότι «εγώ είμαι ο καλύτερος ηθοποιός στην Ελλάδα», φαντάζομαι πως το μεγαλύτερο κόστος είναι η διαπόμπευση.
Έχεις βιώσει άσχημες συμπεριφορές στην καριέρα σου;
Έχω βιώσει στιγμές έντασης, θυμού ενός σκηνοθέτη, να φωνάζει και να τα σπάει. Όλες αυτές οι συμπεριφορές είναι άθλιες και δεν θέλει κανείς να τις βιώνει στον εργασιακό του χώρο.
Πώς αισθάνθηκες όταν έγιναν γνωστές όλες αυτές οι καταγγελίες εναντίον του Λιγνάδη;
Ήταν μεγάλο σοκ! Όταν μιλάμε για παιδιά, δεν μπορεί να είναι κάτι άλλο. Όλο αυτό δεν το χωράει το κεφάλι μου, το να κάνει κάτι τέτοιο σε παιδιά, ξεπερνάει κάθε όριο. Έχω μεγάλη ευαισθησία στο κομμάτι του παιδιού, γιατί ασχολούμαι με τα παιδιά, με την έννοια της θεατρικής αγωγής. Αυτή την περίοδο μάλιστα, κάνω μια σπουδή πάνω στην ειδική αγωγή που έχει να κάνει με παιδιά τα οποία έχουν κάποιες δυσκολίες, όπως αυτισμό, σύνδρομο άσπεργκερ. Τα φροντίζω και τα αγαπώ και μου φαίνεται αδιανόητο κάποιος άνθρωπος να τα πειράξει.
Ο δημόσιος διασυρμός για τον Φιλιππίδη και τον Λιγνάδη είναι μεγαλύτερη τιμωρία από τη φυλακή;
Για ανθρώπους που έδιναν μεγάλη μάχη για το όνομά τους, που είναι τόσο εγωκεντρικοί και λένε ότι «εγώ είμαι ο καλύτερος ηθοποιός στην Ελλάδα», φαντάζομαι πως το μεγαλύτερο κόστος είναι η διαπόμπευση.
Έχεις βιώσει άσχημες συμπεριφορές στην καριέρα σου;
Έχω βιώσει στιγμές έντασης, θυμού ενός σκηνοθέτη, να φωνάζει και να τα σπάει. Όλες αυτές οι συμπεριφορές είναι άθλιες και δεν θέλει κανείς να τις βιώνει στον εργασιακό του χώρο.