Ανδρέας Κωνσταντινίδης: «Όταν βίωσα πολύ νεότερος λεκτική βία αποχώρησα από τη δουλειά»
Ο Ανδρέας Κωνσταντινίδης, σε πρόσφατη συνέντευξή του μίλησε τόσο για τις άβολες στιγμές του όσο και για τις δυσκολίες που έχει αντιμετωπίσει στο χώρο της υποκριτικής.
Ο Ανδρέας Κωνσταντινίδης είναι ένας ηθοποιός που απολαμβάνει κάθε του δουλειά και αγαπάει την εξέλιξη. Ο ηθοποιός μίλησε στο περιοδικό ΕΓΩ και αναφέρθηκε για τη λεκτική βία που έχει βιώσει στο χώρο εργασίας του.
Πες μου δυο λόγια για την παράσταση «Πολλή φασαρία για το τίποτα» και τον ρόλο σου εκεί.
Πρόκειται για το γνωστό έργο του Σαίξπηρ «Πολύ κακό για το τίποτα» σε διασκευή και σκηνοθεσία του Κων/νου Κυριακού με εξαιρετικούς συναδέλφους. Ο ρόλος μου είναι ο πρίγκιπας Δον Πέδρο, ο οποίος μαζί με τους ακολούθους του Βενέδικτο και Κλαύδιο, κατά τη διάρκεια της φιλοξενίας τους στην κατοικία της φίλης του Λεονάτας, τους βοηθάει να κερδίσουν τις αγαπημένες τους Βεατρίκη και Ηρώ. Είναι πολύ χιουμορίστας, γλεντοκόπος αλλά και πολύ αυστηρός όταν χρειαστεί να υπερασπίσει ηθικές αξίες.
Ποια η δυσκολία και οι απαιτήσεις μιας καλής κωμωδίας;
Αρχικά να καταφέρει τον στόχο της, που είναι να κάνει τον θεατή να ξεχαστεί για μιάμιση ώρα και ιδανικά να γελάσει! Το έξυπνο κείμενο, μια εμπνευσμένη σκηνοθεσία, οι ερμηνευτικές ικανότητες μέσω των εκφραστικών μέσων των ηθοποιών και σίγουρα η καλή χημεία του θιάσου, συνθέτουν τις προϋποθέσεις για ένα καλό αποτέλεσμα.
Ποια είναι η πιο άβολη στιγμή που έχεις βιώσει μέσα στη δουλειά σου;
Μία άβολη στιγμή που δεν θα ξεχάσω, ήταν κάποια φορά που έπαιζα στο θέατρο και είχα διπλή παράσταση. Πριν πάω στην απογευματινή είχα ξαπλώσει στο σπίτι μου στον καναπέ μετά το φαγητό και χωρίς να το καταλάβω, με πήρε ο ύπνος. Το κινητό μου δυστυχώς είχε κλείσει από μπαταρία, οπότε δεν μπορούσε κανείς να επικοινωνήσει μαζί μου, συνεπώς όταν το αντιλήφθηκα άργησα να πάω στο θέατρο. Δεν θα ξεχάσω τα εφιαλτικά λεπτά μέχρι να φτάσω, αλλά και το συναίσθημα όταν συνάντησα τους συναδέλφους μου, το προσωπικό του θεάτρου αλλά και τον κόσμο που ευτυχώς δεν δυσανασχέτησε περιμένοντας και έτσι με κάποια καθυστέρηση η παράσταση ξεκίνησε, ενώ εγώ κόντεψα να πάθω καρδιακό επεισόδιο!
Έχει υπάρξει στιγμή που αναγκάστηκες να αποχωρήσεις από δουλειά, λόγω κακής συμπεριφοράς συναδέλφου;
Στη δουλειά μας είναι πολύ σημαντικό να υπάρχει καλή επικοινωνία, γιατί αλλιώς η συνεργασία γίνεται ψυχοφθόρα. Δεν είναι εύκολο να αποχωρήσεις από έναν θίασο αλλά μου συνέβη κι αυτό, κατά την διάρκεια των προβών για μια περιοδεία. Δεν αφορούσε συνάδελφο, αλλά τον σκηνοθέτη.
Έχεις βιώσει ποτέ περιστατικό λεκτικής ή σωματικής βίας στη δουλειά σου;
Αρχικά, δεν νομίζω πως υπάρχει δουλειά που οι εργαζόμενοι να ανακυκλώνονται τόσο συχνά και να μην έχουν βιώσει κάποια μορφή βίας. Νοσοκομεία, εταιρείες, επιχειρήσεις. Πόσο μάλλον στον χώρο μας, που η επιβολή της σκηνοθετικής εξουσίας είναι συχνό φαινόμενο. Φυσικά και έχω δει σκηνοθέτες να προσβάλουν υβριστικά συναδέλφους μου, να υποτιμούν τη νοημοσύνη τους, ακόμα και να χειροδικούν. Γνωρίζω ιστορίες γυναικών και αντρών που έχουν βιώσει σεξουαλική παρενόχληση, αλλά όχι μέχρι βιασμό που κατήγγειλαν κάποιοι. Εγώ λοιπόν όταν βίωσα πολύ νεότερος λεκτική βία και πολύ άδικα, αποχώρησα από την δουλειά όπως προανέφερα στην προηγούμενη ερώτηση και φυσικά δεν ξανασυνεργάστηκα με τον συγκεκριμένο σκηνοθέτη.
Έχεις απωθημένα- ρόλους;
Όχι, για μένα κάθε ρόλος σε κάθε παράσταση είναι μια νέα πρόκληση, μία νέα εσωτερική αναζήτηση, ένας καινούριος πειραματισμός των εκφραστικών μου μέσων μέχρι να βρω τον κώδικα ερμηνείας του.
Διαβάστε επίσης:
Ο φίλος της Γεωργίας Αποστόλου μιλά για τον χαμό της και βάζει τα πράγματα στην θέση τους