Ευγενία Παναγοπούλου: Για τις άσχημες συμπεριφορές του θεάτρου: «Έφτασα κοντά στο να τα παρατήσω»
Η ταλαντούχα ηθοποιός Ευγενία Παναγοπούλου, που ξεχωρίζει για το ταλέντο και την εργατικότητα της, πρωταγωνιστεί φέτος στην παράσταση «Ο κύριος Κόλπερτ», στο Θέατρο Αργώ και σε πρόσφατη συνέντευξη μίλησε για το έργο και για πολλά άλλα!
Φέτος, η Ευγενία Παναγοπούλου εμφανίζεται με πρωταγωνιστικό ρόλο στο Θέατρο Αργώ στην παράσταση «Ο κύριος Κόλπερτ», και σε συνέντευξη που παραχώρησε στο περιοδικό MYtv αποκάλυψε για το εάν έχει και στην πραγματικότητα κοινά στοιχεία με την ηρωίδα που υποδύεται, ενώ στην συνέχεια μίλησε και για τις άσχημες συμπεριφορές που έχει βιώσει η ίδια στον χώρο της υποκριτικής.
Τη φετινή καλλιτεχνική περίοδο βρίσκεσαι στην παράσταση «Ο κύριος Κόλπερτ», που παρουσιάζεται στο Θέατρο Αργώ. Τι σου κέντρισε το ενδιαφέρον;
Πρώτα απ' όλα, η Αγνή Χιώτη, την οποία γνώρισα το 2018, όπου συμμετείχα στην παράσταση «Ψύλλοι στ' αυτιά», κι εκείνη ήταν βοηθός σκηνοθέτη. Κατάλαβα ότι πρόκειται για έναν άνθρωπο που γνωρίζει πάρα πολύ καλά το θέατρο παρά το νεαρό της ηλικίας της και στη συνέχεια δεν αργήσαμε να βγούμε για καφέ, να γνωριστούμε καλύτερα και να δούμε ότι ταιριάζουμε. Στον πρώτο αναγκαίο εγκλεισμό μου είπε ότι έχει βρει ένα εξαιρετικό έργο, μου το περιέγραψε και είπα ότι είμαι μέσα. Έπειτα, στον δεύτερο αναγκαίο εγκλεισμό, μου τα επανέφερε, αλλά έτρεχα με κάποια άλλα πρότζεκτ και δεν ήξερα αν θα τα προλαβαίνω όλα, μέχρι που ήρθε η στιγμή και μου είπε ότι σκοπεύει να πάρει τα πνευματικά δικαιώματα και όλα πήραν τον δρόμο τους. Μετά την Αγνή, ήρθε το έργο και ο ρόλος της 'Εντιτ, που συνέπεσε με πολλά πράγματα, όπως τις γυναικοκτονίες και όσα ήρθαν στην επιφάνεια. Επιπλέον, χαίρομαι ιδιαίτερα που συνεργάζομαι με τους συγκεκριμένους συνάδέλφους και τoν Κυριάκο Μαρκάτο, ο οποίος, με τρομερή αυταπάρνηση και αυτοθυσία, έχει κάνει πολλά σημαντικά πράγματα για το ανέβασμα αυτής της παράστασης και θέλω να του πω ένα τεράστιο μπράβο.
Πες μας δυο λόγια για την ιστορία του έργου…
Η Σάρα και ο Ραλφ είναι ένα ζευγάρι που πλήττει θανάσιμα από την καθημερινότητα του και καλεί ένα φιλικό ζευγάρι από τη δουλειά της πρώτης, την Έντιτ και τον Μπάστιαν, για να περάσουν το βράδυ. Στο μεσοδιάστημα αναφέρουν αρκετά συχνά τον κύριο Κόλπερτ, το αφεντικό των δύο γυναικών, και αφήνουν υπονοούμενα ότι τον έχουν σκοτώσει. Αυτό παίρνει δράση σε όλη τη διάρκεια του έργου και τα δύο ζευγάρια προσπαθούν να επικοινωνήσουν. Όμως, είναι διαφορετικοί χαρακτήρες και πέφτουν στο κενό. Μέσα σε όλα αυτά μια ενεργητική παρουσία του κυρίου Κόλπερτ τριβελίζει το μυαλό των ηρώων, ενώ η κατάσταση φτάνει στο κόκκινο όταν δίνεται μια παραγγελία για πίτσες και στην παρέα των ζευγαριών έρχεται ο πιτσαδόρος. Από εκεί και πέρα, θα πρέπει να έρθετε στην παράσταση για να δείτε αν ο κύριος Κόλπερτ ζει και τι απέγιναν τα ζευγάρια και ο πιτσαδόρος. (Γελάει.)
Πού ενώνονται και πού χωρίζονται τα δύο ζευγάρια που βλέπουμε επί σκηνής;
Η Σάρα και ο Ραλφ αγαπιούνται αληθινά, περνούν καλά και απολαμβάνουν ακόμα και την ανία τους. Έχουν βρει το «μαζί» αλλά και έναν κοινό κώδικα. Κάτι που δεν ισχύει για την Έντιτ και τον Μπάστιαν. Όσο φιλότιμη κι αν είναι η προσπάθεια της 'Εντιτ, δεν βρίσκει δίαυλο επικοινωνίας με τον άντρα. Συνεπώς, αν απομονώσουμε αυτά τα δύο ζευγάρια, θα δούμε ένα ευτυχισμένο και ένα δυστυχισμένα. Επίσης ο Μπάστιαν είναι ένας νευρικός άνθρωπος, που ξεσπάει με ποικίλους τρόπους, όπως να κακοποιεί τη σύζυγο του. Κάποια στιγμή, όμως έρχεται το τέλμα και η συναναστροφή της 'Εντιτ με ένα ευτυχισμένο ζευγάρι είναι αυτό που μπορεί να την απελευθερώσει, ίσως και όχι.
Η 'Εντιτ γιατί έχει επιλέξει να μείνει σε αυτόν τον γάμο, ενώ δεν περνάει καθόλου καλά;
Το έργο δεν μας δίνει πολλές πληροφορίες για το παρελθόντων ηρώων, οπότε, βάσει της δουλειάς που έχουμε κάνει με την Αγνή, θεωρήσαμε ότι είναι ένα τρομερά φοβισμένο και καταπιεσμένο κορίτσι. Γνώρισε νωρίς τον Μπάστιαν κι εκείνος βρήκε έναν τρόπο να τη χειραγωγήσει και να την ελέγξει. Επιπλέον, εκείνη μετέφρασε την αγάπη με έναν πολύ διαφορετικό τρόπο από αυτόν που πρέπει. Νομίζω ότι η χρήση της παραπάνω λέξης δηλαδή της αγάπης έχει διαφορετικό νόημα για τον καθένα. Για μένα αγάπη είναι μία κούπα καφέ που θα μου φέρεις για να με ξυπνήσεις, ενώ για μία άλλη γυναίκα μπορεί να είναι να τη χτυπήσει. Το τι είναι αγάπη, πραγματικά, είναι τόσο άσπρο - μαύρο.
Εσύ έχεις βρεθεί σε ανάλογη θέση με την ηρωίδα την οποία υποδύεσαι;
Η αλήθεια είναι ότι όλοι μας έχουμε υπάρξει λίγο ή πολύ σε τοξικές σχέσεις πού δεν καταλαβαίνουμε από την αρχή τι συμβαίνει ή τις δικαιολογούμε με κάποιον τρόπο. Όμως, για πολύ ήπια πράγματα. Από εκεί και πέρα, σε σχέσεις χειραγώγησης δεν έχω υπάρξει ποτέ και ούτε θα μπορούσα Επαγγελματικά τώρα, έχω υποστεί κάποια πράγματα για το καλό της δουλειάς μου, της εξέλιξης μου, αλλά με πολλή προσπάθεια αυτοβελτίωσης.
Πώς αντιμετώπισες αυτές τις συμπεριφορές στον επαγγελματικό χώρο;
Από την πρώτη ημέρα που μπήκα στον χώρο της τηλεόρασης και του θεάτρου αντιμετώπισα ανθρώπους που ήταν νευρικοί, με φωνές, ξεσπάσματα, έλλειψη παιδείας κι ας έκαναν σπουδαία έργα. Για μένα παιδεία δεν είναι να μου αναλύσεις ένα έργο του Σαίξπηρ ανάποδα, αλλά να ξέρεις να μιλάς στους ανθρώπους, να κερδίσεις τον σεβασμό άμα τη εμφανίσει σου, να δημιουργείς ευχάριστο κλίμα, να κάνεις τον ηθοποιό σου να ανθίσει σαν λουλούδι και όχι να τον μαραζώσεις. Παρ' όλα αυτά, μέσα στα χρόνια, έφτασα κοντά στο να τα παρατήσω, αλλά κάτι μέσα μου με πείσμωνε και με κράταγε. Σίγουρα, το τηλεφώνημα της επόμενης δουλειάς μου αναπτέρωνε το ηθικό ότι δεν θα συναντήσω ξανά τέτοιους ανθρώπους και θα είναι καλύτερα τα πράγματα. Σε κάποιες δουλειές έχω ευτυχήσει, ενώ σε κάποιες άλλες όχι. Από εκεί και πέρα προσωπικά, προσπαθώ από κάθε κακό να κρατάω καλό. Εύχομαι να μην υπάρξουν άλλοι άνθρωποι, σε οποιονδήποτε χώρο, που να έχουν άσχημη συμπεριφορά και ξεσπάσματα. Ειδικά όταν πρόκειται για γνώση και συμμόρφωση.
Διαβάστε επίσης:
Ευγενία Παναγοπούλου: «Επιτέλους βρήκα τον άνθρωπό μου»
H πρώτη μεγάλη συνέντευξη του Γουστάβο Πογέτ στο ΟΠΑΠ Game Time